אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: סמסונג מכרה פי שניים סמארטפונים מאפל ברבעון השני צילום: שי ענבל

דיווח: סמסונג מכרה פי שניים סמארטפונים מאפל ברבעון השני

מנתוני חברת המעקב Strategy Analytics עולה כי החברה הדרום קוריאנית מכרה ברבעון השני 50.5 מיליון סמארטפונים לעומת כ-26 מיליון שמכרה אפל. מכירות הסמארטפונים עלו ב-32%

29.07.2012, 10:30 | יוסי גורביץ
רבעון מוצלח לסמסונג: על פי נתוני חברת המעקב Strategy Analytics שפורסמו בסוף השבוע, מכירות הסמארטפונים של סמסונג ברבעון השני של 2012 היו כפולות כמעט ממכירות הסמארטפונים של יריבתה הקשוחה בשווקים ובבית המשפט - אפל.

על פי הנתונים, סמסונג מכרה 50.5 מיליון סמארטפונים, בעיקר מסדרה S - סדרת הדגל שלה, במסגרתה הושק ברבעון זה הגלקסי S3. לשם השוואה, ברבעון השני של 2011 מכרה החברה רק 20.2 מיליון מכשירים.

לעומתה, מכרה אפל כ-26 מיליון יחידות. נתח השוק של סמסונג טיפס לכ-34.6% וזה של אפל - ל-17.8%. שתי החברות מחזיקות יחדיו ברוב שוק הסמארטפונים. אחת הסיבות היא צלילתה של נוקיה, שמכרה רק 10.2 מיליון מכשירים (לעומת 16.7 מיליון ברבעון המקביל ב-2011) ונתח השוק שלה צנח ל-7% בלבד. גם חברת המחקר IDC מראה נתונים דומים לשל Strategy Analytics - להערכת החברה, סמסונג מכרה 50.2 מיליון מכשירים והיא מחזיקה בנתח שוק של 32.6%.

מדוע הביסה סמסונג את אפל?

Strategy Analytics מעריכה שסיבה למכירות הנמוכות יחסית של מכשירי אפל היא משתמשים שהעדיפו להמתין לאייפון 5 ולא לרכוש אייפון 4S. בנוסף, יתכן ונטיית אפל (בדומה לחברות אחרות) שלא לשדרג מערכות הפעלה של דגמים מיושנים שלה תרמה למגמה זו. 
 

עוד ציינה Strategy Analytics כי מכירות הסמארטפונים עלו ב-32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וכי סך הכל נמכרו כ-146 מיליון יחידות. החברה ציינה, עם זאת, כי זו הצמיחה האיטית ביותר בשוק הסמארטפונים מאז שנת 2009.

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
למספר 14: אפל לא מייצרת את החומרה של האייפון. השוואה בין החברות:
90 אחוז מהרכיסים (מעבד, מסך, זיכרונות, תקשורת, מצלמה היא קונה מחברות אחרות שסמסונג היא אחת העיקריות בהן (זיכרונות ומעבדים) ככה שאתה קונה אייפון אתה קונה סמסונג + סוני + שארפ... ההכנסות השנתיןת של סמסונג העולמית: 250 מיליארד דולר בשנה של אפל: 100 מילארד. הרווח שלהן פחות או יותר זהה (10 מילארד) כלומר לאפל אחוז רווח הרבה יותר גבוה מסקנה: אייפון זה מותג שסתם מוכרים לך את אותו הדבר רק ביותר כסף (ומכאן ההפרש העצום בין אחוזי הרווח של החברות) כמו שתשווה טי-שירט של TNT לוורסאצה. אותו מוצר בדיוק, רק שהשני הוא מותג ועולה יותר (ומכאן נגזר הרווח)
אלעד , ת"א  |  29.07.12
18.
החלפתי עכשיו את הנוקיה הישן שלי בסמסונג אס 1
וחוץ מהבטריה שנגמרת ביום לעומת 3 ימים בנוקיה. וזה אחלה טלפון חבל שלא החלפתי יותר מוקדם ואני בהחלט שוקל לקנות אס 2 או 3 בעתיד. או HTC העיקר לא אייפון. אייטיונס תוכנה מגעילה. אין שום דבר שאייפון יודע לעשות ומערכות של גוגל לא יודעות לעשות ורוב הסיכויים שגם יותר טוב.
זקן  |  29.07.12
17.
ל-2, על מה אתה מדבר?
אייפון 4 קיבל את SIRI? סך הכל גירסה אחת אחורה- ולא מדובר פה בתכונה שדורשת חומרה מי יודע מה- ועדיין כל מחזיקי האייפון 4 לא קיבלו אותה, אז על מה אתה מדבר בדיוק? זה יפה שאפל משדרגת קצת את הגרפיקה של התפריטים גם לטלפונים הישנים, אבל בשביל לקבל את התוספות הרציניות יותר, בשביל זה, חברים, צריך להוציא את הארנק.
שלומי , פ"ת  |  29.07.12
לכל התגובות