אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצלחה לתושבי מבשרת ציון: ארדן הורה על הפסקת עבודות הרכבת בלילות צילום: עמית שעל

הצלחה לתושבי מבשרת ציון: ארדן הורה על הפסקת עבודות הרכבת בלילות

לפי הצו של המשרד להגנת הסביבה לא ניתן יהיה לעבוד החל משבע בערב ועד שבע בבוקר בימי חול, ומחמש אחר הצהריים בערבי חג ושבת; העונש המירבי על העבירה עומד על 404 אלף שקל

14.08.2012, 14:30 | חן פונדק

ניצחון ראשון לתושבי מבשרת ציון: המשרד להגנת הסביבה הגיש למנכ"ל הרכבת, בעז צפריר, ולקבלנים העובדים מטעמו צו להפסקת העבודות להקמת קו הרכבת ירושלים-ת"א במהלך שעות הלילה בסמוך למבשרת ציון.

מנהלי החברות העובדות מטעם הרכבת וקיבלו את הצו הינם מנכ"ל חברת "חופרי השרון" ומנכ"ל חברת "שפיר". ממצאי המשרד ותלונות תושבי האזור, מצביעים כי מעבודת הכלים הכבדים בשעות הלילה נגרם רעש חזק וחריג המפריע לאורח החיים התקין של תושבי האזור. לפי הצו לא ניתן יהיה לעבוד החל משבע בערב ועד שבע בבוקר בימי חול, ומחמש אחר הצהריים בערבי חג ושבת. ניתן יהי לחרוג מהאיסור רק במקרה של מניעת סכנה לציבור.

מבשרת ציון, צילום: סבסטיאן שיינר מבשרת ציון | צילום: סבסטיאן שיינר מבשרת ציון, צילום: סבסטיאן שיינר

לפי המשרד להגנת הסביבה ההנהלה התעלמה בעבר באופן בוטה ממספר פניות של המשרד בנושא. המשרד הודיע כי במידה והעבודות הרועשות יימשכו בלילות, המשרד יפעיל את כל אמצעי האכיפה המצויים בידו, לרבות השבתת כלים וחקירה פלילית. העונש המירבי על עבירה זו עומד על 404 אלף שקל בגין כל לילה בו יופר הצו. השר להגנת הסביבה,

גלעד ארדן, אמר כי "רכבת ישראל אינה מעל החוק ולא אאפשר לה להרוס את איכות חיי תושבי האזור".

רכבת ישראל מקדמת את הקמת קו הרכבת תל אביב-ירושלים במסגרתה נחפרות מספר מנהרות, אחת מהן בסמוך לשכונת רכס חלילים במבשרת ציון. כבר מספר חודשים שתושבי האזור נאבקים בעבודות הרכבת, שיוצרות לטענתם מפגעי רעש בעיקר בשעות הלילה. בין היתר הוגש לשר החינוך גדעון סער מכתב מטעם תלמידי התיכון ביישוב כי הרעש מפריע להם להתכונן לבגרויות.

תגובת רכבת ישראל: "הצו של המשרד להגנת הסביבה מסכן פרויקט לאומי, של חיבור מהיר בין ירושלים ות"א, בהשקעה של כ-8 מיליארד שקל, אשר צפוי להביא למהפך תחבורתי - להפחתת זיהום האוויר ותאונות הדרכים בכבישים העמוסים העולים ויורדים מירושלים. כל מכשול ידחה את הפעלת הקו, יפגע ישירות בתושבי ירושלים ויביא לנזק כלכלי כבד למדינת ישראל.

"רכבת ישראל תפעל בכפוף לכל דין ובהתאם לכתוב בצו. יחד עם זאת, רכבת ישראל בוחנת את חוקיות הצו, שהתקבל מבלי שמוצה דיון בנושא ולאחר שנציגי המשרד לא הגיעו לסיורים באתר העבודות אליהם הוזמנו על ידי יו"ר הגוף המאשר, אשר אמון מטעם המדינה על שמירת ההיבטים הסביבתיים בזמן ביצוע העבודות. נציין גם כי הגוף המאשר, שרכבת ישראל פועלת על פי הנחיותיו בכל הקשור להיבטים סביבתיים מאויש בנציגי משרד הפנים ומשרד התחבורה וכמו כן בנציג מטעם המשרד להגנת הסביבה.

"הצו שהתקבל מתבסס על בדיקת מפלסי רעש שלא סופקה לחברת הרכבת ושאינה תואמת בדיקות קודמות שבוצעו בעבר ושתוצאותיהן הועברו למשרד להגנת הסביבה".

מוועד התושבים נמסר: "זהו צעד ראשון ומבורך מצד השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ומשרדו להפסקת המטרד אשר מדיר שינה מעינינו וגורם לנו ולילדינו לפגיעה משמעותית באורח החיים. אנו חיים כל יום וכל לילה עם פיצוצים ואבק, הרעשות וזיהום אוויר, ללא כל הצדקה! לא ייתכן כי גורמים ממשלתיים, ביניהם רכבת ישראל, משרד התחבורה ומשרד הפנים, יתעלמו מתחנונינו לא לגרום לנו לסבל במשך ארבע שנים רצופות. כעת משהודות לשר ארדן ומשרדו, יופסקו העבודות הליליות, אנו קוראים שוב לגורמים המעורבים להפסיק את הכרייה ממזרח הסמוכה לבתי התושבים, ולבצע את הכרייה מכיוון שער הגיא, רחוק מכל ישוב. הגיע הזמן לעצור את הפיצוצים הנוראיים ולבצע את העבודה המבורכת להקמת קו רכבת חדש באמצעים יותר בריאים הן לתושבים והן לאיכות הסביבה".

מחברת שפיר נמסר: "אנחנו פועלים ונפעל בהתאם להוראות רכבת ישראל".

תגיות