אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן "כלכליסט": סקודה ראפיד

מבחן "כלכליסט": סקודה ראפיד

הסקודה ראפיד היא בהחלט לא מכונית זוהרת, אך היא שימושית ומעניקה חוויית נסיעה נעימה

30.07.2012, 08:39 | תומר הדר, ברטיסלאבה

הבירה מתייקרת? תגידו תודה שאתם לא בברטיסלאבה, עיר אפורה, שריד לעידן קומוניסטי נשכח. הכבישים כאן מחורבנים. מאוד. זו הסיבה שכאן מושקת סקודה ראפיד, מכונית שמיועדת להודו, סין, רוסיה, אירופה וישראל. אסור לזלזל במדינות המתפתחות. שם נמצא הכסף הגדול ולשם מכוונים בסקודה שישה דגמים חדשים שיוצגו בקרוב, ואמורים להימכר ב־1.5 מיליון יחידות.

סקודה אינה היחידה שמהמרת על השוק הזה. בפיז'ו יציגו בקרוב את ה־301 המתחרה, עם הפנים הרחק מאירופה. מי קהל היעד? בסקודה מדברים על משפחות צעירות, ולאלה באמת יש בראפיד שפע של מקום, במיוחד מאחור. לדברי פטר אולה, מעצב המכונית, הסרן האחורי הורחב, מכל הדלק שונה והראפיד זכתה ל־550 ליטרים של תא מטען.

סקודה ראפיד סקודה ראפיד סקודה ראפיד

חיצונית, הראפיד לא נועדה להרשים אלא להיות פונקציונלית. בדומה לאוקטביה הראשונה, גם כאן יש דלת חמישית שימושית להפליא ושפע של מקום. מבפנים, קשה להבחין שהראפיד מכוונת לעולם השלישי. תא הנוסעים איכותי מאוד, אך חף מגימיקים עיצוביים. המושבים רחבים למדי והתלונה היחידה נוגעת לקרבה של לוח המחוונים לרגלי הנוסע. גם בכל הקשור באיכות הנסיעה, הראפיד מכוונת לפונקציונליות. המתלים בגרסה האירופית מעט נוקשים, אך הראפיד סופגת בצייתנות את שיבושי הכבישים המזרח אירופיים בלי תלונות, ומצליחה לבודד ביעילות את רוב הרעשים.

בסקודה מציעים את הראפיד עם כמה מנועי טורבו בנפחי 1.2 ו־1.4 ליטרים. הגרסה האחרונה תגיע לישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. לפי הערכות צ'מפיון מוטורס, מחירה של גרסה זו בישראל יהיה כ־110 אלף שקל. במחיר זה יקבלו הצרכנים מכונית משפחתית גדולה יותר מהאוקטביה הראשונה, שמציעה שפע מרווח פנימי, ביצועים סבירים ואיכות גימור גבוהה.

סקודה ראפיד

מנוע: בנזין, נפח 1,198 סמ"ק, הספק מרבי 75 כ"ס, מומנט מרבי 11.4 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 175 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־13.9 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן — 16.3 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: טרם נקבעה

מחיר: טרם נקבע

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
עד שהיבואן לא יסתפק ברווח של 10% נטו אני לא קונה רכב חדש!
שתי חלופות: 1 - מחירון זהה לכ ו ל ם ע"פ חוק (היכן שטייניץ?) ליסינג, פיסינג, חבר, הוט, השכרה, מוניות, נכים, בעלי פטור ביטוח לאומי, שוטרים, חברים, עובדי חברה.... 2. שקיפות מוחלטת - הצגת המחיר שהיבואן קנה (ממש הצגת החשבונית המקורית מול היצרן) +הובלה ועל כך 10% רווח. כל שאר רווח היבואן יגיע מחלקי חילוף, מוסכים וחלקי פח. עד אז אני לא קונה חדש - גם לא משומש.
גיא  |  30.07.12