אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההסתדרות: "1,000 מעובדי הרכבת כבר ביטלו את ההצטרפות לכח לעובדים" צילום: אוראל כהן

ההסתדרות: "1,000 מעובדי הרכבת כבר ביטלו את ההצטרפות לכח לעובדים"

כח לעובדים עתר לבית הדין בבקשה להכיר בו כארגון היציג. גילה אדרעי: "ההסתדרות בגדה בנו, הארגון שהיה אמור לעזור דורס אותנו באלימות"

04.07.2012, 16:32 | מיקי פלד

"1,000 עובדי הרכבת כבר חתמו על ביטול חברות בכח לעובדים והם נשארים בהסתדרות", אמר היום (ד') ל"כלכליסט" יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן. לכן, הוא טוען, ההסתדרות נשארה הארגון היציג של עובדי הרכבת. הדברים נאמרו יממה לאחר שהיו"ר שהושעתה, גילה אדרעי, הודיעה על מעבר של העובדים אל הארגון המתחרה אחרי שמעל מחצית מהעובדים חתמו על טפסי ביטוח חברות בהסתדרות והצטרפות לכח לעובדים.

אדרעי הושעתה בשבוע שעבר על ידי ההסתדרות בטענה כי היא חצתה קו אדום בהתנהלותה מול ההנהלה ובהפרה של צווי בית הדין לעבודה ובהתחצפות לשופטת.

ניסנקורן. "מי שפועל בחוסר אחריות זה לא ההסתדרות", צילום: מיקי אלון ניסנקורן. "מי שפועל בחוסר אחריות זה לא ההסתדרות" | צילום: מיקי אלון ניסנקורן. "מי שפועל בחוסר אחריות זה לא ההסתדרות", צילום: מיקי אלון

מוקדם יותר היום פנו כח לעובדים ואדרעי אל בית הדין הארצי לעבודה על מנת שזה יכריע מיהו הארגון היציג של 2,000 העובדים. במקביל מינתה ההסתדרות חברי ועד במקום אלו שהשעתה ביום חמישי האחרון. כח לעובדים גם

הוא לא ביזבז זמן ופנה אמש אל מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, בבקשה להחליף את ההסתדרות במשא ומתן על יישום ההסכם הקיבוצי שנחתם בחברה במרץ. עם זאת, ברכבת הודיעו היום כי הם עדיין רואים בהסתדרות את הארגון היציג, אלא אם כן בית הדין לעבודה יחליט אחרת. במכתב לצפריר ציינו אנשי כח לעובדים כי ההסתדרות מפעילה לחצים על עובדים ושולחת להם באמצעות מזכירת המנכ"ל איומים שלא לעזוב את ההסתדרות. ברכבת בחרו שלא להגיב לדברים.

במסיבת עיתונאים היום אמרה אדרעי כי "לצערי בשבוע האחרון הבנו שההסתדרות בגדה בנו. אנחנו עובדים תקופה קשה והגענו לכאן אחרי שהארגון שהיה אמור לעזור לנו דורס אותנו באופן אלים ומפעיל כוחות קרטלים: סוגר טלפונים ופקסים, וגולת הכותרת - סוגר בפנינו את שערי הרכבת. מה שעשה היום אותו שיתוף פעולה בין הנהלת הרכבת להסתדרות בלתי ניתן לתפיסה. ההסתדרות רוצה ועד של בובות והעובדים רוצים אותנו". אדרעי רמזה גם לוועדי העובדים הגדולים האחרים החברים בהסתדרות, כגון ועדי נמלי הים, ואמרה כי "אולי אם הרכבת תעשה את הצעד הראשון, עופר עיני לא ישב רגוע על הכיסא". אדרעי אמרה כי בבחירות להסתדרות שנערכו במאי האחרון היא פעלה לבחירתו של עיני, אך טעתה: "כולם אמרו לי שעיני יעשה לך כיפה אדומה (מלכודת מתוכננת – מ"פ). הייתי נאיבית לחשוב שלא, וטעיתי".

ניסנקורן דחה את הטענות כאילו ההסתדרות יכלה לפעול אחרת בטיפולה באדרעי ובוועד הרכבת. "אני חושב שאנחנו עושים את כל הדברים הנכונים. מי שפועל בחוסר אחריות זה לא ההסתדרות". לדבריו, הוועד החדש, שעוד אין לו יו"ר, הוא שינהל את המשא ומתן עם הנהלת הרכבת על יישום ההסכם הקיבוצי, יחד עם יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי.

תגיות