אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיקרוסופט חשפה פרטים ראשונים על חנות האפליקציות לווינדוס 8

מיקרוסופט חשפה פרטים ראשונים על חנות האפליקציות לווינדוס 8

בדרך למחשב שלכם: רכישת אפליקציה בתשלום דרך החנות תעלה לפחות 1.49 דולר, אך ניתן יהיה להתנסות בה למשך שבוע. מיקרוסופט מנסה למשוך מפתחי אפליקציות מצליחים באמצעות עמלה מופחתת

22.07.2012, 13:08 | שי ענבל

מועד ההשקה של ווינדוס 8 מתקרב, וחנות האפליקציות של מערכת ההפעלה קורמת עור וגידים. לפי הפרטים שחשפה בסוף השבוע ענקית התוכנה, המחיר המינימלי של אפליקציה בתשלום יעמוד על 1.49 דולר, ולא 99 סנט כנהוג בכל חנויות האפליקציות האחרות כיום - לסמארטפונים ולמחשבים. עם זאת ניתן יהיה להתנסות באפליקציה למשך שבוע (Trial, כנהוג בתוכנות PC), להתחרט במהלכו ולקבל את הכסף בחזרה.

ווינדוס 8 תגיע למשתמשים ב-26 באוקטובר, וליצרנים בשבוע הראשון של אוגוסט. לצד חנות היישומים היא כוללת בין היתר ממשק חדש בשם Metro, המותאם למסכי מגע. מיקרוסופט משיקה את ווינדוס 8 למחשבים אישיים ולטאבלטים כמעט במקביל.

האפשרות להתנסות באפליקציות מהווה ניסיון של מיקרוסופט להפוך את ה-Windows 8 Store למתחרה ראויה לחנות האפליקציות למק מבית אפל. בנוסף, מתמודדת מיקרוסופט גם עם תחרות מצד חנויות אפליקציות לטאבלטים: ה-App Store לאייפד וה-Google Play לאנדרואיד. Windows Phone Marketplace, חנות האפליקציות למערכת ההפעלה הניידת ווינדוס פון, זוכה להצלחה צנועה ביחס למתחרותיה.

ווינדוס 8 בפעולה. גם חנות האפליקציות מתקרבת, צילום: בלומברג ווינדוס 8 בפעולה. גם חנות האפליקציות מתקרבת | צילום: בלומברג ווינדוס 8 בפעולה. גם חנות האפליקציות מתקרבת, צילום: בלומברג

עצמאות למפתחים

לצד הניסיון למשוך משתמשים, מיקרוסופט משקיעה את עיקר משאביה בפניה אל המפתחים העתידיים של הפלטפורמה. העמלה על מכירת יישומים עומדת על 30%, כמקובל, אך היא פוחתת ל-20% לאחר שהאפליקציה מגיעה לרווחים מצטברים של 25 אלף דולר. הרעיון הוא שאפליקציות פופולריות במיוחד יוכלו לגזור לעצמן רווח גדול בהרבה מאשר בפלטפורמות אחרות, שבהן נהוגה עמלה קבועה של 30%.

בנוסף, החנות תתמוך ברכישות מתוך היישומים עצמם (In-App Purchases), בדומה לחנויות האפליקציות לסמארטפונים וטאבלטים, ובפרסומות בתוך האפליקציות עם SDK (חבילת פיתוח) ייעודית. מפתחים יוכלו להשתמש בספק פרסומות ובמערכת חיוב משל עצמם אם יחפצו בכך, ולוותר על זו של מיקרוסופט. זוהי אפשרות שימושית לחברות שמעוניינות לשווק חבילות מנוי ולשמור אצלן את בסיס הנתונים על המשתמשים.

מיקרוסופט, בניגוד לאפל, לא מחייבת את מפתחי היישומים להסתפק בחנות האפליקציות שלה, ומאפשרת להם להפיץ את תוכנותיהם בערוצים אחרים (כמו אתר אישי, או חנויות יישומים מתחרות), כל עוד לא מדובר באפליקציות Metro. הפוטנציאל העסקי של החנות נחשב לגבוה, ואם ווינדוס 8 תזכה להצלחה שצופים לה (עד כה גרסאות הבטא זכו לביקורות חיוביות, גם אצלנו), המפתחים יוכלו להגיע עם יישומיהם לקהל של מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות