אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סטארבקס: אמור את שמך לתשלום צילום: בלומברג

סטארבקס: אמור את שמך לתשלום

חברת הסליקה הסלולרית סקוור הגיעה להסכם שיתוף פעולה עם ענקית הקפה האמריקאית סטארבקס. בקרוב יוכלו הלקוחות להזמין קפה ולשלם עליו רק באמצעות אמירת שמם

08.08.2012, 11:21 | יוסי גורביץ

חברת הסליקה הסלולרית Square, שהוקמה ומנוהלת על ידי ג'ק דורסי, ממייסדי טוויטר, הגיעה להסכם שיתוף פעולה עם ענקית הקפה האמריקאית סטארבקס. החל מהסתיו הקרוב, כל העסקאות האשראי וכרטיסי החיוב בסטארבקס יתבצעו באמצעות סקוור. כך דיווח אתמול (ג') הניו יורק טיימס.

בנוסף, הודיעה סטארבקס שתשקיע 25 מיליון דולר בסקוור, בהערכת שווי של 3.25 מיליארד דולר. מנכ"ל סטארבקס, הווארד ד. שולץ, יצטרף לחבר המנהלים של סקוור. המשמעות, מבחינת סקוור, היא שהשירות שלה יוצע מעתה, לדברי הניו יורק טיימס, "בכל פינת רחוב בארה"ב".

רכישה מהירה מאי פעם

אף שהכלי של סקוור זכה לשבחים רבים, הצטרפו אליו עסקים מעטים יחסית. רוב העסקים שבחרו בסקוור הם קטנים - דוכני מזון או קפה, שמשתמשים בכלי של החברה שמאפשר סליקה של כרטיס אשראי באמצעות סמארטפון.

הרכישה תהפוך, מבחינת הלקוחות, לקלה הרבה יותר: באמצעות שימוש באפליקציה של סקוור, הלקוח יציג בפעם הראשונה לסטארבקס קוד אימות שקיבל. לאחר מכן, בכל פעם שייכנס לחנות סטארבקס, הוא יזוהה באמצעות נתוני ה-GPS של האפליקציה, והחנות תקבל הודעה על הגעתו: שמו ותמונתו של המשתמש יופיעו על הצג של המוכר. הלקוח יבחר במצרכים שירצה לרכוש, יאמר למוכר את שמו, המוכר יזהה אותו בהתאם לתמונה שעל הצג, והעסקה תתבצע אוטומטית ללא הצורך להשתמש בכרטיסי אשראי. סקוור הכריזה על השדרוג הזה במרץ האחרון.

חברת המעקב פורסטר מצאה שיש עניין בקרב המשתמשים בתשלומים סלולריים: 30% מהמשתמשים אמרו שהם מעוניינים בהם. עם זאת, בפורסטר מעריכים כי החדירה של שירותי סליקה מקוונים תהיה איטית וכי הם לא יהפכו למיינסטרים בחמש השנים הקרובות.

תגיות