אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות העלאת המס הירוק: משרד התחבורה בוחן אפשרויות להוזלת המכוניות ציילום: אריאל בשור

בעקבות העלאת המס הירוק: משרד התחבורה בוחן אפשרויות להוזלת המכוניות

ל"כלכליסט" נודע כי לאור העלייה הצפויה במחירים בוחן שר התחבורה אמצעים להוזלת מכוניות חדשות, בהם הוזלת אגרות ועלויות טיפול במוסכים

19.06.2012, 18:26 | תומר הדר

שר התחבורה ישראל כץ בוחן בימים אלה אמצעים להוזלת המכוניות החדשות במקביל לכניסתו של המיסוי הירוק החדש לתוקף. כך נודע ל"כלכליסט".

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", כבר בשנה שעברה נהגתה ברשות המסים תוכנית לשינוי הנוסחה שלפיה מחושב "המיסוי הירוק", כלומר מתווה המס אשר מוטל על מכוניות חדשות בישראל.

כיום מוטל על כל המכוניות החדשות הנמכרות בישראל מס של 83%, ממנו מנוכים סכומים של עד 15 אלף שקל בהתאם לכמות המזהמים שהמכונית פולטת. מתווה המיסוי הירוק החדש אמור לכלול נוסחה אשר מחמירה יותר את הקריטריונים לפליטת המזהמים של דגמי המכוניות השונים, מה שיעלה את שיעור המס המוטל עליהם בפועל.

המס על זיהום יעלה, צילום: shutterstock המס על זיהום יעלה | צילום: shutterstock המס על זיהום יעלה, צילום: shutterstock

תוכנית המיסוי הירוק היתה אמורה להיות מוצגת השבוע לפני יבואני הרכב, אולם בפועל צפויה הצגתה להתעכב.

לאור העלייה הצפויה במחירי המכוניות לצרכן צפוי השר כץ להציג כמה חלופות. מאחר שנושא המיסוי המוטל על המכוניות נמצא בסמכותה של רשות המסים, צופים גורמים בענף ששר התחבורה יפעל להוזלת העלויות ההיקפיות הכרוכות בהחזקתה של מכונית, החל בעלויות מבחן הרישוי השנתי וכלה באגרות השונות ובעלויות הטיפול במוסכים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
משום מה אגרת הרישוי עדין מחולקת לקבוצות למרות ששווי השימוש מזמן לינארי
הגיע הזמן לתקן את העוול הזה שבגללו כל מי שרוכש היום רכב שהיה פעם קבוצה 2 בשווי השימוש משלם היום אגרת רישוי לפי קבוצה שלוש. בנוסף גם לבטל את תקרת המס. 280 אלף לקבוצות הרישוי ו400 אלף לשווי השימוש למה המדינה מסבסדת את הרכבים של העשירים?!?!?
טמיר  |  20.06.12
לכל התגובות