אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון - שטראוס מגיעה לוול סטריט: סיטי תאפשר למשקיעים מסחר במניה צילום: בלומברג

פרסום ראשון - שטראוס מגיעה לוול סטריט: סיטי תאפשר למשקיעים מסחר במניה

מניית ענקית המזון הישראלית תירשם למסחר בארה"ב בתור ADS - תעודת סל העוקבת אחרי מחיר המניה בבורסה בתל אביב; משמעות המהלך: חשיפה עולמית למוצרי החברה, נזילות גבוהה יותר והאפשרות שניתנת למשקיע כלשהו להשקיע במניות החברה כמו בכל נייר ערך אמריקאי רגיל

03.07.2012, 12:31 | שי סלינס ושהם לוי

סיטיבנק הגישה בקשה לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) לרשום את מניית שטראוס בוול סטריט בתור American depositary Shares -  ADS, כך נודע ל"כלכליסט". סיטי ממתין לאישור של רשות ניירות ערך בארה"ב לצורך אישור הרישום למסחר.

משמעות המהלך היא שלאחר אישור הרשות בארה"ב, ניתן יהיה לסחור במניית שטראוס בוול סטריט. נכון לעכשיו לא החליטה סיטי באיזו בורסה תירשם שטראוס למסחר. שטראוס מצידה לא תיאלץ להציג את הדוחות הכספיים שלה בשפה האנגלית, כפי שמחוייבות חברות שה-ADR שלהן נסחרות בארה"ב כדוגמת טבע.

רישום למסחר דרך ADS הוא למעשה תהליך של רישום כפול של מכשירים פיננסים המיוצגים חברות ציבוריות שאינן אמריקאיות. התהליך הוא העברת מניות רשומות למסחר בבורסה בתל אביב למשמורת בבנק אמריקאי גדול. במקרה של שטראוס מדובר בסיטי.

היתרונות ברישום למסחר של שטראוס בארה"ב, נוגעים לחשיפה עולמית למוצרי החברה, נזילות גבוהה יותר והאפשרות שניתנת למשקיע כלשהו להשקיע במניות החברה כמו בכל נייר ערך אמריקאי רגיל.

בנוסף, כחלק מהתהליך, סיטי ההתחייבה שעל כל יחידה של ADS שמשקיע רוכש בארה"ב, יהיה בבעלותה יחידה מקבילה בשוק בישראל.

חשוב לציין שלקבוצת שטראוס אין חלק במהלך והוא בוצע ביוזמה מלאה של הבנק, אולם סביר להניח שהבנק לא היה עושה את המהלך ללא ביקושים ודרישות מצד משקיעים וללא הערכה כלשהי שירוויח מהמהלך.

בסך הכל סיטי תרשום 50 מיליון יחידות של ADS למסחר בוול סטריט, כאשר כל יחידת של ADS מסמלת מניית שטראוס אחת.

ההכנסות מתחלקות באופן שווה

מניית שטראוס נסחרת בתל אביב במחיר של 37 שקל למניה, כאשר מתחילת השנה איבדה המניה 20% מערכה, בעוד שבמהלך 12 החודשים האחרונים ירדה שטראוס ב-28%.

כיום מתחלקות הכנסות שטראוס כמעט באופן שווה בין הפעילות המקומית לבין הפעילות הבינלאומית. כעת, תוכל החברה להגדיל את החשיפה גם ללקוחות פוטנציאליים בארה"ב בסיוע המהלך של סיטי ובכך להגדיל את ההכנסות.

ברבעון הראשון של 2012 עלו מכירות שטראוס  ב-17% והסתכמו ב-2.06 מיליארד שקל, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מכירות שטראוס בישראל הסתכמו ב-1.09 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.01 מיליארד שקל אשתקד. הגידול בישראל נבע בעיקר מהחטיבות העסקיות: בריאות ואיכות חיים, תענוג והנאה, וקפה ישראל.

תגיות