אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בשולי הרשת: Medium - הרשת החברתית החדשה של מייסדי טוויטר

בשולי הרשת: Medium - הרשת החברתית החדשה של מייסדי טוויטר

מה מקבלים כשמשלבים את טוויטר, פינטרסט ובלוגר? את מדיום - יוזמת המדיה החברתית החדשה של ביז סטון ואוון וויליאמס, אותה הם מגדירים כ"קפיצה קדימה עבור תעשיית התוכן"

15.08.2012, 17:44 | הראל עילם

ביז סטון ואוון ויליאמס, המוחות מאחורי טוויטר ובלוגר, מנסים להמציא מחדש את האינטרנט: השניים השיקו היום (ד') את מדיום (Medium), פלטפורמת הפצת תכנים חדשה.

את מדיום אפשר רק לתאר כשילוב בין בלוגר, טוויטר ופינטרסט, כאשר משתמשים יכולים ליצור ולפרסם תכנים במדיום. היתרון? אותם תכנים יסודרו בצורה אוטומטית לאוספים בהתאם לפורמט ולנושא, ומשתמשים יוכלו להשפיע על דירוג התכנים בכל אוסף.

כמה מהנושאים שקיימים כרגע במדיום הם "זה קרה גם לי" - אוסף סיפורים קצרים של גולשים, "אני כילד" - אוסף תמונות ילדות של משתמשים ועוד. הגולשים יוכלו לפרסם סטטוסים קצרים, סיפורים, תמונות, סרטונים ועוד - וגם לקשר לחשבון שלהם בטוויטר. העדכונים יקובצו גם לפי סוג התוכן, כך שתמונות או עדכונים קצרים יאספו ביחד.

ממשק מבוסס תמונות, בדומה לפינטרסט. מדיום ממשק מבוסס תמונות, בדומה לפינטרסט. מדיום ממשק מבוסס תמונות, בדומה לפינטרסט. מדיום

אוסף יוכל להיות סגור או פתוח, ואוספים פתוחים מיועדים להיות קהילתיים בצורה דומה לקבוצת פייסבוק או פליקר. בדומה לפינטרסט או לעיצוב הויזואלי החדש של פייסבוק, פריטי התוכן בכל אוסף יוצגו בצורה מאוד צבעונית ומותאמת לגודל התמונות, הממשק וגודל המסך.

דרך חדשה לשיתוף תוכן

ויליאמס וסטון מגדירים את מדיום כ"קפיצה קדימה עבור כל תעשיית התוכן, המבוססת על כל 13 שנות הניסיון שלנו בתעשייה והצרכים של העולם כיום". ויליאמס הוסיף: "יש הרבה שירותים שהפכו את זה קל לשתף מידע, אבל זה לא היטיב עם איכות החומר. בעוד שזה כיף להיות בלוגר וחברה-של-אדם-אחד, זה אפילו טוב יותר אם היה אפשר לעבוד ביחד. במשך 500 שנה הפצנו תוכן על נייר, ועדיין לא למדנו איך לעשות את זה טוב יותר".

מדיום מדיום מדיום

התיאור של הרשת החברתית החדשה מאוד מעורפל כרגע, מעבר להרבה מילים גדולות. ככל הנראה, החברה מקווה כי שיטת המיון של מדיום - המתעדפת תכנים בתוך האספים שזכו להרבה לייקים - תוביל ליצירת תכנים איכותיים, ממוקדים ושיתופיים יותר. כמו כן, פלטפורמת הבלוגים לא תתמקד בבלוגרים ושמות מסויימים אלא בנושאים. כל אוסף גם ידורג בהתאם לאיכות הכללית שלו וקצבי העדכון, ויאפשרו למשתמשים גם לגלות אוספים חדשים ומעניינים.

יצליח או לא?

הפרויקט הוא של חברת Obvious, שילוב של חממה ומפתחת אפליקציות שיושבת בסן פרנסיסקו. היא הוקמה על ידי סטון, ויליאמס וג'ייסון גולדמן, הנשיא הראשון של טוויטר, ב-2006. בעוד שמדיום הוא הפרויקט הראשון של Obivious, החברה השקיעה בעבר בשני מיזמים חברתיים: branch, כלי לדיאלוג קבוצתי ו-lift, אפליקציה שמאפשרת למשתמשים להגדיר את עצמם דרך התחביבים, תחומי העניין והדברים האהובים עליהם.

האתר הרשמי של החברה כבר עוצב מחדש כדף מדיום, והשירות כרגע נמצא בבטא סגור. משתמשים יכולים להרשם על מנת לקבל הזמנה למדיום בעתיד.

תגיות