אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גשמי הקיץ באירופה פגעו בתוצאות קרלסברג ברבעון השני צילום: בלומברג

גשמי הקיץ באירופה פגעו בתוצאות קרלסברג ברבעון השני

הרווח לפני מס של יצרנית הבירה הדנית נפל ב-6.1% ל-574 מיליון דולר - נמוך מתחזיות האנליסטים

15.08.2012, 10:48 | סוכנויות הידיעות
קרלסברג, יצרנית הבירה הדנית, פרסמה את תוצאות הרבעון השני, שפספסו את תחזיות האנליסטים על רקע עונת קיץ גשומה באירופה שפגעה במכירות והעלאת ההוצאות על פרסום.

החברה מסרה כי הרווח, לפני ריבית, מיסים והוצאות חד פעמיות נפל ב-6.1% ל-3.47 מיליארד קרונה (574 מיליון דולר), בעוד שתחזיות האנליסטים ציפו לרווח של 3.9 מיליארד קרונה. ההכנסות עלו ב-4.5% ל-19.59 מיליארד קרונה.

"המכירות וההשקעות בשיווק היו מכוונות יותר לעבר המחצית הראשונה של השנה, ובשילוב עם מזג האוויר הגרוע בצפון ובמערב אירופה, נפגעו הרווחים בששת החודשים הראשונים", מסר המנכ"ל יורגן בוהל רסמוסן. 

קרלסברג, שבבעלותה בלטיקה מבשלת הבירה הגדולה ברוסיה, הגדילה את נתח השוק שלה במדינה ל-37.3%, בזכות מכירות של בירות יקרות יותר.

שוקי הבירה בצפון ובמערב אירופה, נפלו בין 3-4% במחצית הראשונה של השנה. ההכנסות של קרלסברג ברבעון השני באזור זה נפלו ב-2% ואילו הרווח התפעולי צנח ב-12%, לאחר ששותי הבירה בשווקים כמו דנמרק וצרפת העדיפו לרכוש מותגים זולים יותר לצריכה ביתית וחסכו במשקאות אלכוהוליים ביציאות למסעדות וברים. לפיכך, החברה מקווה להתרחב בשווקים המתעוררים על מנת לפצות על החולשה באירופה. ההכנסות והרווח התפעולי של קרלסברג באסיה עלו ברבעון השני, בהובלת הודו, קמבודיה, ויאטנם ולאוס.

תגיות