אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סימנטק: המידע הדיגיטלי שווה 1.1 טריליון דולר לארגונים צילום: ניב קנטור

סימנטק: המידע הדיגיטלי שווה 1.1 טריליון דולר לארגונים

חברת אבטחת המידע מסרה כי על פי סקר שביצעה - המידע הדיגיטאלי שנאגר אצל החברות והארגונים שווה ערך לעד כ-49% מערך החברה

28.06.2012, 15:26 | כלכליסט
על פי סקר State of Information, של חברת אבטחת המידע והניהול סימנטק המידע הדיגיטלי מהווה עד כמחצית מהערך הכולל של הארגון; סימנטק פרסמה את "סקר מצב המידע" (State of Information) הראשון שלה, ממנו עולה כי מידע עולה לעסקים ברחבי העולם 1.1 טריליון דולר בשנה.

ממידע חשאי על לקוחות, דרך קניין רוחני, עד לטרנזקציות פיננסיות, ארגונים מחזיקים בכמויות עצומות של מידע, שלא רק מאפשר להם להיות תחרותיים ויעילים – אלא גם להישאר בעסקים. למעשה, הסקר גילה כי המידע הדיגיטלי מהווה עד 49 אחוז מהערך הכולל של ארגון.

"הכמות העצומה של מידע שארגונים מייצרים היום, יכולה לעזור להם לשרת טוב יותר את לקוחותיהם ולהגדיל פרודוקטיביות. עם זאת, המידע יכול להפוך לאחריות משפטית גדולה אם אינו מוגן כהלכה. לחברות המשתמשות ביעילות במידע שלהן, יהיה יתרון תחרותי משמעותי לעומת אלה שאינן עושות זאת, ובמקרים מסוימים זה יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון", אומר שמוליק אנג'ל מנכ"ל סימנטק ישראל. "עם הערך הגובר של מידע והעלויות הגדלות, חברות מצליחות ימצאו דרכים כדי להגן ביתר יעילות על המידע שלהן, ולרתום את הפרודוקטיביות שהוא יכול להביא."

כמות המידע גדלה ומתייקרת

עסקים מכל הגדלים מטפלים בכמויות עצומות של נתונים. הגודל הכולל של מידע מאוחסן כיום על ידי כל העסקים הנו 2.2 זטה-בייט. לעסקים קטנים עד בינוניים (SMB) יש בממוצע 563 טרה-בייט של נתונים, בהשוואה לארגון האנטרפרייז הממוצע לו יש 100 אלף טרה-בייט של מידע מאוחסן.

הסקר גם מגלה שהמידע צפוי לגדול ב-67% במהלך השנה הבאה לארגונים גדולים, וב-178% לעסקים קטנים ובינוניים. בממוצע ארגוני אנטרפרייז מוציאים כ-38 מיליון דולר בשנה על מידע, בעוד עסקים קטנים ובינוניים מוציאים 332 אלף דולר.

עם זאת, העלות השנתית לעובד בעסק קטן או בינוני הנה הרבה יותר גבוהה, ומגיעה ל- 3,670 דולר, לעומת 3,97 דולר באנטרפרייז. לדוגמה, עסק קטן טיפוסי עם 50 עובדים מוציא 183,500 דולר בשנה על ניהול מידע, בעוד ארגון אנטרפרייז טיפוסי עם 2,500 עובדים יוציא 8.2 מיליון דולר.

מידע אבוד עלול לפגוע בעסק

ההשלכות של איבוד מידע עסקי עלולות להיות הרסניות. "יהיה עלינו להפסיק את פעילותנו לפחות למשך שנתיים לפני שנוכל לחזור לפעילות תקינה", אמר מנהל IT בחברה הנדסית גדולה כאשר נשאל על ההשלכות של איבוד המידע של הארגון. משיבים הדגישו את הפגיעה של נתונים אבודים בעסק, כולל אובדן לקוחות (49%), נזק למוניטין ולמותג (47%), ירידה בהכנסות (41%), הוצאות מוגדלות (39%), וקריסת מחיר המניה (20%).

צעדי הגנה לא עונים על הצורך

 

לאור הסיכון הרב של איבוד מידע, הגנה על הנכס היקר הזה צריכה להיות עדיפות עליונה, ועם זאת עסקים עדיין שוקלים את הכדאיות של הגנה יעילה על מידע. בשנה שעברה חוו 69% מהעסקים צורה מסוימת של אובדן נתונים ממגוון סיבות, כמו טעות אנוש, כשל חומרה, הפרות אבטחה, או מכשירים שאבדו או נגנבו. בנוסף, ל- 69% היה מידע חשאי שנחשף מחוץ לחברה, ו-31% חוו כשלי ציות לתקנות חוקיות (Compliance) הקשורים למידע.

אתגר אחר הוא הכמות של המידע הכפול שארגונים מאחסנים, כאשר בממוצע 42% מהנתונים הנם כפולים. ניצולת אחסון גם היא נמוכה, עם רק 31% בתוך הפיירוול (Firewall) ו- 18% מחוצה לו. מכלול הסיכונים וחוסר היעילות המתוארים לעיל באים לביטוי בעסקים המוציאים יותר מההכרחי על אחסון והגנת המידע שלהן. בעיה מרכזית שזוהתה על ידי 30% מהעסקים היא "סחרור המידע" (information sprawl) – הגידול הבלתי נשלט על מידע שאינו מאורגן. קשה לגישה, ולעתים קרובות מוכפל במקום כלשהו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות