אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אורקל צוללת לתוך המדיה החברתית צילום: בלומברג

אורקל צוללת לתוך המדיה החברתית

ענקית התוכנה משקיעה בחברת אינבולבר שמייצרת כלים שמאפשרים לעסקים לתקשר עם הלקוחות שלהם דרך רשתות חברתיות כגון פייסבוק וטוויטר

15.07.2012, 15:32 | בלומברג

אורקל, היצרנית הגדולה בעולם של תוכנות בסיס נתונים (database software), רוכשת את אינבולבר. זו הרכישה השלישית של החברה בתוך חודשיים שנועדה לסייע ללקוחות להשתמש בכלים של המדיה החברתית לשיווק סחורה וניהול העסקים שלהם.

אינבולבר מייצרת כלי תוכנה שמאפשרים לחברות לתקשר עם הלקוחות דרך שירותי הרשת החברתית של פייסבוק וטוויטר. המוצרים של החברה מסייעים למפרסמים גם ליצור דפי פייסבוק שמייצגים את המותגים שלהם.

מנכ"ל אורקל לארי אליסון משתמש ברכישות כדי להשיג יתרון על מיקרוסופט וסיילספורס, המתחרות שלו בשוק לכלים לניהול מדיה חברתית. שווי השוק צפוי לצמוח פי 2 ל-910 מיליון דולר ב-2016 מ-389 מיליון דולר השנה, כך על פי הערכות של פורסטר ריסרץ'.

"הכל נהיה משולב יותר, בין אם מדובר בניהול קשרי לקוחות, פרסום או ניתוח מידע", אומרת קימברלי מאול, אנליסטית בחברת מחקרי השוק EMarketer. "המותגים רוצים שתהיה להם האפשרות לעשות הכל ביחד".

פרטי העסקה לא נחשפו. מניות אורקל נותרו כמעט ללא שינוי, וירדו בפחות מ-1% ל-29.05 דולר בסגירת המסחר בניו יורק. מאז תחילת השנה המניה עלתה ב-13%.

עליית הפרסום דרך אתרי המדיה החברתית, כמו הסיפורים הממומנים בפייסבוק וציוצים מקדמי מכירות בטוויטר, פירושה שהעובדים שבונים אתרים, יוצרים את המודעות ומנהלים את קשרי הלקוחות צריכים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק יותר, מוסיפה מאול.

מסיבה זו פצחו אורקל וסיילספורס במסע רכישות. סיילספורס מוכרת מגוון של תוכנות מכירה, שיווק ושירות לקוחות. במאי הודיעה אורקל על כוונתה לרכוש את Vitrue, שמסייעת לחברות לנהל קמפיינים של שיווק בפייסבוק ובטוויטר. חודש לאחר מכן הודיעה החברה כי תרכוש גם את קולקטיב אינטלקט, שמנתחת מידע למשתמש שנאסף מאתרי אינטרנט.

בין הלקוחות של אינבולבר נמנים בסט ביי, טויס אר אס, וערוץ MTV של ויאקום.

פייסבוק והרשתות החברתיות מאתגרות את יצרניות התוכנה הוותיקות לספק כלים יעילים לניהול מערכי מכירה ושיווק במדיה החברתית, צילום: בלומברג פייסבוק והרשתות החברתיות מאתגרות את יצרניות התוכנה הוותיקות לספק כלים יעילים לניהול מערכי מכירה ושיווק במדיה החברתית | צילום: בלומברג פייסבוק והרשתות החברתיות מאתגרות את יצרניות התוכנה הוותיקות לספק כלים יעילים לניהול מערכי מכירה ושיווק במדיה החברתית, צילום: בלומברג

סיילספורס מצידה הכריזה בתחילת יוני כי תשלם 689 מיליון דולר לרכישת באדי מדיה, שעוזרת לחברות ליצור קמפיינים המיועדים לרשתות החברתיות. מספר שבועות לאחר מכן הגיעה מיקרוסופט להסכם לרכוש את יאמר, יצרנית תוכנה שמאפשרת לעובדים לעבוד בתיאום במקום העבודה, תמורת 1.2 מיליארד דולר.

מאול מציינת את ווילדפייר אינטראקטיב ו- Hearsay Social, שמייצרת לוחות מקוונים למעקב אחר הפעילות של העובדים בפייסבוק, טוויטר ואתרים אחרים, כיעדים פוטנציאלים נוספים.

סוג התוכנות שמייצרות אינבולר, באדי מדיה וחברות שיווק חברתי אחרות מושכות בעיקר חברות סטארט – אפ המעוניינות להגדיל את ההשקעה בהשגת לקוחות ברשת על חשבון העסקת עובדי שיווק רבים, מסביר ריק שרלונד, אנליסט בנומורה הולדינגס בניו יורק.

"חברות צעירות רבות צריכות ככל הנראה להשקיע יותר בשיווק ממוכן על חשבון אנשי מכירות", הוא מסביר. "מדובר בגל חדש של שיווק וזה הופך להיות תחום אסטרטגי ביותר".

העסקאות שמשיגות אורקל וסיילספורס עשויות להגדיל את הלחץ שמופעל על SAP, היצרנית הגדולה ביותר של אפליקציות עסקיות, לרכוש חברות בתחום השיווק החברתי.

"אני בטוח שהם יאלצו להשתנות", אומר שרלונד. "הם חייבים להתחיל להיות פעילים גם בתחום הזה". לדבריו, Jive Software, שהונפקה בדצמבר, יכולה להוות יעד רכישה פוטנציאלי.

תגיות