אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: רכבת ישראל תקים השבוע את שתי חברות הבת החדשות צילום: יובל חן

פרסום ראשון: רכבת ישראל תקים השבוע את שתי חברות הבת החדשות

התקציב ההתחלתי של החברות - פיתוח מסחרי ומטענים - יהיה 25 מיליון שקל. הקמתן מתאפשרת לאחר קבלת אישור שרי התחבורה והאוצר. יו"ר הדירקטוריון יהיה מנכ"ל הרכבת צפריר

16.07.2012, 19:37 | ליאור גוטמן

רכבת ישראל צפויה להקים רשמית השבוע את שתי חברות הבת החדשות שלה - כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בשלב השני של תוכנית הרה-ארגון בחברה, במסגרתה תוקם חברה בת אחת לשינוע מטענים וחברה בת שנייה לפיתוח מסחרי נדל"ן.

יו"ר דירקטוריון החברות יהיה מנכ"ל הרכבת הנוכחי בועז צפריר; אליו יצורפו לכל חברה בנפרד ארבעה דירקטורים חדשים - שני דירקטורים שהם סמנכ"לים ברכבת ישראל ושני דירקטורים שמקורם במשרדיה הממשלה המפקחים על הרכבת - התחבורה והאוצר. לאחר כינוס הדירקטוריון תוכל הרכבת לפרסם רשמית מכרזים לגיוס מנכ"לים לחברות אלו, מתוך כוונה להשלים את הליך הבחירה עד סוף 2012.

רכבת ישראל שתי תקלות ביום אחד, צילום: ערן גרנות רכבת ישראל שתי תקלות ביום אחד | צילום: ערן גרנות רכבת ישראל שתי תקלות ביום אחד, צילום: ערן גרנות

מבדיקת "כלכליסט" עולה שרכבת ישראל כבר שריינה תקציב עבור השלב הראשון של פעילות החברות. חברת המסחר תקבל כ-15 מיליון שקל שמיועדים בעיקר לעבודת המטה הקשורה בהפשרת קרקעות של מינהל מקרקעי ישראל בכל מתחם בנפרד. ההפשרה נדרשת בשל תקנה ישנה שמונעת בנייה מסיבית עבור משרדים או מסחר בקרבת הרציפים.

כפי שפורסם בעבר ב"כלכליסט" רכבת ישראל רשאית לבנות רק 2,500 מ"ר בכל מתחם, והכוונה היא לבטל את התקנה ולאפשר הקמת מבנים שיניבו לרכבת הכנסות משכירות. עוד נודע ל"כלכליסט" שהחברה החדשה תחזיק ב-51% בכל פרויקט נדל"ני בנפרד, והשאר יועברו ליזם המקומי שייבחר בעתיד.

תקציב חברת פיתוח המטענים יעמוד על כ-10 מיליון שקל, והיא מתכוונת לפרסם מכרזים לרכישת ציוד חדש לרכבת.

בתוך כך, יממה בלבד אחרי השקת קו הרכבת המשודרג מתל אביב לבאר שבע נאלצה רכבת ישראל להתמודד עם שתי תקלות חמורות שעיכבו את התנועה בכל הארץ.

התקלה הראשונה אירעה בתל אביב, לאחר פיצוץ של צינור מים בקטר. לאחר מכן, בשעות הערב, נתקע מסוט, גם כן באזור תל אביב.

תגיות