אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מותגי היוקרה פורחים, רשתות הביניים דועכות צילום: עמית שעל

מותגי היוקרה פורחים, רשתות הביניים דועכות

בשעה שקניון רמת אביב הופך למוקד עלייה לרגל למותגי־על, רשתות שפונות למעמד הביניים כמו וויקאנד, בוניטה וגריפ מתקשות לשרוד

07.08.2012, 08:31 | אורנה יפת

אחרי דחיות רבות, חנות מותג היוקרה לואי ויטון תיפתח בקניון רמת אביב בתחילת אפריל 2013, כך נודע ל"כלכליסט". החנות היתה אמורה להיפתח בדצמבר 2011, אך חתימת החוזה התעכבה בגלל חילוקי דעות על שטחה המסחרי. משה רוזנבלום, מנכ"ל מליסרון בעלת הקניון, אמר כי החנות תשתרע על שטח של 350 מ"ר.

הקושי של וויקאנד

לואי ויטון אינו מותג היוקרה היחיד שמתעניין בימים אלו בפתיחת סניף בקניון רמת אביב שבניהולו של אורי אבל. ל"כלכליסט" נודע כי לאחרונה הגיעו לקניון נציגים של מותגי האופנה הרמס (Hermes) ופראדה ושל מותג שעוני היוקרה קרטייה.

"הרבה רשתות בינלאומיות היו בתקופה האחרונה בקניון רמת אביב", מאשר רוזנבלום. "אנחנו מארחים אותן אבל לא מספקים פרטים על משא ומתן".

בעוד שהמיתון פוסח לפי שעה על מותגי היוקרה ועל מותגי הדיסקאונט, המותגים שנמצאים באמצע הסקאלה מתקשים לפעול. כך למשל, רשת הנעליים וויקאנד פועלת לסגירת ארבעה מתוך 16 סניפיה - בקניון G כפר סבא, בקניון איילון ברמת גן, בקניון עזריאלי בתל אביב ובקניון הנגב. החנות בקניון איילון הושכרה לקבוצת בריל שתפתח במקום סניף של רשת הנעליים ניין ווסט, ובמקום החנות ב־G כפר סבא תיפתח חנות של נעלי קליגולה.

בשבוע שעבר הכחיש הבעלים של וויקאנד רמי ברחודר כי הרשת מחפשת קונה או סוגרת סניפים. "אני לא מתפתח ולא מקים סניפים חדשים כי התקופה לא טובה. אבל אנחנו נשארים עם 16 הסניפים הקיימים". בדיקת מצבת הסניפים באתר החברה מגלה כי עדיין מופיעים בו סניפים שכבר נסגרו, בהם שני סניפים באילת (במרכז ביג ובטיילת רויאל ביץ').

בשבועות האחרונים נקלעו רשתות האופנה גריפ ובוניטה למצוקה. בוניטה מונה 25 סניפים וגריפ 30 סניפים. במקרה של גריפ נודע כי חלק מספקי הבדים המקומיים הפסיקו לספק לרשת סחורה - מה שיקשה על המשך עבודתה.

הבעיה של בוניטה

פרידה ראובני, הבעלים של בוניטה, אמרה שלשום ל"כלכליסט" כי "הבנקים הקשיחו את עמדתם כיוון שהם לא מאמינים בשוק האופנה הישראלי וזה מקשה עלינו לנהל את העסק. הם טוענים שברגע שנכנסו לפה שחקנים בינלאומיים, אין לרשתות הישראליות הקטנות והבינוניות זכות קיום".

ראובני הוסיפה כי "יש לנו פגישות עם הבנק וננסה לראות כיצד הוא יכול לאפשר לנו מרחב מחיה. במקביל, ננסה להוריד עלויות של שכר דירה ולסגור חנויות לא רווחיות. אנחנו גם מנהלים מגעים עם שני גורמים שמתעניינים בחברה. אני מעדיפה למכור אותה כמקשה אחת ולא כל חנות בנפרד, כדי לצאת מהמצב הזה בצורה מכובדת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
אין שוב סיבה לקנות חולצה ביותר מ 40 שקלים גג.
פעם קניתי בכל סכום. היום אני מחכה לסוף עונה וקונה רק ב SALE נגמרו הימים שהייתי פאייראר ושילמתי על טישארט פשוטה 150 ש"ח, לא מזמן קניתי בקסטרו טישרטים מדהימים ב 40 ש"ח לטישרט. פשוט הישראלים הם לא יודעים להיות צרכנים, זו הבעייה העיקרית שלהם.
אילן , רג  |  30.08.12
9.
קסטרו, רנואר, הוניגמן, hdl, zara גולברי, גולף - אלה לא מותגי ביניים?
אולי אין להם נציגות בקניון רמת אביב המפואר, אבל בשאר הארץ דווקא כן, ולא ראיתי שהם סובלים מקשיים כלכליים. גם רונן חן הוא כבר מזמן לא מותג יוקרה, וכמוהו עוד מעצבות שהפכו לרשת. יש רשתות שמוכרות דברים לא מעניינים או מנוהלות בצורה לא מקצועית, ואין להן זכות קיום.
ברוס  |  07.08.12
8.
רק כחול לבן
אנשים תתחילו להיות קצת פטריוטים ותתחילו לקנות מוצרים כחול לבן. נכון שהמוצרים לפעמים יקרים ונראים לנו שהחנויות מגזימים ובכל זאת המשפחות,החברים שלנו עובדים במקומות אלו ונרצח הספקים שלהם. בואו נתחיל פה משהו שבעתיד ייטיב עם כולנו. ומי שכבר קונה מותגים יוקרתיים בסכומים דמיוניים שלא יבכה על המצב.
רק כחול לבן , פתח תקווה  |  07.08.12
לכל התגובות