אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחאת הקפה: ועד עובדי נמל חיפה מתכוון להכריז על סכסוך עבודה צילום: בלומברג

מחאת הקפה: ועד עובדי נמל חיפה מתכוון להכריז על סכסוך עבודה

הסיבה: כוונת המדינה לבנות בשטח הנמל טיילת דמוית ברצלונה עם בתי קפה ומלונות

05.07.2012, 09:20 | ליאור גוטמן
להחלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שאישרה שלשום בנייה של טיילת תיירותית על שטחו של נמל חיפה, מצליחה להוציא מהכלים את ועד עובדי הנמל. אתמול פנה ועד העובדים להסתדרות והגיש בקשה להכריז על סכסוך עבודה בנמל. כתוצאה מכך, ייתכן שבתוך שבועיים יושבת הנמל בגלל בנייה של בתי קפה ומלונות בסגנון הטיילת בברצלונה.

הדמיה של התוכנית בנמל חיפה. בתי קפה ומלונות בסגנון ברצלונה,  הדמיה: עמי שנער - אמיר מן אדריכלים הדמיה של התוכנית בנמל חיפה. בתי קפה ומלונות בסגנון ברצלונה | הדמיה: עמי שנער - אמיר מן אדריכלים הדמיה של התוכנית בנמל חיפה. בתי קפה ומלונות בסגנון ברצלונה,  הדמיה: עמי שנער - אמיר מן אדריכלים

"שטחי הנמל שהמועצה הארצית דנה בהם הם חלק חשוב מפעילות החברה", הסביר אתמול יו"ר ועד עובדי הנמל מאיר תורג'מן את הכוונה העומדת מאחורי הגשת הבקשה לסכסוך העבודה. "השטח ניתן לחברה בחכירה ל־49 שנה, ועכשיו רוצים לקחת אותו מאיתנו כדי להקים בו מסעדות. לא ייקחו פה כלום והדבר הזה לא יקרה", סיכם תורג'מן, "לא בתוך חמש שנים וגם לא בתוך עשר".

שנת היעד לביצוע התוכנית היא 2017. עד אז אמורים חלק מרציפי הפריקה והטעינה בחלקו המערבי של הנמל להתפנות לטובת מקומות בילוי ומסחר. בסך הכל, יוגדל השטח המוקצה לפנאי בחלקו המערבי של הנמל מ־50 אלף מ"ר ל־150 אלף מ"ר. המדינה מצדה אמורה להגדיל בתמורה את שטחו הכולל של הנמל ולהקים בו מסוף מכולות חדש בהשקעה כוללת של 5-4 מיליארד שקל.

מקורות באוצר העריכו אתמול כי רק הכנת התוכנית אמורה להימשך לפחות שנתיים. למרות זאת, תורג'מן לא מחכה לבולדוזרים שיבואו לפנות את הרציף וממהר לתקוף את עיריית חיפה שקידמה את התוכנית: "ברמה אישית, ההתנהלות של ראש העיר יונה יהב בעניין הנמל גורמת לנו לקנא בעיריית אשדוד, שם עוזרים לנמל להתפתח ופה רק מטרפדים אותו".

התנגדות הוועד לתוכנית עשויה לנבוע מהשנה הקשה שעברה על חברת נמל חיפה אשתקד. על פי נתוני רשות החברות הממשלתיות, הרווח הנקי של הנמל צנח מ־65 מיליון שקל ב־2010 ל־6 מיליון שקל בלבד ב־2011.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



59 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

59.
ועד העובדים
ערית חיפה מנסה לקחת חלק משטחו של הנמל לאחר שנעשו הסכמים מול האוצר שבהם נקבע כי שטחו המערבי של הנמל ישאר שלנו למשך 49 שנים הקרובות . הרציף המערבי משמש לפריקת וטעינת אוניות הוא הרציף המוגן ביותר בישראל וניתן לעבוד בו גם בימי החורף הסוערים ביותר. ההשמצות של רובם פה חסרות שחר!!! אין לנו רכבים מהעבודה. שעות העבודה הן במשמרות ואלו הם חוקים נמליים בין לאומיים בכל הנמלים בעולם לא רק אצלנו במדינה. התפוקות של הנמל הן מהגבוהות בעולם וכמה פעמים נשברו שיאים נמליים בנמל חיפה. הרווח משנה קודמת קטן מרווחי החברה בשנה שלפני בגלל התפתחות של הנמל וקניית כלים תפעוליים
עובד נמל טרנספורט , חיפ ה  |  04.09.12
58.
נורא פשוט להבין
אין שטחים - קושי בהפעלה - ירידה בהכנסות - הפסדים - העובדים אשמים - הפרטה - מתמודדים על רכישה - מעומד יחיד - שוב פעם משפחת עידן עופר נחמד לראות שיש כזו מעורבות גדולה של כותבים תגובות חבל על חוסר ההבנה ועוד יותר חבל ... איך אנשים מקבלים כסף משכורת עבור כתיבת השמצות ושקרים על אנשים שלא פגשו מעולם כנראה שהמצב הכלכלי הרבה יותר גרוע ממה שחשבתי... הנמל צועד קדימה בקפיצות , השקעות ענק במערכות וציוד קצב העבודה גבר וכמובן גם התפוקות אבל.... מי שהוא מוכן לשלם הרבה כסף כדאי שתחשבו שהנמל לא מרוויח ולא כדאי , ועדיף להפטר מנכס ציבורי במהירות ועוד פעם החברים של ייהנו מהשקעות עתק ציבוריות
עובד נמל  |  06.07.12
לכל התגובות