אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טוויטר הפסיקה את שיתוף הפעולה עם לינקדאין

טוויטר הפסיקה את שיתוף הפעולה עם לינקדאין

ציוצים של משתמשי לינקדאין לא יופיעו אוטומטית ברשת החברתית העסקית; במקביל טוויטר "שוקלת מחדש" את יחסה לקהילת המפתחים - והם הגיבו בכעס

01.07.2012, 15:05 | יוסי גורביץ
טוויטר הודיעה במפתיע בסוף השבוע על הפסקת שיתוף הפעולה שלה עם לינקדאין: מעתה ציוצי טוויטר של משתמשי לינקדאין לא יופיעו אוטומטית בזרם ההודעות שלהם ברשת החברתית העסקית. במקביל, הודיעה טוויטר כי היא שוקלת מחדש את מדיניות ממשקי המפתחים שלה (API), מהלך שגרר ביקורת בקהילת המפתחים.

בטוויטר נימקו את שני המהלכים ברצון "לספק חוויית טוויטר עקבית". החברה ציינה כי היא עושה מאמצים ניכרים לאפשר לגולשים לעשות שימוש נרחב יותר בטוויטר, והיא חשה שחלק מממשקי המפתחים פוגעים בחוויית השימוש הזו.

בקהילת המפתחים הביעו כעס על ההתנהלות של טוויטר, שלא פירטה על החלטותיה. התנהלות דומה של טוויטר כבר עוררה תרעומת בעבר – ב-2011, היא הפסיקה חד צדדית את האפשרות של Uber, חברה שהפעילה מספר שירותים שהתבססו על טוויטר, להתבסס על ה-API שלה.

כמה מפתחים ציינו כי חלק ניכר מהערך של טוויטר נובע מכך שהשירות שלה מתממשק בקלות עם שירותים אחרים, וכי פגיעה בכך תגרום נזק גם לטוויטר עצמה. אחרים האשימו מפתחים ש"התעלקו" (Piggybacking) על טוויטר, והשתמשו בממשק של הרשת החברתית מבלי להביא תועלת לשירות.

ריד הופמן, מייסד לינקדאין. טוויטר מתנתקת, צילום: בלומברג ריד הופמן, מייסד לינקדאין. טוויטר מתנתקת | צילום: בלומברג ריד הופמן, מייסד לינקדאין. טוויטר מתנתקת, צילום: בלומברג

הסלולר משתלם

בתוך כך, דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" בסוף השבוע כי טוויטר מצליחה למכור מודעות במכשירי סלולר, הרבה יותר משהיא מצליחה למכור אותן בגרסה המקוונת הרגילה. בתחילת החודש אמר מנכ"ל החברה דיק קוסטולו כי "ההכנסות שלנו מסלולר מצליחות באופן מענג". אף שהחברה לא סיפקה נתונים מספריים, חברת המעקב eMarketer מעריכה כי ב-2012, טוויטר תכניס ממובייל כ-259.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-139.5 מיליון ב-2011.

ה"ג'ורנל" ציין את הצלחתה של רשת המסעדות Chang China Bistro, שהשקיעה כ-25 אלף דולר במודעות טוויטר, וגילתה שתוך ארבעה ימים כמיליון משתמשים באו במגע עם המודעות שלהם – 70% מהן בגרסת הסלולר. פייסבוק וגוגל זוכות להצלחה מוגבלת בלבד בתחום המודעות הסלולריות, והדבר אף נחשב לאחד האתגרים המרכזיים העומדים בפני פייסבוק.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות