אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
4 המלצות קנייה ושורט אחד על רשתות חברתיות צילום: איי אף פי

4 המלצות קנייה ושורט אחד על רשתות חברתיות

מחוברות: ארבע רשתות חברתיות מבטיחות וגרופון אחת למכור ומהר

26.06.2012, 07:48 | ענת ציפקין

1. פייסבוק (FB)

הרשת החברתית הגדולה בעולם גייסה במאי כ־16 מיליארד דולר ששיקפו לה בעת ההנפקה שווי חברה של 104 מיליארד דולר.

הסיכוי: לפייסבוק כ־900 מיליון משתמשים, 525 מיליון מהם נכנסים לרשת על בסיס יומי. כמות המידע שאוגרת החברה על המשתמשים שלה הוא עצום ומהווה כר נוח לפרסום ממוקד. בסיס הלקוחות הרחב מאפשר לחברה לרשום הכנסות גם מפיתוח פלטפורמות ואפליקציות משחקים, ולגבות בעתיד דמי שימוש חודשיים ממשתמשים בעלי פרופיל עסקי.

החברה נסחרת אמנם במכפיל לא זול (56 על רווחי 2013), אך היא מציגה שיעורי צמיחה אורגניים גבוהים מאוד בשלוש שנים האחרונות. גם הרכישות שבוצעו לאחרונה (אינסטגרם, Face.com) מחזקות את פוטנציאל הצמיחה הגבוה שלה בשוק הפרסום במובייל בשנים הקרובות.

הסיכון: אי־הוודאות לגבי יכולת החברה לייצר הכנסות משמעותיות מפרסום במכשירים ניידים והגבלות משפטיות על שימוש במידע על קהילת המשתמשים.

למה לקנות: מספר המשתמשים העצום והמידע שנאגר עליהם מייצרים פוטנציאל הכנסות גבוה.

ממליץ: ברוך כהן, מנהל דסק השקעות חו"ל ביובנק

מארק צוקרברג ופייסבוק, צילום: איי פי מארק צוקרברג ופייסבוק | צילום: איי פי מארק צוקרברג ופייסבוק, צילום: איי פי

 

2. סינה (SINA)

חברת האינטרנט סינה, המפעילה את פורטל האינטרנט הגדול בסין, השיקה לפני כשלוש שנים את "הטוויטר הסיני" Sina Weibo, שכבר הגיע לפריסה של כ־325 מיליון משתמשים.

הסיכוי: מניית סינה ירדה בכ־50% בשנה האחרונה ובכ־20% בשלושת החודשים האחרונים, על רקע הפגיעה ברווחיותה כתוצאה מהשקעות בשירות ה־Weibo. המניה נסחרת כיום ברמת שפל של שנתיים.

התקדמות פעילות ה־Weibo כרוכה בהשקעות בשיווק הפלטפורמה, עם גידול ניכר בהוצאות התפעוליות שהוביל לירידה ברווחיות החברה. עם זאת, ההשקעה ב־Weibo עשויה למצב את סינה בתור פלטפורמת האינטרנט המובילה בסין, כשפעילות זו לבדה צפויה להניב כ־100–200 מיליון דולר עד 2014 ולהצדיק שווי של כ־1 עד 2 מיליארד דולר לעומת שווי שוק של כ־3.6 מיליארד דולר לסינה כולה.

הסיכון: ירידה ברווחיות ותחרות עם חברות אינטרנט אחרות בשוק הסיני. סיכונים אלה מגולמים כבר היטב בתמחור הנוכחי של המניה.

למה לקנות: המניה נסחרת כעת בשפל של שנתיים כשסיכוני ההשקעה מגולמים כבר במחירה הנוכחי.

ממליץ: סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר בבנק ההשקעות אופנהיימר

"הטוויטר הסיני" Sina Weibo, צילום: בלומברג "הטוויטר הסיני" Sina Weibo | צילום: בלומברג "הטוויטר הסיני" Sina Weibo, צילום: בלומברג

 

3. דינה (2432 TKY)

DeNA היא חברת אינטרנט יפנית ורשת חברתית המספקת פלטפורמת משחקים חברתיים (Mobage), פרסום ברשת ומכירות מקוונות. החברה מתמקדת במרחב הסמארטפון המאוד דומיננטי באסיה־פסיפיק ונסחרת בטוקיו בשווי שוק של 300 מיליארד ין (3.7 מיליארד דולר).

הסיכוי: יותר מ־90% ממכירותיה של החברה נובעים מסגמנט המדיה החברתית הצומח בקצב שנתי של כ־30%, כאשר שיעור הרווח הנקי הגבוה עומד על כ־20% ומייצג תשואה מאוד אטרקטיבית של מעל 35% על ההון. בניגוד לחברות אינטרנט אחרות, החברה מייצרת תזרים מזומנים פנוי הגבוה מהרווח הנקי. לחברה מאזן בריא, ללא חוב ועם 57 מיליארד ין בקופה אשר מאפשרים לה להמשיך לרכוש חברות אינטרנט וסטארט־אפים כדי להגדיל את בסיס לקוחותיה ואת מיומנויות פיתוח המשחקים שלה ברחבי העולם.

הסיכון: שיעור חדירה גבוה לשוק היפני המקשה על הצמיחה המקומית, רגולציה מחמירה על משחקים חברתיים וקושי בהתרחבות לחו"ל.

למה לקנות: לחברה מאזן בריא ללא חוב וקופה מלאה המאפשרים לה להרחיב את בסיס הלקוחות.

ממליץ: מעין אמסלם, מנהל השקעות תחום מניות בתמיר פישמן

פלטפורמת המשחקים Mobage, צילום: בלומברג פלטפורמת המשחקים Mobage | צילום: בלומברג פלטפורמת המשחקים Mobage, צילום: בלומברג

 

4. ינדקס (YNDX)

חברת האינטרנט הגדולה ברוסיה במונחי הכנסות ומספר משתמשים, הידועה בכינויה "גוגל הרוסית", מספקת מנוע חיפוש אונליין המוגדר כאפקטיבי ביותר מצד המפרסמים ומדורג כמנוע החיפוש החמישי בגודלו ברשת. מנוע החיפוש אחראי ל־75% מהכנסות החברה.

הסיכוי: בשנת 2011 הפכה רוסיה לשוק האינטרנט הגדול באירופה עם 53 מיליון משתמשים. תעשיית הפרסום באינטרנט ברוסיה צומחת באופן ניכר, כאשר ההערכות הן לצמיחה של 53% ב־2012 בפרסום המבוסס על מנוע החיפוש.

לחברה שיתוף פעולה עם הדפדפן המוביל ברוסיה, אופרה. המשך צמיחה של שוק האינטרנט הסלולרי ברוסיה והשליטה הכמעט מוחלטת של אופרה בתחום עשויים לתמוך בהמשך הצמיחה הגבוהה של ינדקס.

הסיכון: בחודשים האחרונים השתחררה חסימת 150 מיליון מניות המוחזקות על ידי כמה קרנות הון סיכון ומנהלים בכירים בחברה, וההערכות הן שבטווח הקצר עשוי להיווצר לחץ של מוכרים על המניה.

למה לקנות: ינדקס צפויה ליהנות מהצמיחה של שוק האינטרנט הסלולרי ותעשיית הפרסום ברוסיה.

ממליץ: אייל דומן, סמנכ"ל ומנהל המחלקה הבינלאומית במגדל שוקי הון

משרדי חברת ינדקס במוסקבה, צילום: בלומברג משרדי חברת ינדקס במוסקבה | צילום: בלומברג משרדי חברת ינדקס במוסקבה, צילום: בלומברג

 

5. גרופון (GRPN)

גרופון הוא אתר עסקאות המציג שוברי הנחה יומיים. נכון להיום, החברה הצעירה שהוקמה בשנת 2008 בשיקגו היא הגדולה בתחומה בעולם, ומאגדת מעל ל־35 מיליון משתמשים פעילים. הצמיחה העולמית המהירה בתחום, בעיקר בשווקים מערביים, תוכל להמשיך לייצר לה קצב צמיחה מהיר בעשור הקרוב.

הסיכון: לפני חצי שנה השלימה החברה הנפקה ראשונה לציבור לפי שווי של 12.7 מיליארד דולר השקול ל־20 דולר למניה, אולם תחרות עזה מול גוגל ואמזון, רכישות חסרות פרופורציות בשוויים גבוהים של חברות דומות ברחבי העולם ותזרים שלילי שחייב גיוסי הון תכופים צנחה המניה לשפל של 10.4 דולר בתוך חצי שנה, והיד עוד נטויה.

גרופון נסחרת היום לפי שווי של 6.7 מיליארד דולר ומכפיל הרווח החזוי שלה עומד על 16. החברה מייצרת EBITDA שלילי של כ־45 מיליון דולר בשנה, בעוד שרמת המינוף עומדת על 60%, כלומר בהתייחס לנתוניה הפיננסיים, החברה עדיין מתומחרת בשווי שוק גבוה.

למה למכור: המניה צנחה ב־50% בחצי שנה, אך היא עדיין מתומחרת בשווי גבוה לאור נתוניה הפיננסיים.

ממליץ: אבי מועלם, מנהל השקעות ראשי באלומות ספרינט

שלט של גרופון בבורסת נאסד"ק, צילום: בלומברג שלט של גרופון בבורסת נאסד"ק | צילום: בלומברג שלט של גרופון בבורסת נאסד"ק, צילום: בלומברג

תגיות