אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": שופרסל משיקה מתחרה לנס המיתולוגי של עלית

בלעדי ל"כלכליסט": שופרסל משיקה מתחרה לנס המיתולוגי של עלית

רשת השיווק הגדולה בישראל משיקה קפה נמס במחיר הנמוך ב־20% מהקפה הקלאסי של עלית. האם היא תצליח לסדוק סמל של 50 שנה?

23.07.2012, 07:01 | אורנה יפת

האם שופרסל פותחת חזית מול שטראוס? ל"כלכליסט" נודע כי רשת השיווק הגדולה בישראל נכנסת לקטגוריית הקפה הנמס, ומשיקה כבר בימים הקרובים מוצר שיתחרה בנס קפה הקלאסי של עלית מקבוצת שטראוס.

הקפה הנמס של שופרסל ישווק באותו משקל כמו הנס האבקתי של עלית, 200 גרם, אך מחירו יהיה נמוך בכ־20% (כלומר בטווח מחירים של 14–16 שקל ליחידה). היצרנית היא פרוסול (Prosol) הספרדית, המייצרת קפה במותג פרטי לרשתות שונות בעולם. אמנם בשופרסל רצו שאריזת המוצר תהיה מפח, כמו הקפה של עלית, אך לחברה הספרדית לא היה מענה מתאים ולכן המוצר מושק באריזת פלסטיק. הקפה של שופרסל זכה לחותמת כשרות מהרבנות במדריד ולאישור הרבנות הראשית לישראל.

לשופרסל לא יהיה קל: קטגוריית הנס קפה (ללא הקפה המגורען) היא קטגוריה שבה שולטת עלית (פעם כחברה עצמאית והיום כמותג תחת שטראוס) ללא עוררין עוד מתחילת שנות השישים. בעבר ניסתה חברת אסם נסטלה להשיק מוצר מתחרה ופיתחה בספרד, עם מומחי הקפה של נסטלה משוויץ, קפה עדין בגרעון עדין ובקלייה קלה שהותאם לטעמו של הצרכן הישראלי. הקפה הושק בהשקעה של 5 מיליון שקל תחת המותג Nescafe, אך הוא לא הצליח לנגוס בנס האבקתי של עלית וירד מהמדפים.

אף שהנס קפה של עלית איבד נתחי שוק עם השנים - בעיקר לטובת הקפה המגורען בהקפאה - עדיין מדובר באחד ממוצרי הדגל של עלית, הנחשב לאהוד במיוחד על הצרכן הישראלי.

נס קפה עלית. אחד ממוצרי הדגל נס קפה עלית. אחד ממוצרי הדגל נס קפה עלית. אחד ממוצרי הדגל

גורמים בענף מעריכים כי הקפה הנמס של שופרסל צפוי לנגוס גם בנתח השוק של נסקפה רד מאג, שאותו משווקת אסם, שכן שניהם פונים לאותו קהל יעד שאינו מחפש קפה פרימיום ושצורך קפה בטעם עדין יחסית. נוסף על כך, בענף מעריכים כי שופרסל תשיק בקרוב מוצרים נוספים בתחום הקפה, כמו קפה מגורען שיתחרה בטייסטר'ס צ'ויס ובג'ייקובס.

שופרסל נכנסה לתחום הקפה לפני כשלוש שנים, עת השיקה קפה שחור מתוצרת רג'ואן תחת המותג הפרטי.

בתקופה האחרונה נכנסים לשוק שחקנים שמאיימים על השליטה של שטראוס בענף הקפה. כך למשל, בחודשים האחרונים נכנסה לקטגוריית הקפה הטורקי - שגם בה שולט המותג עלית - חברת קראפט עם קפה טורקי תחת המותג ג'ייקובס; וגם רשת בתי הקפה ארומה ישראל החלה לשווק בסניפיה קפה טורקי לצריכה ביתית, שאף הוא מתחרה בקפה של עלית.

משופרסל ומשטראוס לא נמסרה תגובה.

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
קניתי את הקפה,הוא טעים יותר משל עלית וגם זול בהרבה
למה לשלם יותר??.עלות 13.80 ועם כרטיס אשראי שופרסל יש עוד חמישה אחוז הנחה על המוצר שאגב אינו נופל ברמתו ממה שאנו מכירים אלא אף עולה עליו בטעמו. אני כאמא העורכת קניות,מקפידה לבדוק מחיר וכמובן טעם.והנס הזה הוא בהחלט שווה!!! הגיע הזמן שאנו כמחאה נדאג שתהיה תחרות הוגנת!!!
חובבת ניסים , גליל  |  23.07.12
12.
אז בואו נעשה חשבון ילדים
1. היצרן הספרדי מייצר קפה מוסיף את הרווח שלו. 2. היבואן בישראל מייבא את הקפה, הוא מוסיף את הרווח שלו וגם משלם בדרך מיסי יבוא וכו'. 3. היבואן מוכר את הקפה לשופרסל, היא מוסיפה את הרווח שלה. 4. הצרכן קונה את המוצר עדיין (!) ב-20% פחות ממה שקפה שנארז פה בלי יבואנים בדרך על ידי חברה ישראלית. ועכשיו תגידו לי שלא צריך לפתוח את שוק המזון/החלב ליבוא חופשי.
חיים , שמעון  |  23.07.12
לכל התגובות