אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": לבנת ביקש מבלווטניק הארכה למועד החתימה על רכישת משאב

בלעדי ל"כלכליסט": לבנת ביקש מבלווטניק הארכה למועד החתימה על רכישת משאב

ל"כלכליסט" נודע עם זאת כי הממונה על הגבלים עסקיים מתעקש לאסור על נשר להעניק את ההנחה של 13% במחיר המלט שהיא מעניקה להנסון ורדימיקס שרוכשות ממנה את המלט

08.07.2012, 07:47 | גולן חזני

ככל הידוע, בלווטניק מעוניין להשאיר את מפעל נשר והאחזקה בתעבורה לעצמו, אבל גם משפחת לבנת רוצה מאוד את נשר. המשפחה סיכמה על רכישה של משאב לפי שווי של 2.4 מיליארד שקל.

המחיר משקף הרווחים הנוכחיים של משאב, כשנשר מוכרת בהיקפים הנוכחיים שלה. ל"כלכליסט" נודע עם זאת כי הממונה על הגבלים עסקיים מתעקש לאסור על נשר להעניק את ההנחה של 13% במחיר המלט שהיא מעניקה להנסון (מקבוצת היידלברג) ורדימיקס (שבבעלות סמקס המקסיקנית) שרוכשות ממנה את המלט, ובמצב כזה יעדיפו סמקס והיידלברג לייבא מלט ממפעלים שהם מחזיקים בקרואטיה ומצרים, ונשר תאבד 40% מלקוחותיה. משפחת לבנת תגיע לשימוע בעל פה בנושא זה במשרד הממונה על הגבלים עסקיים בימים הקרובים.

במקרה שהממונה לא יחזור בו, משפחת לבנת לא צפויה לממש את האופציה לרכישת נשר במחיר שנקבע ותבקש הנחה בהתאם לצפי בירידה ברווחים. האינדיקציות הנוכחיות הן שבלווטניק לא יסכים בשום אופן להפחית במחיר והמשפחה תצטרך להחליט אם לרכוש במחיר שנקבע או לוותר על "הבית" - כך הם מכנים את נשר ותעבורה. במקרה של ויתור תישאר משפחת לבנת שותפה של כלל תעשיות בתעבורה כשכל צד מחזיק ב־50% מהמניות. לא בטוח שבלווטניק יהיה שותף נוח מהבחינה הזו כמו דנקנר, שאיפשר לתעבורה לפעול בעצמה.

לבנת ביקש הארכה במועד האופציה מבלווטניק אולם לא קיבל תשובה עדיין. המועד האחרון הנו 15 באוגוסט ועם סיומו יוכל בלווטניק להחליט להשאיר את נשר בידיו, למכור ללבנת או לגורם אחר.

שלושה גופים מוסדיים היו מעורבים באופן פאסיבי בעסקה בשל שיעבוד שבו החזיקו על מניות כלל תעשיות, ואשר תמורת שחרורן דרשו פיצוי.

תגיות