אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביקורת: מיצב האמנות "720 מעלות" צילום: חיים יפים ברבלט

ביקורת: מיצב האמנות "720 מעלות"

המעצב רון ארד מציג במוזיאון ישראל מיצב גדול ממדים שעליו מוקרנות עבודות וידיאו. שווה לעלות לירושלים

21.08.2012, 11:18 | רעות ברנע

רון ארד, המעצב הישראלי המצליח בעולם, מציג מיצב גדול ממדים שעליו מוקרנות עבודות וידיאו.

קהל היעד: חובבי אמנות מכל הסוגים, וגם כאלה שפחות מתחברים לאמנות ביום־יום כנראה יוקסמו מהייחודיות של היצירה.

דבר המבקרת: את המיצב יצר ארד במקור עבור תיאטרון Round House בלונדון, שם הוצג לפני הגעתו ארצה כחלק מעונת התרבות בירושלים. רבות נאמר ונכתב עליו טרם הצבתו במוזיאון ישראל, אבל גם אלף תמונות לא יכולות להמחיש את הצפייה בו ובתוכו במציאות. המיצב, שעשוי מ־5,600 חבלי סיליקון עבים שנתלו מגובה של שמונה מטרים וניצב בגן המוזיאון, הוא בעל צורה מעגלית שאפשר לצפות בה מבחוץ או מבפנים, כאשר אתה מוקף בחבלי הסיליקון המשמשים כמסך. על המסך המעגלי והמואר מוצגות יצירות וידיאו של אמנים, ביניהם אמנים בינלאומיים כגון כריסטיאן מרקלי (יוצר "השעון") ואמנים ישראלים כגון אורי גרשט וקותימאן ודניאל לנדאו. חוויית הצפייה היא אחרת לגמרי כאשר היא נעשית בדרכים השונות: הצפייה מבחוץ דומה לצפייה במסך גדול, עגול ומואר.

לעומתה, כאשר נעשית הצפייה מפנים, נוצרת מעין תחושת אקווריום שבה מרגיש הצופה כי כל עולמו הופך להיות הקרנות הווידיאו שעל גבי ה"מסך". חוויית הצפייה הופכת מעניינת יותר ברגע שבו חוצים את חבלי הסיליקון בדרך החוצה או פנימה וצופים בדימויים המפורקים ממרחק אפס (עד 5 בספטמבר, מוזיאון ישראל, שדרות רופין 11 ירושלים, 45 שקל).

› שורה תחתונה: שווה לעלות לירושלים בשעות הערב בשבועיים הקרובים. ואל תשכחו סוודר.

המיצב בחצר המוזיאון. אלף תמונות לא יכולות להמחיש את הצפייה, צילום: חיים יפים ברבלט המיצב בחצר המוזיאון. אלף תמונות לא יכולות להמחיש את הצפייה | צילום: חיים יפים ברבלט המיצב בחצר המוזיאון. אלף תמונות לא יכולות להמחיש את הצפייה, צילום: חיים יפים ברבלט

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות