אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל בזק: "אנחנו כמו קבצנים שלוקחים מה שניתן" צילום: יובל חן

מנכ"ל בזק: "אנחנו כמו קבצנים שלוקחים מה שניתן"

אבי גבאי טוען שהאישור שניתן לחברה לשווק חבילה משולבת של תשתית וספק אינטרנט וטלפון למגזר העסק הוא "פתרון חלקי ועקום"

09.07.2012, 08:00 | גילעד נס

"אנחנו כמו קבצנים שמוכנים לקחת את כל מה שסוף סוף נותנים לנו", אומר מנכ"ל בזק אבי גבאי בתגובה לאישור לשווק חבילות משולבות של תשתית אינטרנט, טלפון קווי וספק אינטרנט של בזק בינלאומי למגזר העסקי - שהחברה קיבלה ממשרד התקשורת בשבוע שעבר. לדברי גבאי, "כל נושא חבילות התקשורת המשולבות הוא פתרון עקום וחלקי לבעיית ההפרדה המבנית (האיסור על בזק והחברות־הבנות שלה לפעול יחדיו - ג"נ), שיוצרת בעיה גם לבזק וגם ללקוחות".

אבי גבאי, צילום: עמית שעל אבי גבאי | צילום: עמית שעל אבי גבאי, צילום: עמית שעל

עד כה יכלו רק ספקיות האינטרנט שאינן בזק בינלאומי להציע חבילה משולבת ללקוחות עסקיים, וכניסתה של בזק אמורה להגדיל את התחרות במגזר זה. "העידן שבו לקוח היה צריך לרכוש תשתית בנפרד וספק אינטרנט בנפרד נגמר", טוען גבאי. החברה צפויה להשיק את החבילות כבר בשבועות הקרובים.

לדעת מנכ"ל בזק, החבילה המשולבת תורמת להגברת התחרות בתחום התקשורת: "אם הלקוח קונה את שני המוצרים מספק האינטרנט, אותו הספק גרם לבזק ו־HOT להתחרות ביניהן כדי להשתלב בחבילה שהוא מוכר ללקוח, ואם הוא קונה אותם מספק התשתית, האחרון גרם לספקיות האינטרנט להתחרות ביניהן".

עם זאת, התחרות על לקוחות האינטרנט והטלפוניה תגיע לשיאה כאשר יחל לפעול השוק סיטונאי בתשתיות התקשורת הקווית, שיחייב את בזק ו־HOT למכור לחברות אחרות כמות גדולה של חיבורים במחיר סיטונאי. כיום שתי ספקיות התשתית מוכרות חיבורים אלו במחיר קמעונאי, ורק במסגרת הזמנה נפרדת לכל לקוח.

בזק ו־HOT נדרשות לחתום בתוך פחות מארבעה חודשים על הסכם אחד לפחות מול סלקום־נטוויז'ן או פרטנר־סמייל, במסגרת הניסיון להקים את השוק הסיטונאי. אם לא ייחתם הסכם שכזה, עשוי שר התקשורת לקבוע בעצמו את המחירים שישלמו החברות לבזק ול־HOT. גבאי אומר כי "אפשר להיות אופטימיים לגבי הגעה להסכמים בין החברות, ואפשר להיות אופטימיים גם לגבי היכולת של משרד התקשורת להכין אלטרנטיבה משלו אם המגעים לא יסתיימו בהסכמים".

הפעילות במגזר העסקי מהווה כ־40% מהכנסות בזק ו־60% מהכנסות בזק בינלאומי. בקבוצה מקווים ששיווק החבילות יאפשר לפחות לצמצם את הירידה בהכנסות אלו, שנרשמה במשך השנים.

תגיות