אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקיפאון בשוק הטלוויזיה נמשך צילום: shutterstock

הקיפאון בשוק הטלוויזיה נמשך

בשנה האחרונה גדל מספר המנויים של HOT ב־4,000 ושל yes ב־1,000 בלבד

14.08.2012, 08:25 | שלי פריצקר

הקיפאון בשוק הטלוויזיה מוצא את ביטויו במספר המינויים: מדו"חות הרבעון השני שפרסמה אתמול HOT התברר כי נכון לסוף יוני 2012, עומד מספר המנויים שלה על 894 אלף, עלייה של 4,000 לעומת סוף יוני 2011; ועלייה של 1,000 מנויים לעומת סוף מרץ 2012.

אצל המתחרה yes נרשמה בין סוף יוני 2011 לסוף יוני 2012 עלייה של 1,000 מנויים, אף שבמחצית הראשונה של 2012 איבדה החברה 4,000 מנויים.

טלוויזיה, צילום: shutterstock טלוויזיה | צילום: shutterstock טלוויזיה, צילום: shutterstock

שתי החברות הזהירו בדו"חות הרבעון השני כי השינויים הצפויים בשוק הטלוויזיה הרב־ערוצית עלולים להשפיע על תוצאותיהן. משרד התקשורת לוחץ על החברות לספק חבילת ערוצים צרה במחיר מופחת, ובחודש שעבר נערך שימוע בעניין ל־HOT ול־yes במועצת הכבלים והלוויין. נקבע כי החבילה תכיל, מלבד ערוצי הבסיס, עוד ארבעה ערוצים לפחות הכוללים תוכני ספורט, ילדים ונוער, סדרות וסרטים. המועצה גם קבעה כללים שנועדו להסדיר את חובת ההשקעה בהפקות מקור בחבילה הצרה. במשרד התקשורת מאמינים כי החברות יוכלו לספק חבילה צרה במחיר של 99 שקל בחודש, אולם גורמים בחברות הכבלים והלוויין טוענים כי המחיר אינו הגיוני ביחס לדרישות המשרד. בחודש הבא אמורה מועצת הכבלים והלוויין להתכנס פעם נוספת ולהכריע בסוגיית החבילה הצרה.

yes מזכירה בדו"חותיה גם את האיום מצד חברות הסלולר שצפויות להיכנס לשוק הטלוויזיה ולהציע תכנים באמצעות האינטרנט - ובכלל זה את מערך ערוצי הטלוויזיה הדיגיטלית עידן פלוס. חברת הלוויין חוששת כי בהיעדר רגולציה מתאימה, השינויים עלולים לפגוע בתוצאותיה.

תגיות