אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קמפיין עולמי: מפוקסל ומפוקס

קמפיין עולמי: מפוקסל ומפוקס

קמפיין רומני חדש של מגזין האמנות החתרני VICE מדגים שימוש חכם בפרובוקציה

09.08.2012, 10:24 | אסא שפירא

המשרד: Ogilvy | הלקוח: VICE Magazine | המדינה: רומניה

קמפיין רומני חדש של מגזין האמנות החתרני VICE מדגים שימוש חכם בפרובוקציה. המגזין רצה לשדר מסר של עיתונות חופשית ונועזת ועשה זאת על ידי הצפת נושא שמהווה טאבו בחברה הנוצרית: התופעה של כמרים שמתעללים מינית בילדים. מלבד זאת, המודעה מנפצת גם טאבו עיתונאי - הסתרת פניהם של ילדים העוברים תקיפה באמצעות טשטוש. הרעיון הקריאייטיבי הוא ליצור היפוך: בעוד שכל המודעה מטושטשת, פניו של הילד התמים נשארות חשופות. האפקט שנוצר הוא חזק ומפתיע.

האפקט שנוצר חזק ומפתיע האפקט שנוצר חזק ומפתיע האפקט שנוצר חזק ומפתיע

השימוש בפרובוקציה אינו דבר נדיר בפרסום. התרסה נגד הנורמות המקובלות בחברה היא כלי פרסומי יעיל, המסייע ליצירת באזז סביב הקמפיין. אולם חשוב לזכור כי על הפרובוקציה לשרת מסר, אחרת כל מה שיזכרו מהקמפיין הוא את הפרובוקציה עצמה.

אז מה המסר המסתתר מאחורי מודעת הטשטוש המהופך? התשובה היא שבמגזין VICE הצנזור היחיד הוא רק לצנזורה עצמה. מסר חכם ואפקטיבי, רלבנטי מאוד למגזין אמנות משוחרר ומעודכן.

הכותב הוא סופרוייזר אסטרטגיה בראובני־פרידן

תגיות