אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרשתות מתאגדות - כדי להוריד את דמי השכירות בקניונים צילום: עמית שעל

הרשתות מתאגדות - כדי להוריד את דמי השכירות בקניונים

קמעונאים בכירים פועלים להתאגד באיגוד לשכות המסחר לצורך טיפול משותף בבעיות הבוערות ובראשן שכר הדירה. גורם בענף: "מוצצים את דמנו"

02.07.2012, 19:59 | אורנה יפת

הרשתות הקמעונאיות מנסות להתאגד ולהקים פורום משלהן באיגוד לשכות המסחר כדי לייצר מוקד כוח מול הרגולטור והקניונים.

קמעונאים בכירים - ובהם גבי רוטר מקסטרו, רמי שביט מהמשביר לצרכן, הראל ויזל מפוקס, אילנה קאופמן מגולף, אייל פישמן מפישמן רשתות, ואף נציגים מקבוצת סקאל, רנואר, סטימצקי, רשתות הפארם, אייס ורשתות מזון מהיר הפועלות בקניונים - פועלים להתאגד באיגוד לשכות המסחר לצורך טיפול משותף בבעיות של הקמעונאים ובראשן שכר הדירה שהולך ומאמיר.

קניון ארמה (ארכיון) קניון ארמה (ארכיון) קניון ארמה (ארכיון)

לפני כשבועיים נערך מפגש ראשון של 15 בעלי רשתות שיווק באיגוד לשכות המסחר, ובשבוע הבא צפוי מפגש נוסף שאליו הוזמנו כ־25 קמעונאים. "היתה היענות של 100% מצד הקמעונאים", אמר בכיר שהשתתף במפגש. "הוחלט שניפגש באופן קבוע ונדון בהטבות שמגיעות לנו כמעבידים של מאות עובדים, בשכר דירה, בתשלומי ארנונה ובאגרות שלטים. אפילו עלתה הצעה להקים בית ספר לריטייל".

בכיר בענף הקמעונאות הסביר אתמול ל"כלכליסט" כי "עד היום מהלך שכזה לא יצא אל הפועל בגלל ענייני אגו ומכיוון שכל סוחר דאג לעצמו. אם הרשתות הגדולות יתאגדו, הטענות שלהן נגד הקניונים ייתפסו באופן שונה ולא כסתם תלונות".

גורם אחר אמר כי "קמעונאים מרשתות השיווק מרגישים כי מוצצים את דמם: גם קובעים להם תנאים קשים בקניונים, וגם הכניסה של הרשתות מחו"ל מקשה עליהם. לכך יש להוסיף את חוקי הגנת הצרכן והדרישות הרגולטוריות, שאינם מקלים עליהם".

באיגוד לשכות המסחר סירבו להגיב לידיעה. יצוין כי באיגוד לשכות המסחר כבר קיימת חטיבה של רשתות שיווק, אך הרבה רשתות מובילות אינן חברות באיגוד או שאינן פעילות.

מנכ"ל באחת מרשתות האופנה אמר כי "השנה תהיה קשה במיוחד בענף האופנה כי שכר הדירה של מ"ר למסחר עולה יותר ממ"ר למשרדים. זה מצב שקיים רק בישראל. מה גם שפותחים עוד עשרות אלפי מ"ר של מסחר בקניונים חדשים, שיגדילו את התחרות עוד יותר".

גורם בכיר בענף הקניונים אמר כי "כשמסתכלים על התוצאות הלא טובות של רשתות השיווק בשנה האחרונה, הן בהחלט צריכות להתאגד".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
איזו בכיינות...
מכניסים לנו רשתות מחו"ל, אוי אוי אוי אם הם רוצים להתחרות בכם שיתחרו, זה שיקול שלהם, להפסיק ליילל, זה חלק משינוי המגמה שחל בישראל, מנסים לחתוך בבשר החי איני מגן על צד זה או אחר כי קיצוניות פוגעת בכולם, תראו מה קורה בסלולאר ובסופרמרקטים ובחברות הדלק, שחטו אותם, זה פחות עסק היום... כנראה שגם המסחר בדרך, אך הסיבה האמיתית לא הקניונים והבכיינות המיותרת אלא שבקרוב הצרכן הישראלי יתחיל להרגיש את נטל ההוצאות ויצרוך פחות, יבצע התאמה להכנסותיו, אז תהיה מכת אמת לכולם, ותראו ותיווכחו שאז גם בעלי הנכסים יוזילו את עלויות שכר הדירה והתנאים הנוקשים והחזיריים. הם לא יעשו זאת לפני שהשוכרים שלהם לא יקבלו מכת אמת
02.07.12
לכל התגובות