אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בדיקת כלכליסט: Outlook.com - מייל מיקרוסופט החדש

בדיקת כלכליסט: Outlook.com - מייל מיקרוסופט החדש

שירות המייל שהשיקה מיקרוסופט אמש הוא מתקדם, נוח ומציג יתרונות מעניינים על gmail. לקחנו אותו לבדיקה ומצאנו שהממשק שלו נוח ויעיל יותר. במה הוא עדיין נופל מהמתחרה מבית גוגל?

01.08.2012, 17:58 | עומר כביר
שירות המייל של מיקרוסופט, הוטמייל, נחשב זה שנים רבות לשירות לפופולרי ביותר ברשת מבחינת מספר המשתמשים. אבל הוא גם מחזיק בתואר המפוקפק "שירות המייל המושמץ ברשת" - בגלל ממשק מיושן ומסורבל והפיגור ביכולותיו לעומת ג'ימייל האהוב של גוגל. אבל אמש, יצא הוטמייל לדרך חדשה, עם ממשק משתמש חדש ונוצץ ובעיקר מיתוג חדש - אאוטלוק. האם השירות הוותיק יכול להשיב את שירות המייל של מיקרוסופט לימי הזוהר שלו? לקחנו אותו לבדיקה.

אם כבר יש לכם חשבון הוטמייל או לייב מייל (ניסיון כושל של מיקרוסופט למתג מחדש את הוטמייל) תוכלו לעבור לשירות החדש פשוט באמצעות כניסה לכתובת outlook.com. אם, לעומת זאת, תרצו כתובת עם סיומת זו תוכלו לפתוח חשבון חדש, או ללכת למסך ההגדרות ולבחור שם ב-Rename your email address.

לא צפוי להתבצע מעבר אוטומטי של סיומות hotmail.com או live.com לסיומת החדשה, אז אם אתם רוצים לשמור את אותו שם משתמש כדאי למהר - בתוך פחות מ-24 שעות מהשקתו נפתחו כבר למעלה ממיליון חשבונות outlook.com. בין השאר, נרשמו כבר חשבונות ע"ש סטיב באלמר וביל גייטס.

ממשק כיפי ורענן

הדבר שבולט ביותר בכניסה לשירות החדש הוא ממשק המשתמש המוצלח שלו, שעוצב ברוח ממשק המטרו של של ווינדוס 8. את הממשק המסורבל והמכוער, הצפוף והעמוס בפרסומות של הוטמייל מחליף ממשק נקי בצבעים נעימים ומזמינים של לבן אפור וכחול בלבד. החלוקה בין האזורים השונים ברורה, וחלונות ההודעות והתצוגה המקדימה גדולים ומרווחים יותר.

 , צילום מסך: youtube צילום מסך: youtube  , צילום מסך: youtube

משמאל, סרגל ניווט אפרפר שמציג את התיקיות השונות. במרכז, חלון ההודעות שבתיקייה ומתחתיו חלון התצוגה המקדימה. למעלה, סרגל פקודות כחול המשתנה בהתאם לעמוד שבו נמצא הגולש ולפעולות שביצע - התחלת הודעה חדשה בתיבת האינבוקס; פקודות מוכרות כמו השבה, מחיקה או סימון כדואר זבל אם נבחר הודעה אחת או יותר; שליחת הודעה, שמירת טיוטה, בדיקת איות בעת כתיבת הודעה וכו'.

בכך, לא שונה הממשק בעקרונותיו הבסיסיים מהעיצוב הישן של הוטמייל, ואפילו מג'ימייל. אבל הממשק המוצלח הופך את חוויית הניווט לברורה ומהנה יותר. עם בממשק הישן והמבלבל נדרשו לנו כמה שניות על מנת לאתר את מיקומן של פקודות מסויימות גם אחרי שנים רבות של שימוש לא תכוף, כאן אין כמעט עקומת למידה וכל האפשרויות נגישות וברורות.

שדרוג נחמד: בחלונית תצוגת ההודעות, ליד הנושא של כל מייל מופיעים כפתורים לפעולה מהירה: סמן כלא נקרא, מחק וסמן כחשוב. נוח מאוד.

תגיות במקום תיקיות

בכתיבת הודעת מייל חדשה, סרגל הניווט האפרפר הופך לסרגל בחירת אנשי קשר, שמציג בתור ברירת מחדל אלו איתם מתנהלות התכתובות הרבות ביותר. התחלת הקלדת שם תציג בחלון אפשרויות השלמה מהירה ובהקלקה כפולה על אחד השמות ניתן לצרף מכותב להודעה.

אזור כתיבת ההודעה מרווח, עם סרגל עיצוב סטנדרטי מתחת לשורת הנושא. ההחלטה להעביר את חלוניות המכותבים לצד, ולהעלים זמנית את סרגל הניווט, נראית מוצלחת ביותר, שכן היא מאפשרת להשאיר מקום רב יותר לכתיבה ההודעה עצמה. בג'ימייל, למשל, צריך לגלול כדי לראות את חלון כתיבת ההודעה במלואו. לחיצה את כפתור ה-Option בסרגל הפקודות הכחול תאפשר לבחור בין ממשק עריכה עשיר, ממשק בסיסי ללא סרגל עיצוב, ויצירת הודעה בקוד HTML, יכולת שמשתמשים מתקדמים ייהנו ממנה במיוחד.

זה הזמן להזכיר שלממשק החדש יש תרגום מלא לעברית, כולל יישור מימין לשמאל. עם זאת, במהלך כתיבת הודעה עצמה אין אפשרות לשנות את כיוון הכתיבה של הטקסט: בממשק בעברית תוכלו לכתוב רק מימין למשאל, ובממשק באנגלית רק משמאל לימין. כיום, רובנו מתכתבים בשתי השפות והיעדר האפשרות לשנות כיוון כתיבה, כמו שניתן לעשות בג'ימייל, מהווה חיסרון משמעותי.

בקריאת ההודעות, מיקרוסופט אמצה תוכנה מובהקת של ג'ימייל: ריכוז כל התכתובות בנושא מסוים לשיחה המוצגת בסדר כרונולוגי. בג'ימייל התכונה קיימת מאז השקת השירות, לפני יותר משמונה שנים, והיא אחת מהיכולות המבדלות הבולטות והמוצלחות שלו. צמצום הפער הזה מוסיף פלוס מרכזי לאאוטלוק.

עוד תכונה מוצלחת של גוגל היא החלפת ממשק התיקיות הוותיק בתגיות שמאפשרות לשייך כל מייל לכמה מקומות. החלוקה לתיקיות עדיין שולטת בשירות המייל של מיקרוסופט אך נוספו לה גם קטגוריות שתפקידן זהה למעשה לתגיות של גוגל.

לא מהפיכה, אבל צעד חשוב קדימה

בשורה התחתונה, מיקרוסופט לא חוללה מהפכה בעולם שירותי המייל, כמו שעשתה גוגל עם השקת ג'ימייל. מצד שני, החברה מספקת כאן שדרוג משמעותי ומוצלח לשירות המייל הוותיק שלה.

ממשק המשתמש מוצלח מאוד ומזמין הרבה יותר מהממשק של ג'ימייל, שנראה פתאום קצת עמוס ומבלבל. ביחד עם השלמת פערים ביכולות תצוגת השיחה ומיון ההודעות, מנוע חיפוש לא רע בכלל ומיתוג מחדש - נראה שיש בשטח מתחרה מוצלח מאוד שיכול להחזיר למיקרוסופט משתמשים רבים שנטשו בשנים האחרונות לג'ימייל.

לזכותו של השירות של גוגל עומדות עדיין יכולות מתקדמות וחזקות יותר שלא ניתן למצוא באאוטלוק - אפשרות לבצע שיחות קול, וידיאו וטלפון ישר מחשבון הג'ימייל, תצוגת Priority Inbox היעילה, אינטגרציה מוצלחת עם שירותי גוגל האחרים, יכולות משיכת ודחיפת מיילים נרחבות, מערכת פילטרים חזקה ועוד - עדיין הופכות אותו לאופציה מועדפת בעבור משתמשים רגילים ומתקדמים כאחד.

עם זאת, מיקרוסופט שחררה יריית פתיחה מוצלחת ואפשר לשער שעוד לא אמרה את המילה האחרונה שלה. אפשר לקוות שההשקה המחודשת של שירות המייל מבשרת על תחילתה של מלחמת שירותים מקוונים בין מיקרוסופט וגוגל, שתדחוף את שתי החברות להציג חידושים ושיפורים שיקפיצו את שירותי שתיהן כמה דורות קדימה. בהחלט יש למה לצפות.

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
נחמד לאללה, אבל כל כך התרגלתי לג'ימייל וגם יש בו הכל, אז למה לשנות פתאום?
הרי עד שווינדוס8 באמת יכנס חזק לשוק, יעברו איזה 3-4 שנים (אם בכלל) בנתיים ג'ימייל יותר נוח וכולם רגילים אליו (עם הכונן שלו, עם הצ'אט/קולי) פשוט לא מחליפים סוס מנצח. אולי אם באמת המערכת כולה תשתנה עוד כמה שנים (לשם הרי הכל רץ...) אז זה באמת יהיה זמן לשנות. כרגע זה נחמד מאוד, פתחתי שני חשבונות, אבל אני לא בטוח שאשתמש בהם בכלל. יום טוב!
beni  |  01.08.12
לכל התגובות