סרגיי ברין מציג: צניחה עם המשקפיים החכמים של גוגל
מייסד גוגל הדגים את הפרויקט באופן מרשים במיוחד בפני אלפי משתתפי כנס החברה, ומפתחים יוכלו לרכוש אותם בשנה הבאה תמורת 1,500 דולר. בנוסף תאחד ענקית הרשת את שירותי הצ'ט השונים שלה
גוגל מתחילה להשיק את פרויקט המשקפיים החכמים המסקרן שלה, Project Glass, למפתחים ברחבי ארצות הברית. כך הכריזה החברה אמש (ד') במהלך כנס המפתחים השנתי שלה, I/O 2012, הנערך בימים אלו בסן פרנסיסקו.
מייסד גוגל, סרגיי ברין, אמר ל-6,000 המשתתפים בכנס: "זוהי טכנולוגיה חדשה ואנחנו באמת רוצים שתעזרו לנו לעצב אותה. אנחנו רוצים שהיא תהיה בידי אנשים נלהבים הכי מהר שאפשר". המשקפיים עדיין נמצאים במצב אב טיפוס, ונמכרים תמורת 1,500 דולר ולמפתחים בארצות הברית בלבד – אשר צפויים לקבל אותם בתחילת 2013. ככל הנראה, הגרסה המסחרית לא תצא לפני סוף 2013 או תחילת 2014.
לפי ברין, המגבלה בשליחת המשקפיים למפתחים מחוץ לארצות הברית נובעת מרגולציה. בעתיד, החברה גם מתכוונת למכור את המוצר כמשקפי ראייה וכמשקפי שמש, בשיתוף פעולה יצרניות משקפיים ומותגים קיימים. משקלם לא יעלה על זה של משקפיים רגילים, והם יכללו מצלמה, מיקרופון, רמקול זעיר, ג'ירוסקופ, GPS ומספר חיבורים אלחוטיים.החברה הציגה סרטון מקורי במיוחד להדגמת הטכנולוגיה: קבוצה של צנחנים קפצו ממטוס קל כאשר הם מרכיבים את המשקפיים החכמים. החווייה שודרה בשידור חי דרך המשקפיים, בעזרת שירות הוידאו הצ'ט הקבוצתי שלג גוגל Hangouts, בזמן שהצנחנים נחתו על גג מרכז הכנסים שבו התרחש האירוע. סרטון נוסף שהועלה ליוטיוב מציג את ברין עצמו משתתף בצניחה דומה.
להרים את הראש - ולבדוק אימייל
החברה חשפה לראשונה את פרויקט גלאס בתחילת אפריל האחרון. המשקפיים החכמים משלבים מספר שירותי גוגל, ובין היתר מאפשרים ניווט ברחובות הערים ובתוך בתי עסק, קריאת ושליחת הודעות, זיהוי פנים ועצמים, צילום וידיאו ותמונות בצורה נוחה וטבעית והשמעת מוזיקה. כל המידע מוצג, כמובן, מול עיני המשתמש.איזבל אולסן, מומחית אופטיקה ומעצבת משקפיים הלוקחת חלק בפרויקט, אמרה כי מטרת המשקפיים היא לספק למשתמש מידע ללא הפרעה וללא חסימת החושים. המשתמשים הראשונים דיווחו שהמידע מופיע בקצה העליון של המשקפיים, כדי לא להפריע לשדה הראייה.
המרכיבים יכולים לשלוט במשקפיים בעזר מספר כפתורים קטנים, פקודות קוליות והזזת הראש. ברין הסביר, לדוגמה, שהוא הורה למשקפיים שלו להציג אימיילים חשובים כאשר הוא מסיט את הראש מעלה. המשקפיים פותחו בשנתיים האחרונות על ידי המעבדה הסודית של החברה, גוגל X.
עד כה, קהילת הטכנולוגיה הגיבה לפרויקט גלאס בהתלהבות אך בספקנות. רבים התייחסו אל הפרויקט כ-"Vaporware", עוד מוצר מבית גוגל שמוצג באירוע מתוקשר אך ייעלם לבסוף. אלא שענקית הרשת הצליחה להרשים רבים במהלך הכנס, בין היתר בזכות ההדגמה המקורית שבה השתתף ברין, ולגרום לתעשייה להתייחס לפרויקט ברצינות רבה יותר.
7 תגובות לכתיבת תגובה