אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
4 המלצות קנייה ושורט אחד על חברות אירופיות צילום: בלומברג

4 המלצות קנייה ושורט אחד על חברות אירופיות

המשבר החזיר את אירופה לכלכלה הישנה: צמיגים, דשנים, שעונים ודואר

12.07.2012, 07:48 | ענת ציפקין

מישלן (ML FP)

חברת מישלן (Michelin) מייצרת צמיגים לכל כלי הרכב והתעופה הקיימים. פעילות החברה נחלקת לשלוש חטיבות, לפי סוגי הצמיגים: מכוניות נוסעים, משאיות, וכלי טיס וכלים כבדים. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ־9.1 מיליארד יורו, וב־2011 לבדה הרוויחה יותר מ־1.46 מיליארד יורו.

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

הסיכוי: מישלן היא החברה היחידה בענף שבנויה לפי סוגי הלקוחות ולא לפי גיאוגרפיה, מבנה המאפשר לה יעילות תפעולית גבוהה יותר. היא גם בעלת נתח השוק הגבוה ביותר מבין החברות בתחום הצמיגים למשאיות ולענף התעופה, שהם רווחיים יותר מצמיגים לרכבי נוסעים. בשנים הקרובות צפויה מישלן להפחית מהותית את השקעותיה, מהלך שיותיר תזרים גבוה להקטנת חוב, דיבידנד ורכישה עצמית של מניות. את 2012 צפויה החברה לסיים עם רווח למניה של כ־7.8 יורו, מכפיל של 6.5 על מחירה.

הסיכון: בצד הסיכונים, חומרי גלם מהווים כ־35% מעלות המכר ואילו מחיר הגומי מהווה כחצי מכך. עליית מחירי סחורות, בדגש על מחיר הגומי, צפויה לפגוע ברווחיות החברה.

למה לקנות? מישלן פועלת בתחום הכי רווחי בענף הצמיגים, ותסיים את 2012 ברווח של 8 יורו למניה.

הממליץ: יניב אהרון, מנהל השקעות בתמיר פישמן

 

סינג'נטה (SYT)

חברת סינג'נטה (Syngenta) השוויצרית הוקמה ב־2000 מאיחוד עסקי האגרוכימיה של חברות הפארמה נוברטיס ואסטרה־זנקה. החברה היא מובילה עולמית בתחום הכימיקלים להגנת יבולים ודשנים לענף החקלאות, ופועלת בתחום הזרעים המהונדסים גנטית.

  , צילום: בלומברג צילום: בלומברג   , צילום: בלומברג

הסיכוי: סינג'נטה הציגה מכירות עולמיות של 13.2 מיליארד דולר ב־2011, עלייה של 14% לעומת המכירות ב־2010. המכירות השתפרו ברבעונים האחרונים, בעיקר על בסיס גידול במחזורים ולאו דווקא כתוצאה מעלייה במחירים. למרות החולשה שנרשמה בשנה האחרונה בענף החקלאות בארה"ב, החברה הגדילה בה את נתח השוק שלה וצמחה במהירות באמריקה הלטינית. מכפיל הרווח החזוי ל־2012 הוא 17, ומשקף צפי לצמיחה בהכנסות וברווח הנקי של 7% ו־15% בהתאמה לעומת 2011.

הסיכון: רגולציה המכבידה על מוצרי החברה ומגבלות שונות בתחום הזרעים המהונדסים גנטית. תחרות עזה מצד מתחרים גדולים על נתח שוק, במיוחד בארה"ב, עשויה לפגוע במכירות ובשולי הרווח של החברה.

למה לקנות? סינג'נטה צומחת במהירות באמריקה הלטינית והרווח הנקי שלה צפוי לזנק ב־15% השנה.

הממליץ: משה אוזקרגוז, אנליסט מניות חו"ל בבנק דיסקונט

סווטש (UHR VX)

חברת השעונים השוויצרית סווטש (Swatch Group) עוסקת בעיצוב, ייצור ומכירת שעונים ותכשיטים ברחבי העולם. לחברה 19 מותגי שעונים שונים, ובהם מותגי היוקרה ראדו ואומגה. סווטש מעסיקה כ־28 אלף עובדים ב־50 מדינות.

שעוני אומגה, צילום: בלומברג שעוני אומגה | צילום: בלומברג שעוני אומגה, צילום: בלומברג

הסיכוי: השוק האסייתי היה 54% מההכנסות ב־2011, וסין סיפקה 38% מההכנסות. הצמיחה החזקה באסיה צפויה להימשך. מגמה זו תביא לצמיחה משמעותית של החברה, שהכנסותיה ב־2011 הסתכמו ב־6.76 מיליארד פרנק שוויצרי. נקודת חוזקה נוספת של החברה היא מינוף נמוך, שכן ההון למאזן הוא 82%. לסווטש עודף מזומן של 2.1 מיליארד פרנק שוויצרי. החברה נסחרת במכפיל רווח של 15.7 לעומת מכפיל רווח של 17.6 לחברות בענף.

הסיכון: הסיכון העיקרי בהשקעה בחברה הוא "נחיתה קשה" של הכלכלה הסינית. הנתונים הכלכליים בחודשים האחרונים מעידים כי הכלכלה הסינית אכן מאטה, אך מוקדם לקבוע אם זו האטה זמנית כתוצאה מהמשבר באירופה או האטה חריפה העלולה להביא לפגיעה בהכנסות החברה.

למה לקנות? סווטש מוכרת לשווקים האסייתיים שלהם צמיחה איתנה, והמינוף שלה נמוך יחסית.

הממליץ: רועי שגיב, מנהל השקעות קרנות חו"ל במגדל שוקי הון

 

דויטשה פוסט (DPW)

ענקית הלוגיסטיקה דויטשה פוסט (Deutsche Post), שכ־30% ממניותיה מוחזקים על ידי ממשלת גרמניה, מעסיקה כ־470 אלף עובדים ביותר מ־200 מדינות. החברה נשענת על שני מותגים חזקים המהווים את עיקר פעילותה - הדואר בגרמניה, המספק כרבע מהכנסותיה, וחברת השילוח הבינלאומית DHL.

דויטשה פוסט , צילום: בלומברג דויטשה פוסט | צילום: בלומברג דויטשה פוסט , צילום: בלומברג

הסיכוי: ל־DHL נוכחות חזקה באסיה עם יותר משליש מנתח השוק, והודות לכך היא צומחת בקצב שנתי דו־ספרתי.

דויטשה פוסט נסחרת בשווי שוק של 17 מיליארד יורו, והכנסותיה השנתיות כ־50 מיליארד יורו בשנה, כאשר כ־35% ממכירות החברה מחוץ לאירופה. תחת הנחת צמיחה עולמית של 3%–3.5%, החברה נסחרת במכפילי רווח חזויים של 11.5 ו־10 לשנים 2012 ו־2013 בהתאמה, ותשואת דיבידנד של 5.0%. לדויטשה פוסט מזומנים בהיקף של כ־2.5 מיליארד יורו (כ־4.7 יורו למניה), ללא חוב לטווח ארוך.

הסיכון: הסיכונים העיקריים בהשקעה בחברה הם מיתון עולמי, עלייה בתשומות, רגולציה והחרפת התחרות בשוק הדואר והשילוח.

למה לקנות? לדויטשה מכפיל רווח צפוי של 11.5 לשנת 2012, אין לה חוב לטווח ארוך ו־DHL צומחת במהירות.

הממליץ: יונתן חדד, אנליסט חו"ל במיטב בית השקעות

נוקיה (NOK)

חברת נוקיה (Nokia) הפינית עוסקת בייצור טלפונים סלולריים וציוד לרשתות סלולריות. נוקיה מייצרת כ־30% מהטלפונים הסלולריים בעולם, תורמת 4% לתוצר הלאומי הגולמי של פינלנד ומהווה רבע מהיצוא של המדינה.

הסיכון: במסגרת תוכנית ייעול החליטה הנהלת החברה לפטר 10,000 עובדים ולסגור סניפים בפינלנד, גרמניה וקנדה. זאת, עקב הקשיים לצמצם את הפסדיה.

סמארטפון ווינדוס פון, צילום: בלומברג סמארטפון ווינדוס פון | צילום: בלומברג סמארטפון ווינדוס פון, צילום: בלומברג

נוקיה נסחרת לפי שווי של 6.98 מיליארד דולר. אף שהחברה הציגה בשנה החולפת הכנסות של 43 מיליארד דולר, היא הצליחה להפסיד כ־3 מיליארד דולר, בעוד שהכנסותיה ירדו ברבעון הראשון בכ־30% לעומת הרבעון המקביל, בגלל התחרות הגוברת באפל וסמסונג. הצניחה בהכנסות הביאה, בין השאר, לקריסה במניות החברה משיא של 40 דולר למניה לפני שנתיים ל־1.84 דולרים בלבד כיום. לנוקיה 12.3 מיליארד דולר במזומן, והחוב שלה נאמד ב־6.5 מיליארד דולר. החברה ייצרה תזרים חופשי של 884 מיליון דולר בלבד בשנה החולפת.

למה למכור? הכנסות נוקיה ירדו ברבעון הראשון ב־30%, והחוב שלה נאמד ב־6.5 מיליארד דולר.

הממליץ: אבי מועלם, מנהל השקעות ראשי באלומות ספרינט

תגיות