אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשלחת הישראלית צילום: רן גולני

המשלחת הישראלית

רשת סאקס פותחת חנות במרכז קניות יוקרתי במוסקבה ומותג התיקים דניאלה להבי מציג בחדר תצוגה בניו יורק, כדי לחדור לבתי הכלבו בארה"ב

08.08.2012, 10:06 | לרה רוטר

רשת האופנה סאקס והמותג דניאלה להבי, שני מותגים ישראליים איכותיים, ירחיבו בקרוב את נוכחותם בחו"ל. לסאקס 15 חנויות בישראל, ובקרוב תפתח חנות חדשה באילת. ללהבי 10 חנויות והיא מתכננת לפתוח חנות חדשה במתחם שרונה בתל אביב. אבל שני המותגים מבינים שמנוע הצמיחה האמיתי נמצא מעבר לים.

דניאלה להבי בניו יורק

מעצבת התיקים והנעליים דניאלה להבי משווקת ל־40 בוטיקים ברחבי ארה"ב, אך בימים אלה היא משלימה מהלך שאמור להעלות את המותג מדרגה - היא מצטרפת לחדר תצוגה, שואו רום ניו יורקי, המנוהל בידי ננסי פורמן, מי שהיתה במשך 12 שנה קניינית הנעליים והתיקים של בית הכלבו בלומינגדיילס. פורמן תנסה להכניס את המותג לבתי הכלבו הגדולים בארה"ב. השואו רום ישווק את מותג בארה"ב ובתערוכות, ויהיה בית תצוגה קבוע לקולקציות של המותג בניו יורק.

שלושה חודשים של התכתבויות ושליחת מוצרים לבדיקה הובילו את המותג דניאלה להבי להתקבל כלקוח ב"אורה שואו רום", שואו רום וחברת שיווק ומיתוג למעצבים, השוכנת בניו יורק. "המטרה שלנו היא להגיע לנקודות מכירה יוקרתיות בעיר, שאיתן לננסי יש קשרים. היינו בקשר עם כמה שואו־רומים, ולבסוף נפלה ההחלטה ללכת עם ננסי, בזכות הקשרים שלה ותמהיל לקוחותיה, שנראים לנו תואמים את הרמה והסגנון שלנו. אני סבור שאם היא לא היתה חושבת שתוכל להחדיר את המוצרים שלנו לבתי הכלבו, היא לא היתה לוקחת אותנו כלקוח", מפרט אורי להבי, בעלים משותפים ומנכ"ל המותג. "אנחנו רוצים להגיע להיקפי מכירה בארה"ב שיהיו דומים להיקפי המכירה שיש לנו בארץ", הוא אומר. לצד ניסיונות הפריצה לחו"ל, המותג מקיים שיתופי פעולה מקומיים כמו זה שנעשה עם המעצב העולה צורי גואטה, ושיתוף פעולה נוסף עם מעצב בגדי גברים, שיושק בסוף החודש.

הקולקציה של דניאלה להבי. המטרה היא להגיע להיקפי מכירה בארה"ב, הדומים לאלה שבישראל, צילום: רן גולני הקולקציה של דניאלה להבי. המטרה היא להגיע להיקפי מכירה בארה"ב, הדומים לאלה שבישראל | צילום: רן גולני הקולקציה של דניאלה להבי. המטרה היא להגיע להיקפי מכירה בארה"ב, הדומים לאלה שבישראל, צילום: רן גולני

סאקס במוסקבה

רשת סאקס תפתח בחודש הבא חנות שנייה מחוץ לישראל, במרכז הקניות קרוקס סיטי במוסקבה. הרשת, שנוסדה ב־1983 כעסק משפחתי, היא היום בבעלות משותפת עם רשת פוקס.

הפריצה הגדולה של המותג התרחשה בעקבות השתתפות בתערוכת האופנה "ברד אנד באטר" בברלין ב־2006. החשיפה הביאה לקשרים והזמנות מבוטיקים באירופה, וכיום המותג משתתף בשלוש תערוכות מדי שנה.

החנות הראשונה של הרשת בחו"ל ממוקמת ביוהנסבורג בדרום אפריקה. במערב אירופה החברה מחזיקה במחסן בהולנד, וממנו היא משנעת את הסחורה באמצעות אנשי שיווק מקומיים למערב אירופה: גרמניה, שוויץ, צרפת, הולנד, בלגיה איטליה, יוון, ספרד ועוד. גם בקנדה יש לרשת נקודות שיווק בבוטיקים מקומיים. בארה"ב המותג לא פעיל, בעקבות הסכם שנערך לפני כמה שנים עם בית הכלבו היוקרתי Saks Fifth Avenue, שבו נאסר על המותג לשווק ביבשת בגלל הדמיון הרב בין השמות.

דגם מהקולקציה של סאקס, צילום: קית גלסמן דגם מהקולקציה של סאקס | צילום: קית גלסמן דגם מהקולקציה של סאקס, צילום: קית גלסמן

על פתיחת החנות במוסקבה מספר אילן חלפון, מנכ"ל ובעלים משותפים בסאקס: "הגיעו אלינו משקיעים רוסים שביקשו לפתוח חנות של המותג במרכז. בדקנו את הזכיינים ומצאנו אותם מתאימים לשווק את המותג. החנות תשתרע על שטח של כ־150 מ"ר ותעוצב על פי דגם חנויות סאקס בישראל".

"מגמת־העל היא התרחבות לחנויות דגל נוספות ברחבי העולם. אם לא היה משבר כלכלי באירופה, אני מניח שכבר היו לנו לא מעט חנויות ביבשת. כדי לפתוח שם רשת חנויות צריך משקיע בעל כיסים עמוקים, אבל בגלל המצב היום כולם פוחדים להשקיע. אנו נמצאים במשא ומתן לגבי מיקומים נוספים עבור חנויות דגל של המותג", מספר חלפון.

תגיות