אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חפש את הסמארטפון: כשהסלולרי פוגש את המשחקים בחוץ צילום: אסף גלעד

חפש את הסמארטפון: כשהסלולרי פוגש את המשחקים בחוץ

אם חשבתם שעידן הטלפונים החכמים הרג את "חפש את המטמון", TAZ הפינית מנסה לשכלל משחקים ותיקים בעזרת המכשירים. עכשיו צריך להיזהר לא רק מהקבוצה היריבה - אלא גם ממפלצות וירטואליות

18.07.2012, 18:57 | אסף גלעד
עידן הסמארטפונים הביא עמו שטף של אפליקציות מבוססות מיקום המשמשות לניווט ולנהיגה, או למציאת בתי עסק בקרבת המשתמש. אלא שבגזרת המשחקים מבוססי המיקום, התמונה מעט שונה. בשלהי העשור הקודם צצו משחקים שבהם פרטים וקבוצות היו צריכים להתחרות בעזרת הסמארטפון על מציאת מטמון פיזי שהוסתר מבעוד מועד, אך משחקים אלה נותרו נחלת מעטים.

חברת TAZ מפינלנד מנסה לשנות את המצב הזה, ולהפוך כל בעל סמארטפון לחלק ממערכה גדולה שכוללת לא רק מציאת מטמון, אלא גם תחרות בין קבוצות המבוססת על אלמנטים וירטואלים ופיזיים בשטח הפתוח. המשחקים והאפליקציות שיצרה מאפשרת למשתתפים בהם ליצור מסלולים משלהם, לעבור ב"תחנות", ולאתגר את המשתתפים האחרים באמצעות חידות ופרישת מלכודות וירטואליות.

TAZ, קיצור של Team Action Zone, הוקמה בידי יוצאי מרכז המחקר של נוקיה. היא השיקה בשנה האחרונה מספר משחקים סלולריים,ש כולם נועדו להוציא את המשתמש לרחוב. האפליקצייה המרכזית של החברה היא FlagHunt, המיועדת לקבוצות מרובות משתתפים. בשיחה קצרה עם "כלכליסט" אמר המנכ"ל קארי לאורילה שהאפליקציה משמשת בעיקר לימי כיף לעובדים בחברות.

שימוש במפת גוגל במשחק של TAZ שימוש במפת גוגל במשחק של TAZ שימוש במפת גוגל במשחק של TAZ

למהר את האוצר

במשחק FlagHunt מתחרות 4-2 קבוצות, שבכל אחת מהן מעל ל-10 משתתפים, על איסוף דגלים וירטואלים רבים ככל האפשר. הקבוצות מתפרשות על פני שטח מוגדר לפי החלטתו של מנהל המשחק - בין אם זה פארק רחב ידיים או מרחב עירוני צפוף - כאשר חברי הקבוצות מתחרים זה בזה בריצה מנקודה לנקודה. כל קבוצה שולחת נציג הקרוי "דגלן" למרכז בקרה- עמדת מחשב במקום מוגדר מראש - ותפקידו הוא למקם את הדגלים עבור חבריו לקבוצה.

הדגלן מאתגר את חבריו לקבוצה, מציב דגלונים וירטואליים ברחבי העיר או הפארק, ומסמן שטחים כנקודות ציון מעניינות. הרצים, בתורם, משתמשים בסמארטפון כדי לנווט אל היעד ואף להציב מלכודות וריטואליות ליריביהם על ידי סימון שטח מסוים, מעשה שמוריד נקודות לכל הנכנס לשטח המסוכן.

על מסך הסמארטפון יכולים המשתתפים להבחין במרחק אל היעד, ובהגיעם אליו מועברת הודעה לכל המשתתפים על כך. לאחר שאספו את כל הדגלים עליהם להגיע אל ה"אוצר" הווירטואלי, ולדאוג שהקבוצה המתחרה לא תגנוב אותו. לאחר המשחק ניתן לצפות בשחזור שלו ולבנות סולם דירוג של המשתתפים השונים.

אם FlagHunt היא תחרות בין קבוצות המבוסס בעיקר על אתגרי ניווט, אפליקציה נוספת שהשיקה החברה, ActionTrack מזכירה יותר את "חפש את המטמון", או את המירוץ למיליון. ב-ActionTrack התחנות שעל הדרך אינם רק מקומות שיש לעבור בהם בדרך לאיסוף נקודות, אלא בעלי משמעות של ממש, בדרך כלל אטרקציות תיירותיו. המסלול כולו הוא דרך מהנה להכיר מקום חדש או לספר סיפור עלילתי בדיוני, כמו "קווסט" במרחב האמיתי.

וכך זה נראה על המסך וכך זה נראה על המסך וכך זה נראה על המסך

את ActionTrack אפשר לשחק לבד או בקבוצות, ובמסגרת המשחק עוברים השחקנים מתחנה אחת לאחרת באמצעי תחבורה שונים, ומקבלים רמזים באשר לתחנה הבאה. המסלול ניתן לתכנון מראש ומאפשר לתכנן ולמקום כל תחנה על מפת גוגל, שאליה ניתן לגשת מכל מכשיר סלולרי. מתכנן המסלול יכול גם להגביל את הזמן להגעה מתחנה אחת לבאה אחריה, ובכך להוסיף אתגר למשחק.

ניצחון ב-ActionTrack יכול להיות מבוסס על צבירת נקודות, על הגעה בזמן ליעד, או על שילוב של השניים. ממשקי המשחק יכולים להתאים לסמארטפונים, אך בחברה מספקים גם גרסאות להעלאה על טלפונים סלולריים רגילים מדור שלישי, כמו גם מכשירי נוקיה ישנים.

אבני חן וירטואליות

מי שלא מעוניין לשחק בקבוצות גדולות, יכול לשחק במשחק TrezrHunt. במסגרת המשחק ניתן להתחרות בחבר או במספר מצומצם של חברים על גבי שטח קטן יחסית, כמו מדשאה, חורשה או מספר רחובות (עד שטח של קמ"ר). השחקנים מתפזרים לכל עבר כאשר מטרתם היא לאסוף אבני חן וירטואליות, שאותן הם מאתרים בעזרת הממשק הסלולרי, תוך שהם משאירים מלכודות לשאר המתחרים ונזהרים מ"מפלצות" וירטואליות במרחב.

TAZ הוקמה על ידי יוצאי נוקיה ובראשה עומד קארי לאורילה, לשעבר מנהל תחום הגיימינג במרכז המחקר של נוקיה בעיר טמפרה בפינלנד. בשנה שעברה זכתה החברה בפרס של הממשלה הפינית לאפליקציית הספורט הטובה ביותר, ובהמשך גייסה מאות אלפי יורו מקרן הסיוע הממשלתית לסטארט-אפים.

החברה אינה רווחית כיום, והכנסותיה הראשוניות מתבססות בעיקר על ארגון משחקים לימי כיף לעובדים בארגונים. בעתיד מתכוונים ב-TAZ להשיק גם משחקי סלולר בתשלום. לאורילה מגלה כי החברה נמצאת במהלך גיוס הון להגדלת פעילות השיווק שלה בעולם, וכעת חולם על משחקים מבוססי מקום שיוכלו להתאים לכל אחד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות