אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלכוהול טיסה צילום: תמר בן מימון

אלכוהול טיסה

יצרניות האלכוהול משקיעות בלקוחות הדיוטי פרי. השבוע פתחה The Macallan טרקלין וויסקי בנתב"ג

01.08.2012, 09:57 | עמית יריב

בחנות ג'יימס ריצ'רדסון בדיוטי פרי בנתב"ג הושק השבוע טרקלין מיוחד של The Macallan, שיאפשר לחברי מועדון הלקוחות של ג'יימס ריצ'רדסון לטעום את הוויסקי לפני הטיסה. הטרקלין הוא חלק ממהלך שיווקי של המזקקה, המנסה להגביר נוכחות בשווקים מתפתחים: הטרקלין הראשון נפתח בקטאר, והטרקלין בנתב"ג הוא השני בעולם.

איך הופכים חברים בטרקלין הוויסקי היוקרתי? כרטיס הכניסה הוא דרכון עם ארבע חותמות יציאה לפחות בשנה הראשונה לחברות במועדון.

הטרקלין החדש. תציגו 4 חותמות יציאה בשנה הראשונה, צילום: תמר בן מימון הטרקלין החדש. תציגו 4 חותמות יציאה בשנה הראשונה | צילום: תמר בן מימון הטרקלין החדש. תציגו 4 חותמות יציאה בשנה הראשונה, צילום: תמר בן מימון

בשל המיסוי הגבוה על משקאות אלכוהוליים בישראל, כ־65% מרכישת המשקאות החריפים בדרגות הפרימיום - בעיקר וויסקי, וודקות פרימיום וקוניאק - נעשית בנמלי האוויר והים ובטיסות.

הדומיננטיות של הדיוטי פרי יוצרת דילמה ליצרני האלכוהול: מצד אחד הם רוצים להשתתף בחגיגה ולהפגין נוכחות גבוהה בחנויות הנהנות ממכירות גבוהות, ומצד שני יש להם אינטרס מובהק לחזק את כוחם של השווקים המקומיים, המספקים מכירות יציבות לאורך השנה.

הפתרון שמצאו היצרנים הוא מהדורות מיוחדות לדיוטי פרי – גרסאות ייחודיות של המשקה, שאינן נמכרות בשוק המקומי. חלק מהמוצרים שונים מהמוצרים הרגילים בעיצוב האריזה – דוגמת אריזת ה־Porche של הוויסקי המשובח Johnny Walker Blue Label שעולה 280 דולר, וחלק אחר הוא של מוצרים הנמכרים אך ורק בדיוטי פרי, דוגמת וויסקי שיבאס 25 שנה (305 דולר), קוניאק רמי מרטן 1988 (330 דולר) וקוניאק הנסי אימפריאל פארדייס (2,300 דולר).

מזקקת הוויסקי The Macallan, מאזור ספייסייד בסקוטלנד, מהמרת בגדול על שוק הדיוטי פרי ומשווקת סדרות המיועדות לשוק זה בלבד. סדרת 1824 וסדרת Fine & Rare, כוללות סינגל מאלטים נדירים בכמויות מוגבלות ובמחירים גבוהים (הזול ביותר בכ־70 דולר, אך היקרים מגיעים עד ל־5,000 דולר לבקבוק).

תגיות