אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקסוס RX: זולה יותר, מוצלחת יותר

לקסוס RX: זולה יותר, מוצלחת יותר

מתיחת הפנים שעברה לקסוס RX תאפשר לה להתמודד ללא בושה מול המתחרים מגרמניה

23.07.2012, 08:53 | תומר הדר

לקסוס RX450H

מנוע: בנזין, נפח 3,456 סמ"ק, מנועי עזר חשמליים. הספק מרבי משולב 299 כ"ס, מומנט מרבי משולב 80 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 200 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש 7.8 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן, 15.8 ק"מ לליטר, נתוני מבחן: 11.9 ק"מ לליטר

בטיחות: 10 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 4

מחיר: 389 אלף שקל

אז ככה זה עובד: מסתכלים הרחק קדימה, אוחזים היטב בהגה, לוחצים את דוושת הגז עמוק אל תוך השטיח ומסתכלים על המחט הקטנה שמראה כמה כוח צמד המנועים החשמליים של לקסוס RX ההיברידית מעבירים אל גלגליה של המכונית. ה־RX עברה לאחרונה מתיחת פנים. עכשיו היא יותר ירוקה, יותר ידידותית, יותר מעודכנת וגם יותר זולה - 44 אלף שקל פחות מה־RX הקודמת. בחזרה למחט: היא מזדקרת בתוך שנייה ממצב טעינה למצב "כוח".

הלקסוס ההיברידית עוברת למצב "כדאי שהנתיב יהיה פנוי". זה לא אמור להיות ככה. לקסוס RX מעולם לא היתה מכונת ביצועים מובהקת שנועדה לתת בראש לב.מ.וו X5. היא תמיד יועדה יותר לנהגים רגועים שרצו לנסוע בארבע על ארבע מנומס ולא מתבלט עם מדבקה היברידית, ולהרגיש שהם מצילים את כדור הארץ. הלקסוס הזאת רוצה שיבחינו בה. יש לה חרטום אגרסיבי, פנסי LED, אפילו רעש מנוע נעים. אגב, גם הלקסוס הזו עושה כמיטב יכולתה להציל את הכדור. היא פולטת רק 148 גרם של פחמן דו־חמצני, פחות מרוב המשפחתיות שמוכרים בישראל, אבל לשם שינוי היא גם לקסוס חייתית.

לקסוס RX. רוצה שיבחינו בה לקסוס RX. רוצה שיבחינו בה לקסוס RX. רוצה שיבחינו בה

מבפנים ה־RX עבר את אותו הטיפול שעברה לאחרונה GS המשפחתית, טיפול שסוף סוף מעלה את המוצר של לקסוס לליגה של המתחרות הגרמניות. יש ממשק משתמש חדש, הכי נוח בקטגוריה, שכולל ג'ויסטיק נעים לשימוש, מושבים סבירים שמיועדים, כנהוג בלקסוס, לאמריקאים כבדי משקל ומערכת מתלים חדשה - כזו שכוילה מחדש. השינוי בפעילות מערכת המתלים מורגש היטב, בטח בהשוואה לדורות הקודמים של ה־RX שכוילו על הצד הרך.

עם זאת, אל תצפו כאן ליכולת שינוי כיוון מיידית כמו זו של ב.מ.וו X5. לסיכום, בשונה ממתיחות פנים שעוברות מכוניות רבות, שנועדו לאפשר להן להימכר עוד כמה שנים באולם התצוגה למרות סממני הזקנה, זו של לקסוס RX היא בדיוק מה שהיה נדרש כדי לדחוף אותה קדימה ולאפשר לה להתמודד ללא בושה במגרש של יצרני רכבי היוקרה הגרמנים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות