אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הכל מתחיל בטקסטיל"

"הכל מתחיל בטקסטיל"

יוקיו מישיבה, מעצב יפני שהחל כמעצב טקסטיל, הוא היום אחד ממעצבי אופנת הגברים המבטיחים בעולם. בראיון ל"כלכליסט" הוא מספר על השפעת המשבר הכלכלי ורעידת האדמה על שוק הטקסטיל ביפן

25.06.2012, 10:25 | לרה רוטר

"אחרי האסון שהיה לנו ביפן, רעידת האדמה הגדולה ובעיית הקרינה, אנחנו צריכים לנסות לחסוך בחשמל בחיי היומיום", אומר המעצב יוקיו מישיבה. "כתוצאה מכך, אנחנו מוצאים בחנויות טקסטילים פונקציונליים מטכנולוגיה מתקדמת - בדים קלים, נושמים ומאווררים לקיץ ובדים מחממים לחורף. יפן היא אחד מהשווקים הכי גדולים לטקסטיל הזה, אך ברחבי העולם ישנן אותן הבעיות: התפוצצות אוכלוסין, התחממות גלובלית, מחסור בחומרי גלם. אני מאמין שהביקוש בשוק לטקסטיל פונקציונלי יתפשט בקרוב. זה אמנם לא חלק מעיצוב אופנה, אך אנשים יתעניינו בזה יותר, בכל העולם".

מישיבה (48) חדש יחסית בשוק האופנה הבינלאומי, אבל כבר בשנה הראשונה לקיום המותג שלו הגיע לתערוכות האופנה המובילות באיטליה, פריז וניו יורק. הוא מוכר את פריטיו בעשרות ערים בעולם, ולאחרונה צד את עינה של הסוכנות המובילה בתחום חיזוי המגמות בעיצוב, חברת WGSN, שהצביעה עליו כחביב הצוות לקראת תערוכת בגדי הגברים ה־Pitti Uomo באיטליה, שהסתיימה בסוף השבוע האחרון.

מישיבה. "אנשים רוצים לקנות רק דברים זולים" מישיבה. "אנשים רוצים לקנות רק דברים זולים" מישיבה. "אנשים רוצים לקנות רק דברים זולים"

שפע המותגים והמעצבים של יפן בלט כבר בשנות השמונים המוקדמות, כשאיסי מיאקי, יוז'י ימאמוטו וריי קואקובו הביאו את האסתטיקה היפנית לשוק הבינ"ל. היום מובילים את האופנה היפנית בעולם מותגי הרחוב יוניקלו, Undercover ועוד, ובזכותם יפן אטרקטיבית לקניינים.

הקו העיצובי של מישיבה מאופיין בעבודת טקסטיל עם אלמנטים מחויטים ופרטים ייחודיים. הגזרות שלו חדשניות כיאה לסגנון היפני, ופלטת הגוונים מינימלית, כמעט מונוכרומטית. הקולקציות שלו מושפעות מהסגנון הגותי, עם דגש על טקסטורות הבדים, שמישיבה מייצר בעצמו. בראיון ל"כלכליסט" הוא מספר על תהליך העיצוב ועל ההשלכות של המשבר העולמי על מותגים איכותיים. "העיצוב שלי מתחיל בעיצוב הטקסטיל של הבגד", הוא מספר. "נקודת ההתחלה שלי היתה חליפות איטלקיות. המפתח הוא לחדש על סמך החליפות, אבל לא יותר מדי", הוא מספר.

מתוך קולקציית הקיץ 2012 של Gene by Yukio Mishiba. עיצוב פשוט במבט ראשון, אך למעשה מורכב מאוד מתוך קולקציית הקיץ 2012 של Gene by Yukio Mishiba. עיצוב פשוט במבט ראשון, אך למעשה מורכב מאוד מתוך קולקציית הקיץ 2012 של Gene by Yukio Mishiba. עיצוב פשוט במבט ראשון, אך למעשה מורכב מאוד

תחרות מסין

מישיבה החל לעצב ולייבא טקסטיל ליפן ב־1985 בחברה שייסד, Moltobelle.ltd. ב־2008 הקים את המותג Gene by Yukio Mishiba, הכולל שני קווים: האחד מחויט, ומציע בלייזרים, חולצות פולו ופריטי מלתחה גברית קלאסיים, והקו השני מכיל פריטים פרועים וקיצוניים בגזרות פוסט־מודרניות. "אנחנו מייבאים את הבדים וגם מעצבים ומתכננים אותם, ומוכרים כ־400 עיצובים של בדים", מספר מישיבה. "ואז, כמובן, גם מעצבים ומתכננים את הבגדים".

הוא שואף להתרחב ולהיכנס לשוק האירופי, הצפון אמריקאי והאסייתי. "העשור האחרון היה קשה מאוד כלכלית, כי השוק שלנו נמצא עדיין בתהליך של דיפלציה", הוא מסביר. "אנשים רוצים לקנות רק דברים זולים, ולא מעוניינים להוציא כסף על בדים ובגדים מורכבים ומיוחדים. יש יותר ביקוש למותגים כמו H&M, זארה ויוניקלו, ופחות ביקוש לטקסטיל מהסוג שאנחנו יוצרים. כשהתחלתי לפני 27 שנה, תעשיית הטקסטיל היפנית היתה חזקה מאוד וייצאה לשווקים שמעבר לים. אבל מאז סין וקוריאה הפכו לתחרותיות והרחיבו את ההעסקים שלהן, וגם שער החליפין של המטבע היפני הרג את המסחר. גם בתעשיית הטקסטיל באירופה קורה אותו הדבר. פעם לא היתה בעיה לפתח בדים מקוריים, אבל היום רוב המפעלים לא מנסים לפתח חידושים. הם רוצים עסק סיטונאי. לכן החלטתי ליצור בעצמי את הבגדים מהבדים שאני מעצב".

הקולקציה של מישיבה נמכרת בבוטיק 7INN, בן יהודה 177 תל אביב, ובברנדיז, קניון רמת אביב.

תגיות