אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם דווייט הווארד פגע במותג שלו עצמו במעבר ללייקרס? צילום: רויטרס

האם דווייט הווארד פגע במותג שלו עצמו במעבר ללייקרס?

האמריקאים פחות מחבבים את הסנטר החדש של לוס אנג'לס לייקרס בגלל המעבר שלו לקבוצה של בראיינט. כמה זה יפגע בו בעולם הפרסום?

13.08.2012, 20:25 | סוכנויות הידיעות

לפני שלוש שנים דוויט הווארד היה הספורטאי שאף ספונסר לא היה יכול לפספס איתו. הוא הוביל את קבוצת אורלנדו מג'יק לגמר ה-NBA שם התמודדו נגד הלוס אנג'לס לייקרס, והסרטונים המשעשעים שלו למים בטעמים Vitaminwater כבשו את הרשת.

"דוויט היה אחד הטובים ביותר שאי פעם עבדתי איתו", אומר רוהאן אוזה, סמנכ"ל השיווק של החברה באותה תקופה. "הוא זרם, היה יצירתי ביותר והפגין כישורי משחק מרשימים".

בתוך חמש שנים בלבד הפך הווארד מתיכוניסט כחוש וביישן לגבר שבדומה לקודמו באורלנדו מג'יק, שאקיל אוניל , לימד עצמו לאמץ את גיבור העל שבתוכו.

"כשהמג'יק העפילו לסדרת הגמר, דוויט נחשב בין עשרת הגדולים בכל הקשור לפוטנציאל הפרסום מבחינת מרבית המותגים הגדולים, והוא זכה למספר הזדמנויות", אומר דארן דיוויד, מנהל שיווק הספורט במרקטינג ארם, שמפרסמת את מדד דייוי בראון.

"לאחר שמיאמי היט זכו באליפות, הם הפכו לכרטיס הלוהט של הליגה", אומר ריאן. "בזכות המעבר של הווארד, אני מעריך שמשחקי החוץ של הלייקרס יהפכו להיות הכרטיס הלוהט בעיר ב-75% מהאולמות", צילום: אם סי טי "לאחר שמיאמי היט זכו באליפות, הם הפכו לכרטיס הלוהט של הליגה", אומר ריאן. "בזכות המעבר של הווארד, אני מעריך שמשחקי החוץ של הלייקרס יהפכו להיות הכרטיס הלוהט בעיר ב-75% מהאולמות" | צילום: אם סי טי "לאחר שמיאמי היט זכו באליפות, הם הפכו לכרטיס הלוהט של הליגה", אומר ריאן. "בזכות המעבר של הווארד, אני מעריך שמשחקי החוץ של הלייקרס יהפכו להיות הכרטיס הלוהט בעיר ב-75% מהאולמות", צילום: אם סי טי

אולם התנהלותו ההפכפכה באורלנדו מאז דרש לראשונה לעבור בדצמבר, והמתיחות שיצר, לא עזרו למעמדו בקרב האוהדים. במאי 2010, 20% מהצרכנים שהכירו את הווארד (כ-40% מהאוכלוסייה) טענו כי הם מחבבים אותו "הרבה", כך עלה ממדד דיווי – בראון (DBI). אולם במדד שפורסם בחודש שעבר, הנתון ירד ל-9%, בעוד שלמעלה מרבע מהנשאלים טוענים כי כלל אינם מחבבים אותו. כמו כן מסתבר האמינות שלו ירדה בעיניי אנשים במידה ניכרת בהשוואה לרמת האמינות שלו לפני שנתיים.

במאי 2010, התוצאות של מדד DBI דירגו את כוח המשיכה של הווארד כמקביל לזה של קווין דוראנט או דרק רוז. נתוני החודש שעבר מציבים אותו לצד סטן ואן גונדי, המאמן שאמר כי הווארד ביקש שיפטרו אותו, טענה שהווארד הכחיש.

"איזה מנהל שיווק ירצה להפוך את הרווארד לפנים המייצגות את המותג שלו, לאחר מה שקרה בעונה האחרונה?" שואל דארן. "הוא אולי משחק במדי הלייקרס עכשיו, אך הוא מוקצה מנקודת מבט של מותגים, לפחות בטווח הקצר עד שיתקן את הדימוי שלו".

בעוד שהאפיל השיווקי של הווארד בירידה, המעבר שלו ללייקרס הופך אותה לקבוצה הבולטת של הליגה, טוען פטריק ריאן, מבעלי סוכנות מכירת הכרטיסים ביוסטון, The Ticket Experience.

"לאחר שמיאמי היט זכו באליפות, הם הפכו לכרטיס הלוהט של הליגה", אומר ריאן. "בזכות המעבר של הווארד, אני מעריך שמשחקי החוץ של הלייקרס יהפכו להיות הכרטיס הלוהט בעיר ב-75% מהאולמות".

ריאן מוסיף שאף שהווארד לא הועיל למצבו, תפקידו החדש כנבל הופך את הלייקרס למעניינים אף יותר.

"קובי הוא כבר עכשיו הכוכב המקוטב ביותר בליגה", אומר ריאן. "עכשיו אפשר להוסיף אליו את סטיב נאש והווארד שעוברים ממעמד של כוכבי על לתחתית הסולם".

אוזה, שכיום מנהל קרן פרייבט אקוויטי, אומר כי הוא מאמין שהווארד יוכל לשקם את המשיכה האבודה שלו. "לדוויט יש אנרגיה מדהימה שהיא מדבקת וניזונה מהאנרגיות שסביבו", אומר אוזה. "אני חושב שהלייקרס יתגלו כמקום חיובי עבורו, והשיווקיות שלו תעלה כעת שהוא מאומץ על ידי הלייקרס".

תגיות