אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קציני הרכב של חברות הייטק: הנהגים של "רכבי חברה" נוהגים בטוח יותר מנהגים רגילים צילום: גלעד קוולרציק

קציני הרכב של חברות הייטק: הנהגים של "רכבי חברה" נוהגים בטוח יותר מנהגים רגילים

איגוד קציני הבטיחות שלח מכתב חריף ליו"ר ועדת הכלכלה בעקבות כניסתו לתוקף של נוהל חדש שיחייב להדביק מדבקה לדיווח טלפוני על נהגים עבריינים

11.07.2012, 11:55 | תומר הדר

בחודשים הקרובים ייכנס לתוקפו נוהל חדש, במסגרתו ישאו כל רכבי החברה בישראל מדבקה לדיווח טלפוני על נהגים עבריינים. שלא במפתיע, עיקר ההתנגדות מגיעה ממנהלי ציי הרכב עצמם.

"כחצי מכלל המכוניות בארץ נהוגות ע"י בעלים פרטיים ואלה פטורים מהדבקת המדבקה "איך הנהיגה שלי?". אפליה זו מקוממת במיוחד על רקע היותם של נהגי "רכב חברה" נהגים יותר מיומנים ואחראים בנהיגתם", טוענים חברי איגוד קציני הבטיחות בתעבורה במכתב חריף שנשלח אמש ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן, זאת לקראת הדיון שיתנהל בוועד בעוד כשבועיים. המכתב נשלח גם אל שר התחבורה ישראל כץ.

ליסינג (ארכיון) ליסינג (ארכיון) ליסינג (ארכיון)

קציני הבטיחות מגדירים את העניין כ"אפליה" של מחזיקי רכבי ליסינג. לדבריהם, נהגי "רכב חברה" עוברים השתלמויות והכשרות מעת לעת ע"י קציני הבטיחות בחברה ו/או ע"י מומחים אחרים בתחומי הרכב והנהיגה. יתר על כן, בחלק גדול מהחברות - נמצאות בשימוש תוכנות ואמצעים מתקדמים הנותנים מענה לפיקוח ובקרה, למעקב התנהגות ושימוש, לצד התאמה לאופי הנהיגה – כאשר נהגים חריגים מטופלים ע"י קציני הבטיחות האחראים עליהם. זאת ועוד, הרכבים עצמם מטופלים בהתאם להוראות היצרן, הטיפולים נעשים בזמן, והתקלות מטופלות".

על פי נוסח הנוהל החדש ידרשו קציני הבטיחות להעביר את פרטיהם של נהגים משתוללים לרשויות. עם זאת, המידע לא ישמש לצורך הרשעות ויאגר במאגר חשאי. "אין בנוסח החדש התייחסות לחיסיון על פרטי הנהגים ואלו אמצעים יינקטו על מנת למנוע דליפת פרטים אישיים שמשמעותם הינה לכאורה - פגיעה בצנעת הפרט", נכתב עוד במכתב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
העיקרון הוא הפרד ומשול
למישהו באמת איכפת מעבריינות וביריונות בכבישים? המטרה האמיתית היא לסמן קבוצות בציבור כדי שהקבוצות האחרות ישנאו אותם וידעו מי אשם בנחיתותם כלפי אותה קבוצה. בשנות ה70 עולים חדשים ונכים קיבלו מסגרת לבנה למספר הרישוי שכולם ידעו שזו מכונית שנקנתה ע"י מישהו שקיבל הנחה/פטור ממ,כס. במילים האחרות "במכונית הזאת נוסע מישהו שנהנה יותר ממך ובגללו עליך לשלם יותר". אז היום מסמנים את נהגי הליסינג. האם אין נהגים פרטיים נוהגים בפראות?. עוקפים את כל מי שעומד בנתיב לצורך ביצוע פנייה ונדחפים? נוסעים דרך תחנת הדלק כדי להרוויח עוד כמה מטרים? לא משתמשים באיתות? אורות כבויים או מסנוורים? כולנו נוהגים כמו ברברים. למה לא יותר פשוט לצלצל 100 ישר למשטרה לדווח על נהג מסוכן?
דוד  |  21.07.12
29.
רכבי לסינג לא נוגעים בפסי האטה.
רכבי לסינג לא נוגעים בפסי האטה.אני גר באזור שיש בו פסי האטה ,רכבי הליסניג לא ממש מאיטים לפני הפס ,פשוט ממשיכים במהירות רגילה ומרחפים מעל פס האטה !!!נקודה שלא נדבר על נסיעה בכורכר,חניות של גני ארועים , נוסעים כאילו המכונית היא קומנטקר צבאי ומשאירים שובל אבק שלו מבייש גיפ ,בחיים לא אקנה רכב מליסינג !!!
אדם , ת"א  |  19.07.12
28.
לא להתבכיין-יש נהגי ליסינג רבים הנוהגיםבצורה פרועה מדי,ילדי העובדים פורקים כל רסן
והמכוניות מתוחזקות בצורה גרועה. ברוב המקרים קציני הרכב מחפים על המנהלים (שאם לא כן יפטרו אותם). הסיבה שהאיגוד שלח את המכתב הינה שהוא רוצה להיות פוליטיקלי קורקט. כל מי שעבד כקצין בטיחות או קצין רכב יודע שהכל אמת! גם נהגי הליסינג יודעים זאת!
קצין בטיחות לשעבר  |  15.07.12
27.
אנחנו נהגי הליסינג בקושי על הכביש טוחנים עבודה מבוקר ועד הלילה
נוסעים מהר - לא מצייתים לחוקים - רוב הזמן כן ( לא נהיה תמימים ) למה איכפת לכולם מנהגי הליסינג ( אנחנו משלמים הרבה הרבה כסף על הרכב המסכן שאנחנו מקבלים מהעבודה ) אז אל תסתכלו בכיס שלנו תסתכלו על זה שאתם מוציאים "פחות" ואתם שולטים בהוצאות שלכם בניגוד אלינו. אנחנו לוקחים את הרכב מטעמי נוחות נטו בגלל שרוב היום אנחנו מבלים בעבודה אז אין לנו זמן לתיקונים \ טסטים וכו'.
ברק , הרצלייה  |  15.07.12
לכל התגובות