אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": עובדים בכמעט חינם קיבלו הודעה על מכירה ליינות ביתן צילום: תומי הרפז

בלעדי ל"כלכליסט": עובדים בכמעט חינם קיבלו הודעה על מכירה ליינות ביתן

לא ברור אם מדובר בהודעה רשמית או שמועות שנובעות מגורמים חיצוניים - אך כבר מספר שבועות שמתנהל מו"מ לרכישת כמעט חינם על ידי יינות ביתן

11.07.2012, 15:13 | גיל קליאן

האם עסקת רכישת רשת הקמעונאות כמעט חינם על ידי יינות ביתן מתקרבת לחתימה? ל"כלכליסט" נודע, כי עובדי סניף סגולה של הרשת כמעט חינם קיבלו הודעה לפיה הרשת נמכרה לרשת יינות ביתן המתחרה. עם זאת, לא ברור אם מדובר בהודעה רשמית של החברה, או בשמועות שהתפשטו בסניף ומקורם בספקים או גורמים חיצוניים אחרים שאינם מצויים בפרטי המו"מ.

בין יינות ביתן לכמעט חינם מתנהל מו"מ זה מספר רב של שבועות על רכישת הרשת על ידי יינות ביתן. רכישה כזו, אם תצא אל הפועל ותאושר על ידי כל הגורמים לרבות רשות ההגבלים, תהפוך את יינות ביתן לשחקן מספר 3 בשוק קמעונאות המזון - ותייצר ענקית קמעונאות פרטית גדולה מרמי לוי. אגב, לאורך כל המו"מ הכחישו יינות ביתן וכמעט חינם את עצם קיומו.

לפי סקירת BDI לרשתות המזון בשנת 2011, יינות ביתן היא השחקן הרביעי בגודלו בשוק הסופרים (לפי מכירות כספיות) עם מכירות שנתיות של כ-1.3 מיליארד שקל. כמעט חינם הציגה באותה שנה מכירות מעט נמוכות אך נושקות ל-1.3 מיליארד שקל, כך שרשת זו למעשה החמישית בגודלה מבחינת מכירות בענף קמעונאות המזון. מיזוג בין השתיים ייצר חברת סופרים עם מכירות של כ-2.6 מיליארד שקל (ופעילות ב-61 חנויות) - גבוה ממכירות רמי לוי שעמדו על כ-2.2 מיליארד שקל בשנת 2011.

מחסני כמעט חינם, צילום: אביגיל עוזי מחסני כמעט חינם | צילום: אביגיל עוזי מחסני כמעט חינם, צילום: אביגיל עוזי

יינות ביתן, שנוסדה על ידי נורית ונחום ביתן היא חברה פרטית השומרת בקנאיות על פרטיותה. החברה מפעילה 27 חנויות מאילת ועד חדרה. חנויות הרשת משתרעות על שטח של כ-34 אלף מ"ר. הרשת התחילה מחנות יינות קטנה באשקלון, ועדיין שומרת על ציביון של רשת משפחתית - כמו מרבית רשתות הדיסקאונט הקטנות בישראל. הבן יוסי מועסק ברשת כמשנה למנכ"ל, הבת אלינור מעניקה לחברה ייעוץ משפטי, אפי, אח של נחום ביתן הוא מנהל התפעול והחתן של בני הזוג, ערן, מנהל את פעילות יבוא כלי הבית לרשת.

כמעט חינם מונה נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה 34 סניפים על שטח של 38 אלף מ"ר. החברה הוקמה בשנת 1999 על ידי רני ועדי צים. כבר תקופה ארוכה שהשמועות בשוק מדברות על כך שמערכות היחסים בין האחים אינן טובות, וכי החברה נמצאת על המדף. הרשת נסחרת באמצעות החברה אם שלה צים שיווק הבורסאית - ונסחרת לפי שווי חברה של כ-291 מיליון שקל נכון לסוף המסחר אתמול.

מכמעט חינם לא נמסרה תגובה. יינות ביתן הכחישו את הידיעה.

תגיות