אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קריית חיים בדרך למעלה: הסוד - תחבורה נגישה צילום: גיל נחושתן

קריית חיים בדרך למעלה: הסוד - תחבורה נגישה

בשכונת הפועלים החיפאית השוכנת בלב הקריות, מחירי הדיור ממשיכים לעלות בשל השיפורים שבוצעו לאחרונה בתחבורה הציבורית ועתודות הקרקע האוזלות

09.08.2012, 08:38 | אריאל נוי

בשנים האחרונות מדברים הרבה בישראל על הקשר בין תחבורה לנדל"ן. בשכונת קריית חיים בחיפה, הקשר הזה משתקף היטב: פתיחת כביש המנהרות, כביש עוקף קריות והשילוב העתידי של המטרונית מקפיצים את מחירי הנדל"ן, המזנקים בשנתיים האחרונות בכ־45%. השיפורים שבוצעו בתחבורה ובתשתיות בחיפה העלו את מחירי הדירות במה שכונתה "שכונת הפועלים" קריית חיים. גם העובדה שלשכונה השוכנת בלב גוש הקריות בעמק זבולון נגמרו עתודות הקרקע, יש השפעה על מחירי הדירות.

על פי נתוני העירייה, מונה האוכלוסייה בשכונה כ־30 אלף תושבים, המהווים כ־11% מכלל תושבי חיפה. השכונה נמצאת בין חוף הים לבין כביש 4, כביש עכו־חיפה. במרכז השכונה עוברת מסילת הרכבת חיפה־נהריה, המחלקת את קריית חיים לשכונה מזרחית ושכונה מערבית. על מסילה זו נמצאת תחנת הרכבת קריית חיים.

הזינוק החד במחירי הדירות היה צפוי במידה מסוימת. על פי נתוני רשות המסים, בדצמבר 2009 נמכרה דירה בקומה שלישית ברחוב הגדוד העברי 41 במחיר של 470 אלף שקל. באוקטובר 2011 נמכרה בדירה באותה קומה ב־680 אלף שקל, עלייה של 45% בתוך שנתיים.

בעיריית חיפה מאמינים כי הרכבת היא רק נדבך נוסף מתוך מכלול התחבורה הציבורית שתשרת את תושבי האזור בכלל, ואת תושבי קריית חיים בפרט. בחודשים הקרובים - בעירייה לא מתחייבים לתאריך סופי - אמורה להתחיל לפעול המטרונית, אוטובוס ארוך שיסיע 40 נוסעים בישיבה ו־100 בעמידה על נתיב תחבורה ציבורית ייעודי. מנהרות הכרמל שנפתחו לפני כשנתיים, כביש עוקף הקריות והגישה הנוחה לכביש 22 - כל אלו מהווים תרומה משמעותית לפיתוחה של קריית חיים ולמחירי הנדל"ן המאמירים.

לדברי אריאל וטרמן, מהנדס עיריית חיפה, "השכונה 'מחובקת' מכל הקצוות מבחינה תחבורתית. כשתתחיל המטרונית לפעול, תלמידים רבים יותר יוכלו להגיע ללמוד בקמפוס הנמל, ותושבים רבים יוכלו להגיע בקלות לקריית הממשלה. הצירים של המטרונית ינועו בקריית חיים המזרחית והמערבית. בשעת השיא רמת הנגישות תהיה כמו באירופה: תושבי השכונה לא יהיו צריכים רכב כדי להגיע ממקום למקום".

קריית חיים המערבית היתה אמורה להיות שכונה יוקרתית בסמוך לחוף הים, אך עם קום המדינה הוקמו לאורך מפרץ חיפה שיכונים של בנייה ציבורית. לעומתה, קריית חיים המזרחית הוקמה בתחילת שנות השלושים כשכונת פועלים בעלת אופי של בתים חד־משפחתיים, ובמשך שנים נשמר אופי זה. שיכונים ציבוריים אמנם נבנו, אך רק בשולי השכונה. בעשור האחרון יש התחדשות בצד המזרחי, המתבטאת בהוספה של דירות לבניינים קיימים או בהריסה של בתי קרקע והפיכתם למבנים דו־קומתיים.

וטרמן מוסיף: "אנו מאשרים לעשרות בתים צמודי קרקע שיהפכו למבנה מגורים בן שתי קומות. לגבי תוכניות עתידיות, בשטח אצטדיון קריית חיים הישן עתידים להיבנות 1,500 יחידות דיור סביב פארק מרכזי. התוכנית אושרה לאחרונה במליאה של הוועדה המקומית. באזור 'חוות המכלים' בקריית חיים המערבית הקרובה לחוף הים, אושר לאחרונה שהחווה תעבור למתחם הצמוד לבתי הזיקוק. זה יאפשר לנו להרחיב את התוכניות הקיימות לפינוי־בינוי".

תגיות

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
קרית חיים-קרית מתים.!
קרית חיים עלובה. מלוכלכת מלאה בפשע.מוזנחת ברמות.אל תראו את רחוב אחי אילת. הסתכלו ימינה שמאלה.ישנם דברים שמשנות ה-50 לא זזו כאן.אין תקציבים להמון דברים חשובים ובעיקר תחבורה אוטו -51 זה כמו רכב במדינות מעולם שלישי שיונה יהב מדושן עונג לא יבלבל לנו את המוח.ויפסיק כל פעם להגיד שהיה כאן בתנועה הנוער הלומד . ומכאן יצאו אלופים.מה זה קשור לקריה?.אנחנו בהחלט החצר האחורית של חיפה. . שטייל בקריה כל בוקר כמו ראשי ערים אחרות.ראו את קרית מוצקין. נושא לקינאה. ראו את קרית ים. קרית אתא.אנחנו מאחורי כולם.!!! אפילו טיילת עשו לנו כמו לסתום את הפה ב-2-דקות עוברים אותה כולם מטיילים בטיילת של קרית ים.המיזרקה הייתי מבטלת אותה או משקיעה כספים בשיפוץ .אפילו הנכדים שלי צוחקים על מה שנקרא מיזרקה.וידיו של נציגינו בקריה כבולות כי הוא עושה או לא עושה את דבריו של ראש העיר.מסקנה צריך מהפך כמו שאמר חיים יבין.קוסמטיקה מבחוץ לא עוזרת ליפות את הקריה אם לא מבינים שיש לסגור פערים.כך היה וכך יהיה כנראה כל הזמן.
ש.מ , קרית חיים  |  14.08.12
21.
המטרונית לקחה מליארד וחצי שקל, ועוד גרעון 300 מליון שקל והורידה את הכסף לטמיון על כלום
במקום לבנות מסלול מסוכן באמצע כבישים סואנים עם אוטובוסים שיהיו בהם פחות מושבים אפילו מאוטובוס רגיל אפשר היה בכל הכסף הענק הזה לבצע שיפוץ בכל רחובות הקריה, לעשות פינוי בינוי גדול לבנות בתי ספר וגנים חדשים ולהכניס אוכלוסיה צעירה. אבל בחיפה רק עוסקים באספלט ותחבורה ואת התושבים מזניחים ועוד דורשים ארנונה הגבוהה בארץ, למרות הסכנות של בתי הזיקוק והמפעלים ליד.. פשוט בושה להיות היום תושבי חיפה העיר מנוהלת כמו קרקס. שמענו על גרעון 20 מליון שקל בתערוכת פרח וכשביקשנו מבנה מתנ"ס חדש בילף אותנו ראש העיר ואמר שאין לעירייה כסף, למרות שהיה עולה חצי מגרעון של תערוכת הפרחים המיותרת!!
נמאס מעיריית חיפה , ק.ח.מ  |  10.08.12
לכל התגובות