אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בין הקמפיין למציאות: נראה טוב במרכז המבקרים צילום: אוראל כהן

בין הקמפיין למציאות: נראה טוב במרכז המבקרים

הלקוחות הפרטיים עוברים למכוניות סופר־מיני, ללקוחות הליסינג עדיין לא אכפת מהדלק

16.07.2012, 08:26 | תומר הדר

באוגוסט 2010 פרסמה בר רפאלי פוסט משתפך על המכונית החשמלית לאחר שביקרה במרכז המבקרים של בטר פלייס, אך באפריל האחרון נכנסה לסוכנות לנד רובר בתל אביב ורכשה ריינג' רובר, רכב שטח יוקרתי. רפאלי אינה היחידה. בשנים האחרונות ביקרו במרכז המבקרים עשרות אלפי לקוחות פוטנציאליים, אך בפועל העלתה בטר פלייס על הכביש כ־250 מכוניות בלבד, מתוכן עשרות שמשמשות את עובדי החברה.

בבטר פלייס ככל הנראה הפיקו כמה לקחים ובחרו לשנות תוכניות, הן באופן השיווק והן בתמחור, אלא שהעיתוי לא יכול היה להיות גרוע יותר.

שוק הרכב מצוי כיום במיתון עמוק. בבטר פלייס מבססים את החדרת הרכב על הוזלת חבילות השירות, אך מחיר הרכב הבסיסי נותר כ־121 אלף שקל. זאת בעוד שיבואני הרכב האחרים מקיימים ימי מכירה אגרסיביים שהופכים את מכוניות הבנזין לאטרקטיביות באופן משמעותי, ובעיקר את מכוניות הסופר־מיני שבהן.

ולא רק היבואנים: המיסוי הירוק מפתה לקוחות פרטיים בשנים האחרונות לעבור למכוניות המיני, ונתוני רשות המסים מראים זאת בבירור. התחרות של בטר פלייס במציאות החדשה שנוצרה אם כן תהיה מול מכוניות אלה: קטנות, חסכוניות בדלק וזולות יותר. בקרב קהל ציי הרכב, החשוב לבטר פלייס לא פחות, העובדים עדיין לא ממש מגלים אכפתיות לנושא.

בנוסף, הישראלים עדיין אחוזי חששות מפני טווח הנסייעה של הרכב החשמלי, ועוד לא מנינו בעיות נוספות כגון מגבלה של מהירות מרבית, ירידה מהותית בביצועי המכונית באקלים קיצי, תא מטען שגודלו אינו עולה על זה של מכונית סופר־מיני, וגם העובדה שתחנות החלפת הסוללות - הפתרון לבעיית הטווח - לא תמיד ממוקמות על צירי תנועה ראשיים.

תגיות