אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק מאפשרת למשחקים לרוץ ללא אישור המשתמש צילום: בלומברג

פייסבוק מאפשרת למשחקים לרוץ ללא אישור המשתמש

הרשת החברתית חתמה על חוזים עם מספר חברות משחקים גדולות וכעת מאפשרת להן להפעיל משחקים מבלי להודיע למשתמש איזה מידע הן לוקחות ממנו

15.07.2012, 10:56 | יוסי גורביץ
פייסבוק חתמה לאחרונה על חוזים עם שלוש חברות משחקים מוכרות – זינגה, Kixeye ו-Electronic Arts. במסגרת ההסכמים עם החברות, הרשת החברתית מאפשרת להן להציג בפני משתמשי פייסבוק משחקים חברתיים פרי פיתוחן ולאפשר לשחקנים להריץ את המשחקים, וכל זאת מבלי לעדכן את המשתמשים במידע שהן אוספות ומבלי שהמשתמשים יצטרכו לאשר את איסוף המידע הזה. כך דיווח בסוף השבוע הבלוג Inside Social Games. פייסבוק אישרה את הידיעה. על פי ההערכות של Inside Social Games, מדובר בינתיים במהלך מוגבל ונסיוני מצד פייסבוק, אם כי הוא עשוי להתרחב בעתיד.

המשחקים מאפשרים למשתמש להתחיל לשחק באופן מיידי, ישירות מתוך הפיד ובלחיצת כפתור אחת, ומדלגים על מסך ההרשאות הקבוע של פייסבוק לפני שימוש באפליקציות. בין המשחקים ניתן למצוא את Zynga Slingo, Indiana Jones Adventure World, Battle Pirates ואחרים. המידע שמקבלים המשחקים כולל את הפרופיל הבסיסי של המשתמש כמו גם את רשימת החברים שלו, שעשויה לשמש את יצרניות המשחקים למטרות ספאם.

בפייסבוק ציינו בתגובה כי הדברים לא נעשים ללא ידיעת השחקן - כל המשחקים מופיעים בחלון שבחלקו העליון סרגל כחול, המאפשר למשתמשים לצאת מהמשחק בכל רגע, לסגת מההסכמה בעל פה שנתנו בכך שנכנסו למשחק וכי מעתה האפליקציות לא יוכלו לאסוף עליהם מידע - כלומר, האיסוף מתבצע בצורה זמנית בלבד. עוד אמרו בפייסבוק כי אם חברות המשחקים ירצו בעתיד גישה למידע נוסף על המשתמש, כגון כתובת המייל שלו, המידע שהוא מפרסם בטיימליין או תאריך יום ההולדת שלו, הן תצטרכנה לקבל מחדש את אישורו.

החברה גם הוסיפה כי השיטה מאפשרת ליצרני משחקים למשוך אליהם מספר רב של משתמשים שאחרת היו נרתעים בשל מסך ההרשאות. עם זאת, דובר החברה הודה כי שיעור המשתמשים שאכן בוחרים להתנתק חד צדדית על ידי שימוש בסרגל הכחול החדש נמוך מאד. יצוין כי בעבר שינתה פייסבוק במספר רב של פעמים את הגדרות הפרטיות שלה ללא הרתעה, כמעט תמיד במגמה שמיועדת לדרבן את המשתמש לחשוף פרטים רבים יותר על עצמו – מידע שחיוני למודל העסקי של פייסבוק, שנשען על מכירתו למפרסמים.

תגיות