אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"מחיר המינימום של 100 מיליון שקל שקבעה המדינה לנמל אילת - חסר היגיון" צילום: ג'ו קוט

"מחיר המינימום של 100 מיליון שקל שקבעה המדינה לנמל אילת - חסר היגיון"

כך עולה ממכתב ששלחה חברת גולדבונד הנשלטת על ידי שלמה שמלצר ושלומי פוגל לרשות החברות. "טוב תעשה המדינה אם תסיר את דרישתה לקבוע מחיר מינימום"

26.06.2012, 12:04 | שי סלינס

"בחרנו להשקיע ממון בנמל אילת שכן אנחנו מאמינים בפוטנציאל הגלום ולהביא לשגשוג הנמל, אלא שהופתענו לגלות שמחיר המינימום למכרז נקבע על 100 מיליון שקל", כך טוענת חברת גולדבונד השלטת על ידי שלמה שמלצר ושלומי פוגל בפני רשות החברות על רקע כוונתה להשתתף במכרז המדינה לנמל.

"לדעתנו מחיר זה אינו תואם את מצבה העסקי של חברת נמל אילת ומשולל כל הגיון כלכלי. המחיר אינו תואם את ההודעות האחרונות של החברה לפיהן צפויה הרעה משמעותית הנובעת מהפחתה מהכנסות לעומת עלייה בהוצאות", הוסיפו מהחברה.

נמל אילת, צילום: ג נמל אילת | צילום: ג'ו קוט נמל אילת, צילום: ג

בגולדבונד דורשים לבטל את מחיר המינימום העלול לגרום לטענתם לסיכול ההפרטה. "טוב תעשה המדינה אם תסיר את דרישתה לקבוע מחיר מינימום וכי ראוי שהמחיר ההתחלתי יהיה ההצעה הראשונה שתתקבל", כתבו.

חברת גולדבונד פועלת בהפעלת מסוף מטענים ומחסנים באשדוד ומחזיקה ב-20% מחברת מספנות ישראל, המספנה הפרטית היחידה בישראל, הפועלת בצמוד לנמל הקישון בחיפה. רכישת הפעילות בנמל אילת עשויה להגדיל משמעותית את נפח הפעילות של גולדבונד וליצור למעשה מיני-מונופול, עם גישה צפונית ודרומית לישראל.

תגיות