אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החברה לישראל מגדילה אחזקתה בצים בהיקף של 25 מיליון דולר צילום: שאול גולן

החברה לישראל מגדילה אחזקתה בצים בהיקף של 25 מיליון דולר

הסכום מהווה מחצית מהלוואה שניתנה לצים במסגרת הסדר החוב ב-2009; מתחילת 2011 ועד תום הרבעון הראשון של 2012 רשמה צים הפסד מצטבר של 560 מיליון דולר

21.06.2012, 10:04 | שי סלינס

צים, החברה בת של החברה לישראל בניהולו של ניר גלעד, הודיעה היום (ה') כי תמיר להון סך של 25 מיליון דולר המהווה מחצית ממסגרת אשראי אותה אישרה החברה לישראל לצים במסגרת הסדר החוב ב-2009. הסכום יומר למניות צים עבור החברה לישראל.

הזרמת הכספים לצים נעשתה בדרך של השתתפות בהנפקת זכויות למניות של צים שפרסמה החברה לפני כשבועיים. לאחר מימוש הזכויות, ככל שלא ימומשו זכויות אשר הוקצו לבעלי מניות אחרים בצים, תעלה החזקתה של החברה לישראל בצים מ-99.62% ל-99.66%.

סכום זה הינו סכום נוסף לרשת הביטחון, בהיקף של 100 מיליון דולר, שהוזרמו לצים ברבעון האחרון על ידי החברה לישראל ומשפחת עופר, בחלקים שווים. סכומים אלו מביאים את סכום ההזרמות הכולל לצים מאז 2008 לכמיליארד דולר: 200 מיליון דולר מטעם החברה לישראל וסכום זהה מחברות פרטיות של עידן עופר (כולל הפחתת דמי חכירה עבור חברות אלה).

מתחילת 2011 ועד תום הרבעון הראשון של 2012 רשמה צים הפסד מצטבר של 560 מיליון דולר, וזאת במקביל להפסדים שרשמו גם המתחרות הגדולות בענף. לאור הנסיבות, קיים חשש שההזרמות שקיבלה החברה לאחרונה, אינן סוף פסוק.

 

הדבר אמנם לא בא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הראשון של 2012, שנחתם בהפסד עמוק של 163 מיליון דולר ואילץ את החברה לשרוף כמיליון דולר ביום במהלך הרבעון. זאת מכיוון שתוצאות אלו הושפעו ממכולות שנטענו עוד ב-2011 וכן ממחירי דלק שנרכש בשנה הקודמת במחיר גבוה יחסית.

לאורך 2011 סבלה צים מתנועת מספריים של התייקרות מחירי הדלק מחד (בצד ההוצאות), וירידת מחירי התובלה הימית מאידך (בצד ההכנסות). החל מתחילת 2012 חלה התמתנות במגמות אלו, אך רק שיפור ארוך טווח יאפשר לצים לייצר תזרים מזומנים חיובי שנחוץ לה בכדי לפרוע את חובותיה, וכמובן על מנת לקטוע את רצף ההפסדים.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
לא לתת שקל מכספי הפנסיה לחברה לישראל-בגלל בטר פלייס
החוסכים התמימים נאלצים להשתתף בעל כורחם במימון בלוף המאה של בטר פלייס, למרות שכבר ברור שהמיזם הזה הוא כשלון מוחץ ואולי אפילו סוג של הונאה שמטרתה העברת כספי הציבור ומשקיעים תמימים או אפילו מתוחכמים רק חסרי ידע ברכב, לגורמים כמו בני משפחת אגסי, חבריו ומקורביו. מהפכת רכב - לא תצא משם. הסוללה לא מתאימה (גדולה מדי, כבדה מדי, יקרה מדי, מספקת טווח נסיעה קצר מדי בתנאי אמת) , הקונספציה נתמכת רק ע"י רנו וגם זה לא בלב שלם, תחנות ההחלפה הן פתרון של כוסות רוח למת כי כל משאבת דלק אחת שקולה ל-5 תחנות החלפה מבחינת טווח הנסיעה לכל תדלוק ויש בארץ כ- 10,000 משאבות בנזין וסולר. הרכב יקר מדי (פי 2 מרכב קומפקטי חדש) וזאת עוד ללא עלות הסוללה, ארוך מדי ולא מתאים לערים צפופות ועתירות בעיות חנייה. בקיצור - חבל על הזמן. אסור שכספי החוסכים דרך קרנות הפנסיה ימשיכו לתדלק את המיזם הבעייתי הזה. מנהלי קרנות הפנסיה וקופות הגמל- אל תהיו פתי מאמין לכל דבר ותתחילו לבצע את עבודתכם.
מישהו  |  23.06.12