לי קה שינג מוביל גיוס של 7 מיליון דולר לקורטיקה
החברה פיתחה טכנולוגיה לזיהוי פני אדם ועצמים שונים בסרטי וידאו, בצורה שמאפשרת לשלב פרסום ותכנים בסרטים. בין בעלי המניות המרכזיים בחברה החדשנית נמצא הטכניון עצמו
קורטיקה פיתחה מערכת תוכנה בשם CorTex שמתמחה בזיהוי אובייקטים ובני אדם בקטעי וידיאו. המערכת נמכרת בעיקר לגופי שידור ומאפשרת להם לדעת בדיוק אילו עצמים או אנשים מופיעים בקטעים.
בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת להצמיד מודעת פרסום זעירה ליד אובייקטים מסוימים הקשורים אליהם. לדוגמא, בזמן צפייה בסרט הכולל מרדף מכוניות, יכולה הטכנולוגיה לזהות את סוג המכוניות המעורבות ובמידה ואחת מהיצרניות שלהן מציעה מבצע מיוחד, היא תשלב על המסך מודעת פרסום קטנה בצמוד למכונית.
הטכנולוגיה של קוריטקה מסוגלת גם לזהות פנים, ובכך בכל פעם כשתופיע דוגמנית מפורסמת בשידור, ניתן יהיה לשלב בו פרסומת למותג אופנה שהיא מזוהה איתו.
מהטכניון לעמק הסיליקון
קורטיקה הוקמה על ידי הקימו אנשי הטכניון קרינה אודנייב, יגאל רייחלגאוז ופרופ' יהושע זאבי מהפקולטה להנדסת חשמל, על בסיס פטנטים שרשמו בשנתיים האחרונות, שמאפשרים זיהוי תמונה בקטעי מולטימדיה על ידי תהליך ממוחשב שמחקה התנהגות של רשתות עצביות אנושיות.
בעקבות ההשקעה יעבור הצוות הניהולי והשיווקי מחיפה לניו יורק. בנוסף, תפתח החברה סניף בעמק הסיליקון. בקורטיקה מושקעים כבר חברת Narect ,פרופ' אסף זאבי מאוניברסיטת קולומביה, רמי בונן, נפתלי הירש ואנשי משרד רואי החשבון שורץ לרנר דובשני: צבי זימרן, אלי ליכטר, צבי אומסי ואבי גולדברג' שהשקיעו בה סך הכל 4 מיליון דולר. בין בעלי המניות המרכזיים בחברה נמצא גם הטכניון עצמו. ישראל הפכה בשנים האחרונות למוקד לחברות המתמחות בזיהוי תמונה תבוני, בין אם לצורכי אבטחה ובין אם לצרכים מסחריים. בתחום פועלות החברות הישראליות MobilEye, Picitup, Superfish, Primesense ופייס.קום שנרכשה לאחרונה על ידי פייסבוק.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה