אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק: הנפקה לא חברתית צילום: בלומברג

פייסבוק: הנפקה לא חברתית

הניסיון של הרשת החברתית לרצות את המשקיעים גורם לה להרגיז את המשתמשים שוב ושוב. זה ייקח זמן, אבל בסוף גם להם יימאס

09.07.2012, 12:32 | איתי שמושקוביץ
ייסד פייסבוק מארק צוקרברג מצטייר כאיש ממוקד מאוד שיודע מה הוא רוצה ואפילו מה אנחנו רוצים, עוד לפני שאנחנו יודעים. בשנים האחרונות הרשת החברתית השיקה עוד ועוד מוצרים ותכונות שהפכו להצלחות, גם אם בתחילה הם התקבלו בתלונות ובטרוניות. גם יכולת זו שלו לדבוק בתוכנית המקורית, תרמה לתחושה שלצוקרברג יש מטרה ממוקדת שאליה הוא חותר.

אבל בזמן האחרון נראה שמשהו השתבש ברשת החברתית, ושינויים חדשים נעשים בהססנות או פשוט באופן לא מוצלח. הפיאסקו הבולט האחרון היה שינוי כתובות המייל: מישהו בפייסבוק החליט לשנות את פרטי יצירת הקשר של כלל המשתמשים לכתובת המייל של הרשת החברתית, גם אם הם לא היו מודעים לכך שיש להם כתובת כזו. בהמשך השינוי גרם לפגיעה גם במי שבחר לסנכרן את אנשי הקשר ששמורים בטלפון עם המידע שקיים בפייסבוק, שינוי שנכפה על המשתמשים, שיכלו רק בדיעבד להחזיר את הגלגל לאחור.

במקביל השיקה פייסבוק, בשקט וללא הכרזה כלשהי, אפשרות למצוא חברים שנמצאים בסמוך למשתמשים. בתוך יום התכונה הזו נעלמה, ללא שום הסבר או נימוק מצד החברה.

נראה שבפייסבוק של אחרי ההנפקה ממהרים לחפש דרכים לייצר עוד הכנסות ולרצות את המשקיעים, גם אם המשמעות היא להרגיז שוב את המשתמשים. בינתיים הרשת החברתית יכולה להרשות את זה לעצמה — המשתמשים סופגים את השינויים וממשיכים להתחבר לפייסבוק. אבל לאורך זמן, הכעס מצטבר והם עשויים להתחיל להתחיל לחפש פתרונות אחרים.

תגיות