אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יבמ חיפה מציגים: צלם לי מוצר צילום: shutterstock

יבמ חיפה מציגים: צלם לי מוצר

חוקרים במעבדת יבמ בחיפה מפתחים אפליקציית "מציאות מרובדת" לטלפונים חכמים שתאפשר ללקוחות בסופרמרקט לקבל מידע מקיף, ביקורות והשוואת מחירים בזמן אמת

08.07.2012, 14:34 | כלכליסט

חוקרים במעבדת המחקר של יבמ בחיפה מפתחים אפליקציה ראשונה מסוגה של "מציאות מרובדת", שתאפשר למשתמשי טלפונים חכמים לסרוק את מדפי החנות בעזרת מצלמת הטלפון שלהם ולקבל מידע בהתאמה אישית אודות המוצרים, המלצות של לקוחות אחרים, קופונים למבצעי מכירות ועוד.

כאשר הצרכן יפנה את המצלמה של הטלפון הנייד או מכשיר הטאבלט אל מיקום המוצר, לדוגמה: מדף בסופרמרקט, תזהה האפליקציה את המוצר ותציג מידע מקיף המוקרן על גבי תמונתו. הנתונים המשולבים עשויים לכלול ניתוח השוואת מחירים, ביקורת לקוחות, רשימת מרכיבים, דירוג ידידותיות לסביבה, או כל מידע אחר שיכול להנחות את הלקוח. לקוחות שיבחרו בכך, יוכלו לשלב גם מידע מרשתות חברתיות: אם מי מרשימת החברים שלו התייחס למוצר – תדע המערכת להציג את התייחסותו.

כך, למשל, קונה בחנות הבוחן רכישה של חבילת דגני בוקר יוכל להגדיר מראש במערכת כי הוא מעוניין במותגים דלי סוכר, הארוזים באריזה מתכלה, במסגרת מבצעי הנחות – וזוכים לדירוג גבוה של לקוחות אחרים. כאשר יפנה הקונה הזה את המצלמה המשולבת במכשיר הנייד שלו לעבר קופסאות דגני הבוקר המוצגות על מדף הסופרמרקט, תציג האפליקציה תמונת-על של מכלול הנתונים האלה, על גבי תמונת המוצר אליו מתייחסים הנתונים. האפליקציה שבפיתוח ע"י חוקרי יבמ תוכל גם לדרג כל אחד ממספר פריטים המוצגים בתמונה אחת, על בסיס העדפות הלקוח – ולשלב נתוני מבצעי מכירות רלוונטיים.

עודד כהן מנהל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה עודד כהן מנהל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה עודד כהן מנהל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה

עודד כהן, מנהל מעבדת המחקר של יבמ בחיפה ציין בעת חשיפת האפליקציה כי "אנחנו נכנסים כיום לעידן המסחר החכם, שבו הצרכנים מחפשים אחר קמעונאים בהם יוכלו לבטוח. אספקת מידע מותאם אישית ותמיכה בתהליך החלטות הקניה, עשויה להעשיר את חוויית הקניה ולהדק את הקשר בין הצרכן ובין הקמעונאי. ככל שהתחרות הולכת ומחריפה – יש לחדש מודלים עסקיים ולפתח דרכים לתקשורת אישית בין לקוחות בעולם הקמעונאות – ובין קהל הצרכנים שלהם".

 

כיצד זה יעבוד?

בכניסה לחנות, יפעיל הלקוח את האפליקציה, ויפנה את מצלמת הטלפון או הטבלט אל המדף. המערכת תזהה את המוצרים על פי צורתם, צבעם ומשתנים אחרים המעובדים באמצעות טכנולוגיות טיפול בתמונה. לאחר שקלול קריטריונים המוזנים על ידי המשתמש, יעבד יישום מרכזי המבוסס על כלי המסחר החכם של יבמ את מכלול הנתונים – ויציג ללקוח המלצות והצעות. אלה, משולבות בתמונה אחת, על גבי תמונת המוצר אליו הן מתייחסות, בטכנולוגיה של "מציאות מרובדת משופרת", augmented reality.

לקוחות שיורידו את האפליקציה החדשה לטלפון הנייד שלהם יירשמו, יזוהו באמצעות מספר הטלפון או כרטיס החבר במועדון הלקוחות, ויגדירו את הפרופיל שלהם. תהליך ההגדרה החד-פעמי הזה יאפשר למשתמש לקבל מידע בהתאמה אישית, תוך התייחסות לדיאטה המועדפת עליו, לשיקולים סביבתיים או דתיים: מוצרים מופחתי מלח, ללא סוכר, מגידול מקומי, כשרות, וכן הלאה. כל אלה, מוצלבים ומשולבים גם בנתוני מחיר.

 

האפליקציה המפותחת, כאמור, במעבדת המחקר של יבמ בחיפה מתמודדת עם הפער הקיים כיום בין השירות האישי ממנו נהנים קונים באינטרנט ובין חוויית הקניות בחנות, בכל הנוגע לקבלת מידע מקיף באופן מיידי, בהקשת מקש בודדת. היקף המידע הזמין לקונה בחנויות נמוך משמעותית מזה העומד בהישג ידו של הקונה ברשת – למרות שגם בעידן האינטרנט, מהוות קניות בחנויות 92% מנפח המסחר הקמעונאי.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
אחלה של רעיון לאפליקציה
כבר עכשיו אפשר להכנס לחנות ולחפש בסמארטפון את המוצר, הבעיה היא שזה מגושם ולא נוח כי צריך להקליד ולחפש הכל באופן ידני במסך יחסית קטן. אפליקציה שתעשה את זה באופן אוטומטי ותתן חתך מידע שמעניין את הקונה - רעיון אדיר. מדובר פה ביותר מידע מאשר רק מחיר. כיום שאתה נכנס לחנות אם אתה לא בודק לפני, אתה צריך להסתמך על מה שרשום על הקופסה ומה שהמוכר מספר לך - לא בדיוק שיא האמינות.
סתם , אחד  |  08.07.12
לכל התגובות