אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אבגול תפיץ בעצמה את מוצריה בעולם מ-2013

אבגול תפיץ בעצמה את מוצריה בעולם מ-2013

החברה תטמיע את פעילות חברת ההפצה קליבר שאותה רכשה. המהלך צפוי לחסוך לה 4 מיליון דולר בשנה

20.06.2012, 07:51 | גולן חזני

בסוף 2010 רכשה חברת אבגול, העוסקת בייצור בדים, את המפיצה הגדולה ביותר בעולם של מוצריה — חברת קליבר האמריקאית - תמורת כ־7 מיליון דולר. לאחרונה דיווחה אבגול שבשליטת פטרוכימיים כי החל מ־2013 היא תפסיק להשתמש בשירותי ההפצה של קליבר ותחל להפיץ את מוצריה בעולם בעצמה. עד כה שילמה אבגול לקליבר, שהיתה אחראית על מכירת כ־78% מכלל מוצריה בעולם, עמלות שנתיות שנגזרות מהיקף המכירות. על פי דו"חותיה ל־2011 עולה כי סך תשלום העמלות של אבגול לסוכניה עמד על 6.7 מיליון דולר.

כעת מתכוונת אבגול לנהל את מערך ההפצה בעצמה, וזאת באמצעות מחלקה עולמית לשיווק ומכירות שאותה תקים תוך שיתוף רוב עובדי קליבר שיוטמעו באבגול ויהפכו לעובדיה. המחלקה תנוהל על ידי סמנכ"ל המכירות גלעד פרנקל ותפעל באסיה, בארה"ב ובמקומות נוספים.

עיקר הוצאות המכירה של המחלקה יורכבו מהוצאות שכר, שצפויות להגדיל את סעיף הוצאות השכר הכולל של החברה. עם זאת, על פי הערכות שונות בשוק, לאחר קיזוז עלות תשלום עמלות המכירה השנתיות, שרובן שולמו עד כה לקליבר האמריקאית, אבגול צפויה לחסוך כ־4 מיליון דולר מדי שנה.

 קו ייצור במפעל אבגול קו ייצור במפעל אבגול  קו ייצור במפעל אבגול

שלמה (מומו) לירן, מנכ"ל אבגול, אמר בתגובה למהלך כי השלמתו תאפשר לחברה לקבל שליטה מלאה על מערכת המכירות ותחסוך בעלויות השיווק. "הקמת מחלקת השיווק והמכירות העולמית נועדה לתמוך בצמיחה מהירה באתרים קיימים ובטריטוריות נוספות ככל שיהיו, ולשפר את השליטה שלנו במכירות ובמערכת היחסים מול הלקוחות".

אבגול משלימה בימים אלה הקמה של שני קווי ייצור בסין ובארה"ב שצפויים להגדיל את כושר הייצור שלה בכ־30% (מ־100 אלף טונות לכ־130 אלף טונות לשנה). כמו כן בוחנת החברה הקמת מפעלים נוספים באזורים חדשים.

תגיות