אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יבואנים: "מוצרי החשמל יתייקרו ב־5%–10% באוגוסט"

יבואנים: "מוצרי החשמל יתייקרו ב־5%–10% באוגוסט"

הסיבה: עליית שער הדולר - שבשבוע שעבר חצה את רף ה־4 שקלים ואתמול נקבע שערו על 4.04 שקלים. מדובר בעלייה שהיבואנים מתכננים לגלגל לקמעונאים, ומשם היא תגיע גם לצרכנים

24.07.2012, 07:09 | אורנה יפת

באוגוסט עתידים מוצרי החשמל להתייקר בשיעור של 5%–10%, כך מצהירים יבואנים מרכזיים בשוק. הסיבה: עליית שער הדולר - שבשבוע שעבר חצה את רף ה־4 שקלים ואתמול נקבע שערו על 4.04 שקלים. מדובר בעלייה שהיבואנים מתכננים לגלגל לקמעונאים, ומשם היא תגיע גם לצרכנים.

"ב־1 באוגוסט לכל המאוחר, נציג מחירים חדשים לרשתות השיווק", כך מצהיר ירון צפדיה, סמנכ"ל השיווק בניופאן. "עליית המחירים תהיה בשיעור של 5%–10%. ברור שהרשתות יתנגדו, אבל אין לנו ברירה: שוק החשמל עובד על מתח רווחים נמוך כל כך, כך שיש מוצרים כמו מסכים של טושיבה והאייר שבהם חייבים לבצע עליית מחירים".

עליית הדולר תגולגל לצרכן?, צילום: אוראל כהן עליית הדולר תגולגל לצרכן? | צילום: אוראל כהן עליית הדולר תגולגל לצרכן?, צילום: אוראל כהן

אבי זמיר, מנכ"ל תדיראן גרופ, העריך מוקדם יותר השבוע בפני "כלכליסט" כי "עליית המחירים תהיה בעיקר במזגנים כי הם מיוצרים בסין, והסחר עם סין הוא בדולרים".

עם זאת, לאחרונה ירד המכס על מוצרי חשמל קטנים (למשל מיקרוגלים וטוסטר אובן) ב־8%–10%, אך רק על מוצרים המיובאים מהמזרח הרחוק. נוסף על כך, באוקטובר צפוי להתבטל מס קנייה בשיעור של 15% המוטל על מוצרי אלקטרוניקה בידורית (מסכי טלוויזיה, מערכות אודיו, די.וי.די וכדומה). אז מדוע היבואנים בכל זאת מעלים מחירים?

לדברי צפדיה, "אני מאמין שאם טיפוס הדולר ייעצר ואם מס הקנייה יבוטל, היבואנים יורידו את המחירים במעט".

רפי פרידמן, מנכ"ל ברימאג, החברה־האם של ישפאר יבואנית סוני, מסביר כי על מקררים למשל, הורדת המכס תחול רק בעוד שנתיים, ולכן מקרר שמיובא בדולרים יתייקר בשיעור עליית המטבע. "אין פריחה כלכלית וגם לא נראית כזו באופק, לכן התחרות בשוק החשמל תימשך".

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
מרמים אותכם:
מבלי להתייחס להורדת מכסים ומיסי קניה: הדולר עלה ממוצע שנתי של 3.5 ל 4 - עלייה של 14% המחיר לצרכן מורכב ממחיר הקנייה+מיסים/מכסים של היבואן (בדולרים, כ- 20%-30%), ממחיר השיווק בארץ (בשקלים, כ 2%-5% ) מרווח ברוטו של היבואן (שקלים, כ- 15-30%), מרווח ברוטו של הקמעונאי (שקלים, כ 15% - 30%), וממע"מ (שקלים, 16%) כלומר, עליית הדולר של 14% צריכה להתייחס רק למחיר הקניה+מיסים, ומכאן המחיר לצרכן צריך לעלות רק ב 3%-4% מהמחיר הסופי. שאר העליות - שרשרת השיווק עושה קופה על הצרכן.
האנליסט  |  24.07.12
לכל התגובות