אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אופ"א מסכמת את "היורו הכי טוב מבחינה טלוויזיונית" צילום: רויטרס

אופ"א מסכמת את "היורו הכי טוב מבחינה טלוויזיונית"

נתוני הצפייה בטלוויזיה עלו על הציפיות הודות למה שהארגון הגדיר כקהלים "יוצאי דופן" באירופה ועליות גדולות בשווקים בלתי-מסורתיים כמו ארה"ב ואסיה

01.07.2012, 14:52 | סוכנוית הידיעות
יורו 2012 מגיע היום לשיאו, כשספרד תנסה לשמור על תואר האליפות בגמר נגד איטליה. לקראת גמר הטורניר, ההצלחה לא נמדדת רק במונחי זכייה באליפות. אופ"א גם מעריכה כיצד התחרות, הנמשכת שלושה שבועות, נתפסת באירופה ומחוצה לה.

נתוני הצפייה בטלוויזיה עלו על הציפיות, הודות למה שהארגון הגדיר כקהלים "יוצאי דופן" באירופה ועליות גדולות בשווקים בלתי-מסורתיים כמו ארה"ב ואסיה. המשחק בין אנגליה ואיטליה היה רבע הגמר הנצפה ביותר ב-52 שנות הטורניר, עם 20.3 מיליון צופים בבריטניה ו-21.8 מיליון באיטליה. הנתונים בבריטניה היו גבוהים יותר ממספר הצופים בחתונה המלכותית של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון בשנה שעברה או מחגיגות יובל היהלום של המלכה אליזבת' השנייה החודש.

יותר מ-18 מיליון איש בספרד צפו בחצי הגמר נגד פורטוגל, נתון שהעניק לחברת השידור טלצ'ינקו נתח שוק של 83.3% והפך את המשחק לאחד השידורים הנצפים ביותר בהיסטוריה של ספרד.

שוק המדיה נעשה יותר ויותר מפוצל, ומנהל התקשורת של אופ"א אלכסנדר פורטוי אמר שהנתונים משביעים רצון. "נתח השוק הוא עצום. אין עוד הרבה דברים שיכולים להשיג נתח שוק של 70%. הכדורגל הוא עדיין משהו שמחבר אנשים", אמר. 

אוהדים צופים במסך ענק. בלוג המדיה החברתית digital-football.com תיאר את יורו 2012 כ"נקודת ציון חשובה נוספת למדיה החברתית בכדורגל", צילום: איי אף פי אוהדים צופים במסך ענק. בלוג המדיה החברתית digital-football.com תיאר את יורו 2012 כ"נקודת ציון חשובה נוספת למדיה החברתית בכדורגל" | צילום: איי אף פי אוהדים צופים במסך ענק. בלוג המדיה החברתית digital-football.com תיאר את יורו 2012 כ"נקודת ציון חשובה נוספת למדיה החברתית בכדורגל", צילום: איי אף פי

"נקודת ציון חשובה נוספת למדיה החברתית בכדורגל"

 

"היורו הפך לאירוע עולמי. אני חושב שאיכות הכדורגל והדרמה יוצרים מוצר שמוערך מאוד בחו"ל", אמר פורטוי. "ביורו תמיד יש משהו בין הקבוצות. זה לא קורה בין מקסיקו וחוף השנהב, למשל. ההיסטוריה המשותפת של המדינות הללו היא בת מאות שנים, ואני חושב שזו הסיבה שזה כל כך חזק. מכל המשחקים עולה תחושה של דרבי".

הפעם הכניסות לאתרים וההורדות חשובות בדיוק כמו נתוני הצפייה, והתרחבות המדיה החברתית בארבע השנים האחרונות היא אוצר לאוהדי כדורגל דעתנים וחובבי נתונים.

בלוג המדיה החברתית digital-football.com תיאר את יורו 2012 כ"נקודת ציון חשובה נוספת למדיה החברתית בכדורגל". "המועדונים צריכים ללמוד מיורו 2012 ולחפש דכים להשתמש במה שאופן מסורתי הוא 'נתונים משעממים' ולהפוך אותו לתוכן מושך", מסר האתר.

לעמוד הפייסבוק הרשמי של יורו 2012 יש יותר מ-830 אלף אוהדים, ויותר מ-145 אלף איש עקבו אחר אופ"א באנגלית בטוויטר. עד כה הורידו את יישום הסמארטפון יותר מ-5 מיליון פעמים.

"בפעם הקודמת, ביורו 2008, היישומים לא היו קיימים בשוק. היום יש מעין פילוג דיגיטלי. יש פייסבוק, טוויטר, יוטיוב והאפליקציה..." אמר פורטוי. "יש לנו נוכחות של 360 מעלות כיוון שכך אנשים צופים בדברים מסוג זה".

עם זאת, הטלוויזיה היא עדיין הבסיס של העבודה של אופ"א בטורניר, והיא משקפת את פעילות השידור הענפה המתקיימת אצל שתי המדינות המארחות. 16 צוותי טלוויזיה מצלמים את הקבוצות ללא הפסקה ו-1,500 עובדי הפקה עובדים על הפיכת התכנים לזמינים לכל 206 בעלי זכויות השידור.

בימים בהם נערכים משחקים, הגופים המשדרים יכולים לבחור בין 9 ערוצי הזנה שונים מ-32 מצלמות, כולל תמונות מעל, מתוך ומחוף לאצטדיון, וכן תמונות של אוהדים וספסלי המחליפים או מצלמה נעה.

פורטוי אומר כי חדשנות, כולל הצעה לשידור בתלת מימד בגמר היום, היא חלק מרכזי באירוח היורו ושמירה על העדכניות שלו. "הטורניר הוא מעבדה בכמה רמות", סיכם.

תגיות