אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפסימיות של הצרכנים האמריקאים גוברת: סנטימנט הצרכנים ירד לשפל מאז תחילת 2012 צילום: איי אף פי

הפסימיות של הצרכנים האמריקאים גוברת: סנטימנט הצרכנים ירד לשפל מאז תחילת 2012

סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ורויטרס רשם קריאה של 72.3 נקודות בסוף יולי - גבוה מתחזיות הכלכלנים. הצרכנים מצפים להרעה בכלכלה האמריקאית וירידה בשכר

27.07.2012, 17:26 | סוכנויות הידיעות

שפל מתחילת 2012 בסנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ורויטרס אחרי קריאה של 72.3 נקודות בסוף יולי. למרות השפל הקריאה הייתה טובה מתחזיות הכלכלנים שציפו לירידת סנטימנט הצרכנים לרמה של 72 נקודות.

"בעוד שהצרכנים האמריקאים לא מצפים למיתון עמוק בכלכלה הגדולה בעולם, הם גם לא מצפים לקצב צמיחה מהיר שיכול לשפר את הכנסתם", אמר ריצ'ארד קורטין, אחד מעורכי סקר סנטימנט הצרכנים.

החששות מעלייה צפויה במחירי המזון והאנרגיה עקב הבצורת הקשה בארה"ב נותנת כבר את אותותיה: 45% מהצרכנים שהשתתפו בסקר דיווחו כי מצבם הכלכלי כבר הורע, תוך שהם תולים את האשמה בירידה בהכנסה ועלייה במחירים. רק 10% מהצרכנים ציפו לעלייה ריאלית (עלייה בניכוי ההשפעה של מדד המחירים לצרכן) בשכרם בשנה הבאה.

האמריקאים לא מאמינים שהכלכלה שלהם הולכת לקראת מיתון, למרות זאת חלקים נרחבים מהכלכלה התכווצו בשנה החולפת. מידת האמון של הצרכנים במדיניות הכלכלית נותרה בשפל של כל הזמנים, כאשר רק 11% מהצרכנים העניקו דעה חיובית על אופן התנהלות הממשל האמריקאי.

נקודת אור ניתן למצוא בברומטר בסקר שמתייחס לאופן בו מעריכים הצרכנים את המצב הכלכלי העכשווי. החודש נרשמה בפרטמר זה, שמהווה חלק מהמדד הכולל של סנטימנט הצרכנים, קריאה של 82.7 נקודות, עלייה לעומת 81.5 נקודות בחודש שעבר.  

תגיות