אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן רכב: העירונית החדשה של טויוטה

מבחן רכב: העירונית החדשה של טויוטה

טויוטה אייגו היא מכונית עירונית חביבה להפליא, אבל היבואן יצטרך למצוא דרך להצדיק את פער המחירים מהתאומות הצרפתיות

25.06.2012, 09:40 | תומר הדר

טויוטה אייגו

מנוע: בנזין, נפח 998 סמ"ק, הספק מרבי 68 כ"ס, מומנט מרבי 9.5 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 157 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־14.2 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן: 22.7 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 13.6 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 4 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 2

מחיר: 68 אלף שקל

האייגו היא הטויוטה הזולה בישראל - 68 אלף שקל. חיצונית, אייגו אינה שונה מהותית מסיטרואן C1 ומפיז'ו 107 המיוצרות באותו מפעל, אך ההבדלים מצויים בפרטים הקטנים, כמו הפנסים או הגריל. בעוד שבפיז'ו ובסיטרואן הלכו על שיק, בטויוטה הלכו על כיוון רציני יותר. בכל מקרה, התוצאה הסופית מדליקה. מבפנים אותו הסיפור - הטויוטה הקטנה כמעט זהה לסיטרואן C1 ולפיז'ו 107, כלומר מרווחת, גדושה בפתרונות אחסון חכמים ומצוידת בפלסטיק סביר באיכותו; אך בטויוטה החליטו משום מה להסיר מרשימת האבזור כמה פריטים קטנים שעושים שמח, כמו שעון הסל"ד הנפרד שמזדקר מעל לוח המחוונים בצרפתיות. לא שצריך שעון סל"ד, בדומה לאחיות מצרפת בטויוטה יש מנוע שמייצר שפע של רעש בשרני.

ההתנהגות של הטויוטה דווקא מעט שונה, היא מרגישה מעט יותר נוקשה ושובבה. היתרון - בפניות אפשר לגרום לה להשתולל בקלות. החיסרון - על בורות היא מעט קופצנית.

אייגו. נוקשה ושובבה אייגו. נוקשה ושובבה אייגו. נוקשה ושובבה

אז מה בשורה התחתונה? דילמה. את אייגו אהבנו מאוד, אך גם את האחיות מצרפת. טויוטה אייגו יקרה ב־6,000 שקל מסיטרואן C1, כמעט 10% ממחיר המכונית. היא גם יקרה ב־3,000 שקל מפיז'ו 107. כיום היא מוצעת במבצע, אך מבצעים אינם נמשכים לנצח. מי שיבחר באייגו יקבל מכונית מצוינת, אך כדי לשלם פרמיה ניכרת עבור מכונית שהמתחרים מציעים בהנחה ניכרת בגלל "ערכי מותג" יידרשו מאמצי שכנוע ניכרים.

תגיות