אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקאן ואדלר הצטמצמו במחצית הראשונה, באומן וגליקמן התחזקו צילום: עמית שעל

מקאן ואדלר הצטמצמו במחצית הראשונה, באומן וגליקמן התחזקו

היקף התקציבים של מקאן אריקסון ירד ב־17% לעומת התקופה המקבילה והגיע לכ־232 מיליון שקל; באומן־בר־ריבנאי הצליח באותה עת לגדול ב־9% ל־186 מיליון שקל ועלה למקום השני בדירוג

12.07.2012, 09:12 | שלי פריצקר

המחאה החברתית המשיכה לכווץ את ענף הפרסום במחצית הראשונה של 2012. עיקר הירידה בתקציבי הפרסום חלה בענפי הבנקאות, רשתות השיווק והסלולר, כך לפי נתוני יפעת בקרת פרסום.

מקאן אריקסון נשאר המשרד הגדול ביותר מבחינת היקף התקציבים המנוהלים, אולם גם אצלו חלה ירידה של 17% לעומת התקופה המקבילה לכ־232 מיליון שקל. זאת, בעיקר בגלל הקיטון בתקציבי הלקוחות הגדולים שלו ובהם תנובה, בנק לאומי ומגה.

אילן שילוח, מנכ"ל מקאן אריקסון, צילום: בועז אופנהיים אילן שילוח, מנכ"ל מקאן אריקסון | צילום: בועז אופנהיים אילן שילוח, מנכ"ל מקאן אריקסון, צילום: בועז אופנהיים

באומן־בר־ריבנאי (שעבר לאחרונה לידי קבוצת הפרסום הבינלאומית פובליסיס) הצליח להגדיל את התקציב ב־9% לעומת המחצית המקבילה וטיפס מהמקום השלישי למקום השני עם תקציב של 186 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2012. זאת, בין השאר הודות לתקציבים החדשים שקיבל, כגון קבוצת ישראכרט וביטוח ישיר, וכן בזכות לקוחות ותיקים כמו סופר־פארם.

אדלר־חומסקי ירד מהמקום השני במחצית המקבילה למקום השלישי במחצית שחלפה, לאחר שנאלץ להתמודד עם ירידה של 24% בהיקף התקציבים המנוהלים ל־165.7 מיליון שקל. זאת, עקב צמצום תקציבי הפרסום של שופרסל, מפעל הפיס, פלאפון ובנק הפועלים, ואיבוד התקציבים של פסגות ו־"9 מיליון". אולם, יש לציין כי לאחרונה זכה המשרד בכמה תקציבים שטרם באו לידי ביטוי.

מכה גדולה מזו ספג משרד Y&R ישראל (לשעבר שלמור־אבנון־עמיחי), שמתמודד עם משבר גדול. תקציב המשרד צנח מאז המחצית המקבילה ב־53% ל־65.6 מיליון שקל, והמשרד ירד מהמקום הרביעי למקום השמיני. אולם כפי הנראה מצבו רע עוד יותר, מאחר שהנתונים אינם מביאים בחשבון כמה תקציבים שהמשרד איבד לאחרונה, כגון חצי מתקציב שטראוס.

גליקמן־נטלר־סמסונוב ממשיך להתחזק ותקציבו גדל מאז המחצית המקבילה ב־15% ל־89 מיליון שקל, עובדה שהעלתה אותו מהמקום השמיני למקום השישי. ברוקנר־נטע־יער נכנס לראשונה לעשירייה הראשונה ,עם עלייה של 25% בהיקף התקציב ל־56.6 מיליון שקל. זאת, בעיקר בזכות עבודה אינטנסיבית עם פרטנר ויבואנית הרכב דוד לובינסקי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות