אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרוקר סוגרת חנות רביעית מתחילת השנה

קרוקר סוגרת חנות רביעית מתחילת השנה

רשת האופנה של אתי ודוד לוי החליטה לצאת מהקניונים שלא הסכימו להפחית את דמי השכירות. אתי לוי: "נחזור לרחובות הערים. זו השיטה"

08.08.2012, 09:13 | גיל קליאן

רשת האופנה קרוקר של אתי ודוד לוי סגרה מתחילת השנה שלוש חנויות בקניונים ועומדת לסגור חנות רביעית, כך נודע ל"כלכליסט". לדברי אתי לוי, "לא סגרנו סניפים כי נקלענו לקשיים, אלא בגלל דמי השכירות הגבוהים בקניונים. עברנו בכל הקניונים, את מי שלא הסכים להוריד דמי שכירות - עזבנו. אני לא צריכה לפרנס קניונים".

רשת קרוקר נוסדה לפני כ־27 שנה, ובשיאה, לפני כשמונה שנים, מנתה כ־40 חנויות. כיום מונה הרשת 18 סניפים

קרוקר. חוזרת לרחובות קרוקר. חוזרת לרחובות קרוקר. חוזרת לרחובות

שצריכים להתמודד עם הקושי המשולש שחווה ענף האופנה - התגברות התחרות לנוכח חדירת הרשתות הזרות, נטייה הולכת וגוברת של הצרכנים לנהוג בחסכנות ועלייה בדמי השכירות בקניונים.

לדברי לוי, "נסגור עוד סניף אחד בגרנד קניון, ואחריו לא נסגור יותר סניפים. נפתח חנויות ברחובות הראשיים של הערים. בכל עיר גדולה נפתח חנות ברחוב אטרקטיבי. זו השיטה שבה צריך לעבוד: לחזור לרחובות".

תלונות של רשתות האופנה על שכר הדירה בקניונים אינן עניין חדש. באחרונה ניסו הרשתות להתאגד באיגוד לשכות המסחר כדי לפעול במשותף להפחתת שכר הדירה, אולם נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין יצק מים קרים על ידיהן בעת שאמר כי "הבעיה מול הקניונים מטרידה מאוד את הרשתות, אבל לא נוכל לטפל בנושא שנחשב לתיאום מחירים ולעבירה על חוק ההגבלים העסקיים".

דו"ח של חברת הדירוג מידרוג משלשום (שבו הועלה הדירוג של חברת פוקס) ציין כי כל ענף האופנה סובל השנה משחיקה ברווחיות.

"ענף ההלבשה והאופנה בישראל", נכתב בדו"ח, "מאופיין בסיכון עסקי גבוה יחסית לשאר ענפי המשק. ניתן להסביר זאת בתחרות הגבוהה על רקע הרחבת שטחי המסחר, יבוא זול מחו"ל, והמשך מגמת השחיקה של נתחי השוק על ידי מתחרים בינלאומיים. חסמי הכניסה לענף הנם נמוכים יחסית. כמו כן, החברות חשופות לשערי חליפין כיוון שרוב המוצרים בענף מיובאים. הענף חשוף במידה גבוהה למחזוריות הכלכלית וחשוף למרכיב גבוה של הוצאות קבועות".

 

רשתות שבוחרות לצאת מהקניונים אמנם מפחיתות את ההוצאות הקבועות של דמי השכירות, אך מסתכנות באיבוד תנועת קונים ובירידה במחזורי המכירות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
שייכים להיסטוריה
כעובד לשעבר ב״אימפרית קרוקר״ ראיתי שחיקה, איטיות, וחוסר הבנת המציאות אצל אגף ההנהלה. בשנות ה80 וה90 כשהם החלו את דרכם מודעות הצרכן הייתה כמעט ולא קיימת, לא למחירים, לא למותגים ולא לאיכות. היום מודעות הצרכן גדולה בהרבה, ושיטת הניהול שבה דוחפים לך מוצר הנחשב איכותי אבל הוא בעצם לא, קרוקר מייצרים מוצרים באיכות של כלבו בינוני ומטה בחו״ל שם ניתן למצוא בגדים בזיל הזול חוסר הייעול והארגון בחברה בולט גם כן. בתקופה זו חברה שלא מסוגלת להראות את נוכחותה באינטרנט או בפרסום היא חברה שלא קיימת. אנ
אנונימי  |  11.06.13
5.
ברור כי מי קונה מקרוקר
מאז כניסת הרשתות הזרות לארץ והמחירים היחסית סבירים שלהם ומקבלים תמורה טובה של בגד ויופי של בגדים הישראלים מעדיפים את החדש והעולמי ולא את הישן והפחות אופנתי , בקיצור קרוקר סיגרו את כל סניפיכם ובמקומם ייפתחו סניפים של רשתות זרות ושוות בהצלחה
אור , הדרום  |  03.09.12
4.
מאז השיפוצים בקניון רחובות אני הרבה פחות שם והוא 400 מטר מהבית
הם הורידו את כמות החניות בתקופה מסוימת והחניה הפכה להיות בתשלום כשבעבר היתה חינם(אולי זה הגיוני כשהיתה בחינם לא היה מקום ביום שישי). חוץ מזה המחירים שם יקרים בטירוף . אני חושב שהשופר סל שם יותר יקר מטיב טעם והוא לא פתוח בשבת. אולי אני לא בקניון בגלל שלא מעניינם אותי בגדים . עדיין לפני שנתיים הייתי שם לפחות פעמיים בשבוע . היום פעם בחודש או פעם בחודשיים.
מישהו , ישראל  |  09.08.12
לכל התגובות